ברצלונה ניצחה אתמול (חמישי) בחצי גמר הסופר קופה בריאד 0:2 את אוסאסונה ותפגוש ביום ראשון בגמר את ריאל מדריד, גם כן בסעודיה, לקלאסיקו גדול. מדובר במשחק שיהיה גם מאבק על תואר ראשון העונה בספרד. על פניו, זה הגמר שכל אוהדי הכדורגל בעולם ציפו לקבל. טוב, כמעט כולם.
באוסאסונה, הזעם בסיום המשחק היה גדול, והיו כאלה שכבר זרקו לחלל האוויר האשמות כבדות. "הסופר קופה נועד בשביל משחק בין ריאל מדריד לברצלונה", רתח שוער הקבוצה, סרחיו הררה. "זה כנראה נוח לכולם".
3 צפייה בגלריה
ימאל וכריסטנסן
ימאל וכריסטנסן
ריאל מחכה בגמר. ימאל וכריסטנסן
(צילום: Yasser Bakhsh/Getty Images)
3 צפייה בגלריה
ראול גרסיה
ראול גרסיה
"מספר העבירות שנשרקו לטובה ברצלונה במחצית הראשונה היה עצום". גרסיה
(צילום: Yasser Bakhsh/Getty Images)
עיקר הביקורת של אוסאסונה הייתה על השער הראשון של בארסה, שרוברט לבנדובסקי כבש בדקה ה-59. לטענתם, בלם ברצלונה אנדראס כריסטנסן ביצע עבירה על חוסה ארנאיז לפני שהחל בהתקפת הנגד, אך בדיקת VAR אישרה את השער. "כולנו ראינו את זה", סיפר בתסכול קפטן אוסאסונה, דויד גרסיה. "מספר העבירות שנשרקו לטובה ברצלונה במחצית הראשונה היה עצום. בכל פעם כשיש ספק, הם הולכים עם הגדולות. אני לא רוצה לתרץ, אבל זה ניכר במשחק הזה".
גם מנכ"ל אוסאסונה, פראן קנאל, לא היה שקט: "אם התקציב של ברצלונה גדול פי חמש משלנו, זה אומר שהיא צריכה גם ליהנות מהשיפוט? גם במשחק הליגה בינינו זה קרה". מאמן אוסאסונה, חאגובה אראסטה, הוסיף: "הרגשנו שנעשה לנו עוול, קשה לומר שהשיפוט היה אחיד במהלך כל המשחק".
3 צפייה בגלריה
לבנדובסקי חוגג
לבנדובסקי חוגג
שער שעורר מחלוקת. לבנדובסקי
(צילום: REUTERS/Juan Medina)
ברצלונה, מנגד, יכולה להיות כמובן מרוצה. בעיקר מבחינת התוצאה. זו הפעם הראשונה מאז חודש ספטמבר שבה הקבוצה מנצחת בהפרש של יותר משער אחד. אז היא הביסה 0:5 את אנטוורפן בליגת האלופות. מאז, חלפו לא פחות מ-22 משחקים בכל המסגרות. צ'אבי נשאל על כך בסיום ועקץ את העיתונאים: "עכשיו כשניצחנו ביותר משער, אין לכם יותר על מה לדווח?".
צ'אבי הוסיף: "אני חושב ששלטנו נגד ריאל מדריד במשך רוב הזמן בקלאסיקו בליגה, ואני חושב שנוכל שוב להיות דומיננטיים ולנצח גם בגמר הסופר קופה". על טענות אוסאסונה, ענה: "לפעמים השופט מחליט לטובתנו, לפעמים נגדנו. הוא לא הכריע את התוצאה".