עד לפני חודש, נראה היה כי ברצלונה עוברת טלטלה שהיא לא תוכל לצאת ממנה. המאמן, צ'אבי, חיטט לשחקנים בטלפונים כדי לחפש מדליפים וגם דובר על כך שהוא "מתקשר באוססיביות לעיתונאים". והנה, אחרי שלושה ניצחונות רצופים (שניים בליגה) ועלייה למקום השני, נשמעים כבר קולות אחרים מהמועדון - שאפילו מדברים על אליפות.
אז זכייה באליפות אומנם נראית רחוקה, בטח כשהפער מריאל מדריד שבפסגה עומד על שמונה נקודות, אבל הניצחון הגדול אתמול (ראשון) 0:3 בחוץ על אתלטיקו מדריד, בהחלט הראה כי משהו השתחרר בברצלונה.
2 צפייה בגלריה
שחקן ברצלונה רוברט לבנדובסקי עם פרמין לופס
שחקן ברצלונה רוברט לבנדובסקי עם פרמין לופס
"התפקיד שלי זה לעזור לצעירים". רוברט לבנדובסקי עם פרמין לופס
(OSCAR DEL POZO / AFP)
2 צפייה בגלריה
מאמן ברצלונה צ'אבי
מאמן ברצלונה צ'אבי
מכוון גבוה. צ'אבי
(Angel Martinez/Getty Images)
ז'ואאו פליקס שוב כבש נגד קבוצתו לשעבר. הפורטוגלי ספג שריקות בוז וקללות מהקהל בוואנדה מטרופוליטנו בכל פעם שנגע בכדור, ולפני המשחק תועדו חלק מהאוהדים שהם שורפים חולצות שלו. פליקס לא נתן לזה להפריע לו, ובדומה למפגש הקודם בין השתיים - הוא הבקיע שוב, ובחר שלא לחגוג. "פליקס נקם והוכיח שיש קארמה בכדורגל", כתבו ב'מארקה'.
עוד שחקן שזכה ללא מעט מחמאות הוא רוברט לבנדובסקי, שכבש את השער השני ובישל עוד שניים לז'ואאו פליקס ופרמין לופס. "הוא חזר בכושר הכי קטלני שלו", נכתב ב'ספורט'. "יש שחקנים שיודעים להופיע למשחקים הכי קשים והכי חשובים. שנה אחרי שנה, לבנדובסקי מוכיח שהוא אחד מהם. אחרי שסיים את שנת 2023 בצורה עגומה, הוא חזר להיות החלוץ המפחיד שהוא תמיד היה".
אחרי המשחק אמר הפולני: "אני יודע שאני צריך לעזור לחבר'ה הצעירים שלנו, להדריך ולכוון אותם, ולפעמים אני עושה את זה עם מסירות או הגבהות". על היכולת המשופרת שלו ושל חבריו אמר: "בשבועות האחרונים יש תחושה שונה בקבוצה. שינינו את האימונים שלנו, אנחנו אינטנסיביים יותר. אני מרגיש טוב מאוד מבחינה פיזית".
לגבי צ'אבי, הוא לא בדיוק הצליח לשמור על עצביו, והורחק עוד במהלך המחצית הראשונה לאחר דין ודברים עם השופט. על אף זאת, הוא היה במצב רוח מרומם לאחר המשחק ואפילו כיוון גבוה: "אנחנו בכושר הכי טוב שלנו העונה. זה הזמן לחלום בגדול. אנחנו ברצלונה, אסור לנו להירגע ולהוריד רגל מהגז. נתחרה על האליפות ועל ליגת האלופות. בליגה זה לא תלוי בנו, אלא בריאל מדריד, אבל בליגת האלופות המצב שונה".