המחזורים בליגות הבכירות נמשכו היום (שבת). במוקד הערב: ארסנל חזרה מפיגור 2:0 וניצחה 2:3 בבית את בורנמות' בדקה ה-97. היריבה העירונית טוטנהאם הפסידה 1:0 לוולבס ואילו צ'לסי גירדה 0:1 על לידס. בספרד: אתלטיקו מדריד דרסה 1:6 את סביליה ועלתה למקום השלישי. בגרמניה: באיירן מינכן שוב ניצחה, בעוד מונס דאבור עלה בדקה ה-59 בהפסד של הופנהיים המתרסקת.

אנגליה

ארסנל - בורנמות' 2:3 | אם התותחנים יחגגו אליפות בסיום העונה, המשחק הזה ייזכר כמשמעותי מאוד במסע שלה לתואר. האורחת עלתה ליתרון מפתיע כבר בהתקפה הראשונה, כשפיליפ ביליניג כבש תוך 9.11 שניות בלבד. השער השני הכי מהיר בתולדות הפרמייר-ליג, כאשר רק שיין לונג (7.69 שניות במדי סאות'המפטון לרשת ווטפורד באפריל 2019) עשה את זה מהר יותר. מאותו רגע, המשחק היה במעמד של צד אחד בלבד, כשארסנל ישבה ברחבה של היריבה אך לא הצליחה לאזן את התוצאה, ומרקו סנסי הכפיל את התדהמה עם נגיחה מהקרן (57).
אך מיקל ארטטה לא אמר נואש, והחילופים שלו - ביניהם גיבור הערב המאוד לא צפוי ריס נלסון - העניקו לקבוצתו ניצחון ענק. תומאס פארטיי צימק (63) מבישול של אמיל סמית'-רואו שהחליף את לאנדרו טרוסארד שנפצע במחצית הראשונה, ובן ווייט המחליף איזן (70) מבישול של נלסון שדקה קודם לכן נכנס במקום סמית'-רואו. כבר היה נראה שהמשחק יסתיים בחלוקת נקודות, אך בדקה ה-97 היה זה אותו נלסון - שחקן הכנף בן ה-23 שרשם היום את הופעתו השלישית בלבד העונה ולא שיחק בליגה מאז פגרת המונדיאל בגלל פציעה - שירה טיל לחיבורים והעניק לקבוצתו ניצחון רביעי ברציפות. מוליכת הפרמייר-ליג שמרה את הפער ממנצ'סטר סיטי על חמש נקודות.
9 צפייה בגלריה
ריס נלסון
ריס נלסון
גיבור הניצחון. נלסון חוגג
(צילום: רויטרס)
9 צפייה בגלריה
ריס נלסון חוגג
ריס נלסון חוגג
ריס נלסון חוגג
(צילום: AFP)
צ'לסי - לידס 0:1 | הדיווחים טרם המשחק סיפרו שכל תוצאה שהיא לא ניצחון תביא לסיום דרכו של גרהאם פוטר בבלוז, כך שמבחינתו, ווסלי פופאנה מצא יופי של זמן לכבוש את שערו הראשון במדים הכחולים (ובפרמייר-ליג בכלל), כשבדקה ה-53 הוא נגח לרשת אחרי הרמה מהקרן. צ'לסי ניצחה אחרי ארבעה הפסדים רצופים בכל המסגרות, ומצאה את הרשת בפעם הרביעית בסך הכל ב-11 משחקיה האחרונים.
9 צפייה בגלריה
ווסלי פופאנה
ווסלי פופאנה
זמן טוב לשער בכורה. פופאנה
(צילום: AP)
וולבס - טוטנהאם 0:1 | אחרי ההפסד המביך באמצע השבוע, 1:0 לשפילד יונייטד מליגת המשנה שהדיחה אותה מהגביע, התרנגולים היו טובים היום בהרבה מהיריבה, אך שוב נכנעו בתוצאה זהה אחרי שאדאמה טראורה המחליף הכריע בדקה ה-82. ניצחון ביתי ראשון של הזאבים על טוטנהאם מאז פברואר 2010.
9 צפייה בגלריה
אדאמה טראורה
אדאמה טראורה
עלה מהספסל וניצח את המשחק. טראורה
(צילום: AP)
במשחקים נוספים: מנצ'סטר סיטי - ניוקאסל 0:2 אסטון וילה - קריסטל פאלאס 0:1 ברייטון - ווסטהאם 0:4 סאות'המפטון - לסטר 0:1

ספרד

אתלטיקו מדריד - סביליה 1:6 | ממפיס דפאי פתח לראשונה בהרכב של האורחת, וגמל עם צמד בזק (23, 26). אנטואן גריזמן שבישל לו את הראשון כבש את השלישי (53), יאניק קארסקו את רביעי (69) ואלברו מוראטה המחליף חתם עם צמד את החגיגה (76, 90+2) שהעלתה את הקבוצה של דייגו סימאונה למקום השלישי על חשבון ריאל סוסיאדד. יוסף א-נסירי רק צימק זמנית (39) ואיבן ראקיטיץ' החמיץ פנדל (74). עבור אתלטיקו מדובר במשחק שמיני ברציפות ללא הפסד, בעוד סביליה רשמה משחק שלישי ברציפות ללא ניצחון.
9 צפייה בגלריה
ממפיס דפאי
ממפיס דפאי
גמל על האמון. דפאי
(צילום: EPA)
במשחקים נוספים: חטאפה - ג'ירונה 2:3 אלמריה - ויאריאל 2:0 מאיורקה - אלצ'ה 1:0

