1 צפייה בגלריה
רוברט לבנדובסקי בהגרלה
רוברט לבנדובסקי בהגרלה
פשוט תנו לו את הפרס כבר. לבנדובסקי בהגרלת הצ'מפיונס לפני כחודשיים
(צילום: רויטרס)
ביום חמישי בעוד פחות משבוע יתקיים טקס "דה בסט" של פיפ"א, או בקיצור טקס שחקן השנה בעולם במתכונתו החדשה ומאז הפיצול מכדור הזהב, שעדיין נחשב לפרס היוקרתי ביותר בכדורגל העולמי.
השנה המגזין הצרפתי "פראנס פוטבול" החליט לבטל טקס כדור הזהב וטען שהסיבה היא מגפת הקורונה – מוזר מאוד, שכן כל המפעלים הגדולים הגיעו לסיומם, תשאלו את באיירן מינכן שהראתה עליונות יוצאת דופן בליגת האלופות עם מאזן מושלם של 11 ניצחונות מ-11 משחקים.
הערב (שישי) הכריזה פיפ"א על שלושת הפיינליסטים לתואר שחקן השנה בעולם, כשרק מחדל גדול מאוד ייקח לרוברט לבנדובסקי את התואר. וכן, זה למרות שהזוכים הכמעט קבועים בתואר, כריסטיאנו רונאלדו ולאו מסי, נאבקים גם הם על התואר.
חלוץ באיירן סיפק עונה מהסרטים והוביל את קבוצתו לטראבל משכנע, עם אליפות וגביע גרמנים וכאמור זכייה בליגת האלופות אחרי ניצחון בגמר על פריז סן ז'רמן. זה הסתיים בעונה של 55 שערים ו-10 בישולים ב-47 משחקים בכל המסגרות, פשוט מטורף. העונה לבנדובסקי בינתיים עם 15 שערים ו-5 בישולים ב-15 הופעות. "סולידי".
מאמנו של הפולני, האנזי פליק, הוא אחד הפיינליטסים בקטגוריית מאמן השנה, יחד עם יורגן קלופ שהוביל את ליברפול לאליפות ראשונה אחרי 30 שנה ומרסלו ביילסה שהעלה את לידס חזרה לפרמייר-ליג.
nנואל נוייר עשוי להשלים טראבל בטקס עבור באיירן אם יזכה בתואר שוער השנה, אך גם לאליסון מליברפול ויאן אובלאק המצוין מאתלטיקו מדריד יש סיכויים טובים מאוד.
בקטגוריית שער השנה בעולם לואיס סוארס וסון יונג-מין יתחרו מול גיורגיאן דה אראסקאאטה שסיפק ביצוע מטורף במדי קרוזיירו.