2 צפייה בגלריה
שחקני אינטר חוגגים
שחקני אינטר חוגגים
שחקני אינטר חוגגים
(צילום: AP)
שבע שנים כמאמן בליגה ראשונה, חמש אליפויות (ארבע באיטליה ואחת באנגליה), גביע אנגלי ושני סופרקופה איטלקיים. חתיכת מאזן מרשים לאנטוניו קונטה, בטח ביחס לשנות האימון המועטות שלו. אתמול (ראשון) הוביל האיטלקי את אינטר לאליפות מספר 19 בתולדותיה וראשונה אחרי 11 שנים.
"אנחנו שמחים, מרוצים ובעיקר נרגענו. להבטיח את האליפות עבור אינטר ארבעה מחזורים לסיום הליגה זה הישג ענק", אמר קונטה. "אנחנו רוצים להמשיך ולשחק טוב בארבעת המשחקים שנותרו לנו, ולתת הזדמנות לשחקנים שלא כל כך שיחקו עד עכשיו. הם יודעים מה אני מצפה מהם".
המאמן נשאל על כך שקבוצתו ספגה לא מעט ביקורות לאורך העונה על הכדורגל המשעמם שלה לכאורה: "אינטר שיחקה כדורגל מודרני עם הנעת כדור מאחור ולחץ גבוה. פשוט חיכינו להזדמנות הנכונה לתקוף. השחקנים שלי למדו הרבה במהלך העונה, בעיקר בקריאת המשחק".
קונטה ידוע כמאמן קשוח, אחד שלא עושה חשבון לכוכבים הגדולים. לאורך תקופתו באינטר היו לו עימותים כאלה ואחרים עם איבן פרישיץ' וכריסטיאן אריקסן. "הדבר שהכי עצבן אותי כשחקן היה שהמאמן היה מספר לי שקרים כדי שאהיה שמח. אני חושב שמעריכים יותר כנות מאשר שקרים. השחקנים יודעים שכל החלטה שלקחתי הייתה לטובת הקבוצה", הוא ציין.
2 צפייה בגלריה
אנטוניו קונטה
אנטוניו קונטה
אנטוניו קונטה
(צילום: רויטרס)
קונטה כמובן לא לבד בסיפור. מי שהביא אותו לאינטר הוא המנכ"ל בפה מארוטה, שעבד איתו גם ביובנטוס, כאשר השניים היו אלה שהחלו את השושלת הנהדרת של הגברת הזקנה. "היה פער גדול בין יובה לאינטר כשהגעתי. זה שלקחנו את האליפות ארבעה מחזורים לסיום העונה לא צריך לסמל את הטעויות של יריבותינו, אלא לתת לנו את הקרדיט", סיפר מארוטה. על מאמנו, הוסיף: "לקונטה מגיע קרדיט גדול. הוא הביא את המנטליות הווינרית שלו לאור ההצלחות שהיו לו בקריירה כשחקן וכמאמן. אף שחקן באינטר לא זכה באליפות לפני שקונטה הגיע, למעט ארתורו וידאל". לא מעט ביקורת ספג מארוטה על המשכורת שמביא הביתה קונטה בכל עונה (12 מיליון אירו): "הפילוסופיה שלי היא שעדיף לקנות שחקן אחד פחות ולהשקיע במאמן נהדר. השכר תואם לקורות החיים שלו".
רומלו לוקאקו, שניפק מספרים אדירים (27 שערים ב-41 משחקים בכל המסגרות), בחר לחגוג את האליפות ברחובות מילאנו, כאשר יצא עם חצי גוף מחוץ למכונית נוסעת ברחבי העיר וצעק "אלופים, אלופים". הבלגי שידר את החגיגות לייב בעמוד האינסטגרם שלו. כשהמכונית נעצרה ברמזור אדום, ילד ניגש אליו ושאל אותו האם הוא באמת רומלו לוקאקו. כמו כן, אוהדים צפרו לו מאושר לאורך כל הדרך.
"אני כל כך שמח עבור אוהדי אינטר בעולם, עבור הקבוצה, צוות האימון, הנשיא, כולם. זאת הייתה שנה נהדרת עבורנו. אני גאה להיות שחקן אינטר. עבורי, ועבור לא מעט שחקנים באינטר זאת אליפות ראשונה בקריירה. זה רגע שרציתי לחלוק עם כולם", אמר לוקאקו.
כשנשאל האם זאת העונה הטובה בקריירה שלו, סיכם החלוץ: "העונה הקודמת הייתה גם טובה עבורי, אבל כן, העונה הזאת היא הטובה בקריירה שלי. אני מקווה שרק אמשיך ככה".