גרמניה

באיירן מינכן - שטוטגרט 1:2 | אחרי ה-0:3 על אוניון ברלין בקרב הפסגה במחזור הקודם, האלופה הנצחית של גרמניה התקשתה הערב מול קבוצת התחתית איתה סיימה ב-2:2 בשני המפגשים האחרונים בין הקבוצות, אך ניצחה בזכות שערים של מתיאס דה ליכט (39) ואריק שופו-מוטינג (62) שחגג את שערו העשירי העונה. חואן חוסה פראה רק צימק (88). באיירן במקום הראשון עם 49 נקודות כשכל שמפריד בינה לבין דורטמונד השנייה הוא הפרש שערים עדיף.
9 צפייה בגלריה
מקסים שופו-מוטינג
מקסים שופו-מוטינג
חגג את שערו העשירי העונה. שופו-מוטינג
(צילום: רויטרס )
מיינץ - הופנהיים 0:1 | אחרי שלא שותף בשלושת המשחקים הראשונים של המאמן פלגרינו מטאראזו על הקווים של הופנהיים, מונאס דאבור עלה היום מהספסל בדקה ה-59, ולא סייע לקבוצתו שרשמה הפסד שביעי ברציפות בכל המסגרות. המארחת עלתה זמנית למקום השביעי עם ניצחון רביעי ברציפות. קבוצתו של הישראלי במקום ה-16 עם 19 נקודות, בדיוק כמו שאלקה ובוכום האחרונות.
אוניון ברלין - קלן 0:0 | אחרי שהובסה 3:0 על ידי באיירן מינכן במחזור הקודם והתרחקה מהפסגה, המארחת שוב לא ניצחה, ורשמה משחק ליגה שלישית ברציפות ללא שער זכות. הפער שלה מהפסגה עומד כעת על חמש נקודות.
במשחקים נוספים: בורוסיה מנשנגלדבאך - פרייבורג 0:0 אוגסבורג - ורדר ברמן 1:2 בוכום - שאלקה 2:0

צרפת

לאנס - ליל 1:1 | קרב הצמרת והדרבי של חבל הנורד הסתיים בחלוקת נקודות. שער עצמי של ז'וזה פונטה העלה את המארחת ליתרון (41), אך ג'ונתן דייויד איזן (69) בהופעתו ה-100 בקבוצה עם שערו ה-16 העונה, החמישי בחמשת המשחקים האחרונים וה-50 במדי ליל בכל המסגרות. בכך הוא השתווה לאדן האזר כמלך השערים שלה במאה ה-21. לאנס מאבדת גובה במאבק על הכרטיסים לליגת האלופות עם ניצחון בודד בשבעת המחזורים האחרונים.
9 צפייה בגלריה
ג'ונתן דייויד חוגג
ג'ונתן דייויד חוגג
לא מפסיק לכבוש. דייויד חוגג
(צילום: AFP)

איטליה

פיורנטינה - מילאן 1:2 | אלופת איטליה הייתה יכולה לעלות זמנית למקום השני, אבל נעצרה אחרי רצף של ארבעה ניצחונות ללא ספיגה. שערים של ניקולאס גונזאלס (49) ולוקה יוביץ' (87) ניצחו את המשחק עבור הסגולים ממרכז הטבלה, שהשלימו סוויפ עונתי על מילאן (3:4 בסיבוב הראשון) והם עם הפסד בודד בששת המשחקים האחרונים בין המועדונים. תיאו הרננדז צימק מאוחר מדי (95).
9 צפייה בגלריה
שחקני פיורנטיה חוגגים
שחקני פיורנטיה חוגגים
עצרו את האלופה. שחקני פיורנטיה חוגגים
(צילום: רויטרס )
אטאלנטה - אודינזה 0:0 | שתי הקבוצות שנמצאות בתקופה מאכזבת מאוד המשיכו אותה עם שוויון ללא שערים. המארחת מהמקום השישי שרואה את יובנטוס סוגרת לאט לאט את הפער עם ניצחון בודד וארבעה הפסדים בששת המשחקים האחרונים בכל המסגרות. האורחת שפתחה את העונה נפלא עם ניצחון בודד ב-16 המחזורים האחרונים.
9 צפייה בגלריה
מריח דימראל איסאק סקסס אטאלנטה אודינזה
מריח דימראל איסאק סקסס אטאלנטה אודינזה
מריח דימראל מאטאלנטה מול איסאק סקסס מאודינזה
(צילום: EPA)
במשחק נוסף: מונזה - אמפולי 1:2
פורסם לראשונה: 19:07, 04.03.23