האם טוטנהאם בדרך לעבור לידיו של אחד האנשים הכי מפורסמים בעולם? בארה"ב ובאנגליה מדווחים כי איש העסקים שון קרטר, הנודע יותר כג'יי זי, שוקל לרכוש את הקבוצה הלונדונית, בה משחק מנור סולומון. העניין של הראפר בתרנגולים החל לאור הסתבכותו האחרונה של הבעלים הנוכחי של המועדון, ג'ו לואיס, שנגדו הוגש כתוב אישום בגין סחר במידע פנים והונאה.
על פי הדיווחים, שותף עסקי של הראפר בן ה-53 טען כי אם לואיס אכן יורשע, אז גדולים הסיכויים שהמהלך אכן ייצא אל הפועל, ובמהירות. "כמה מהמועדונים הגדולים באנגליה, כמו מנצ'סטר יונייטד, ליברפול וצ'לסי נמצאים תחת בעלות של אמריקאים וג'יי יקפוץ על ההזדמנות כדי להשיג את השליטה בטוטנהאם. הוא כבר נתן את ההוראה לבדוק את העלויות הכרוכות בכך, ומאמין שזה בר השגה לאור המשקיעים שיגיעו יחד איתו".
2 צפייה בגלריה
הראפר ג'יי זי
הראפר ג'יי זי
הבוס החדש של סולומון? ג'יי זי
(AP Photo/Ashley Landis)
ג'יי זי, שבשנים 2003-2013 היה בעלים שותף בברוקלין נטס (עוד בימיה כניו ג'רזי נטס), הוא הבעלים של החברה RocNation Sports שחתמה על הסכם שותפות עם הליגה האיטלקית בתחילת החודש. כמו כן, החברה מייצגת את רומלו לוקאקו, שסיפר בריאיון כי הראפר מבין היטב בכדורגל. "בילינו יחד בניו יורק, הוא מתעניין הרבה בכדורגל ועקב אחרי אינטר", אמר הבלגי.
מעבר לכך, ב-2005 דווח כי ג'יי זי בחן אפשרות לרכוש את יריבתה העירונית ושנואת נפשה של טוטנהאם, ארסנל, מה שבסופו של דבר לא יצא לפועל. "כולם באנגליה יודעים שאני אוהד של ארסנל", אמר בריאיון ב-2010. "כשתיירי הנרי היה בקבוצה ראיתי אותו משחק והתאהבתי. מאז אני אוהד של הקבוצה".
2 צפייה בגלריה
הראפר ג'יי זי
הראפר ג'יי זי
בכלל אוהד של ארסנל. ג'יי זי
(AP Photo/Chris Pizzello)
הונו מוערך ב-2.5 מיליארד דולר, בעוד הונה אשתו - אחת הזמריות המפורסמות בעולם - ביונסה, מוערך בכ-500 מיליון דולר. על פי מגזין פורבס, עלותה של טוטנהאם נעה סביב 2.8 מיליארד דולר.

ההסתבכות של ג'ו לואיס

כאמור, בשבוע שעבר התבשרה טוטנהעם כי התובעים הפדרליים בארה"ב הגישו כתב אישום חמור בניו יורק נגד המיליארדר הבריטי-יהודי ובעלי הקבוצה, ג'ו לואיס בן ה-86, על העברת מידע פנימי וסודי מחברות שבהן הוא משקיע לחברים, עוזרים ונשים שהיה איתן.
לואיס, שהחברה שהקים ENIC מחזיקה ב-70 אחוז ממניותיה של טוטנהאם, עומד בפני למעלה מ-16 אישומים הכוללים גם הונאה בניירות ערך.