אחרי כמעט חצי שנה בית המשפט בפרגוואי שחרר ממעצר את רונאלדיניו ואחיו. השניים נעצרו אחרי שנכנסו למדינה עם דרכונים מזויפים. תחילה שהה רונאלדיניו במעצר באחד מבתי הכלא בבירה אסונסיון, אך לאחר מכן שוחרר למעצר בית במלון מפואר. הרשויות במדינה הודיעו לו כעת כי הוא יכול לשוב לברזיל.
גם אחיו שוחרר, אבל מאחר שהיה זה שהגה את כל רעיון זיוף הדרכונים, הרשויות הודיעו כי למסמכי השחרור שלו צורף גם רישום פלילי, בניגוד לרונאלדיניו. השניים יצטרכו לשלם כמעט 1.3 מיליארד גוארני (הכסף המקומי בפרגוואי), שהוא כ-153 אלף אירו. עדיין לא ברור אם הם יטוסו לברזיל כבר בקרוב או יחכו להמשך השבוע, מאחר שגם במדינה בה נולדו הם מסובכים.
3 צפייה בגלריה
רונאלדיניו
רונאלדיניו
רונאלדיניו בדיון בבית המשפט
(צילום: EPA)
3 צפייה בגלריה
רונאלדיניו
רונאלדיניו
יחד עם אחיו (מימין)
(צילום: רויטרס)
כזכור, רונאלדיניו נעצר ב-6 במרץ אחרי שהגיע לפרגוואי כדי לפרסם קזינו חדש וגם ספר. בדרכון של הכוכב ואחיו נכתב כי הם אזרחים של המדינה, דבר שהוא כמובן לא נכון. לטענתם הם רומו כאשר חשבו שקיבלו דרכון, אבל למעשה היה מדובר רק בסוג של תואר כבוד, כפי שסיפר בבית המשפט עורך דינם: "הם לא חשבו כששלפו את הדרכונים במעבר הגבול. זה היה למעשה הדבר הראשון שהם הוציאו מהתיק".
במהלך המעצר שלו בבית הכלא תועד רונאלדיניו משחק עם שאר האסירים כדורגל, ואף כיכב באחד המשחקים. תמונות נוספות שלו עורך ברביקיו עם "חבריו החדשים" פורסמו גם כן ברשתות החברתיות.
3 צפייה בגלריה
רונאלדיניו
רונאלדיניו
רונאלדיניו בתחילת הפרשה
(צילום: EPA)
בתחילה דרשו הרשויות עונש מאסר של שנתיים, אך בסוף כאמור הצדדים הגיעו לעסקת טיעון במסגרתה ישלם הברזילאי רק קנס וישוחרר ממעצר.