פורטוגל, אלופת ליגת האומות למי ששכח, בדרך לחצי גמר נוסף. שלושה ימים לפני שתארח את ספרד, החבורה של פרננדו סנטוס הביסה 0:4 בחוץ את צ'כיה, ניצלה את המעידה של ספרד מול שווייץ וטיפסה לראש בית 2 בדרג א'.
דייגו דאלוט כבש צמד בכורה במדים הלאומיים, ברונו פרננדש ודייגו ז'וטה גם כן השתתפו בחגיגה. ועדיין, הסיפור שתפס את הכותרות מאותו משחק הייתה דווקא פציעתו של כריסטיאנו רונאלדו, שספג מכה עוד במחצית הראשונה מתומאס ואצ'ליק שהותירה אותו עם אף מדמם. "מסתבר שגם ככה אי אפשר לעצור אותו", נכתב ברשתות החברתיות. בתקשורת הפורטוגלית צחקו וכתבו: "לילה כואב ומשמח לכריסטיאנו".
2 צפייה בגלריה
כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו
הפציעה שתפסה את הכותרות. רונאלדו
(צילום: EPA)
"זו לא הייתה תצוגה מושלמת כי שלמות לא קיימת בכדורגל", אמר סנטוס בסיום. "במחצית הראשונה היו לנו כמה בעיות, לא היינו מרוכזים, אבל זה הדבר היחידי שנצטרך לעבוד עליו. מול יריבה חזקה, הצלחנו לשלוט במשחק. אני חייב לברך את השחקנים שלי. המחצית הראשונה הייתה מבריקה, הראינו איכויות".
"כשהבקענו את השני והצ'כים החמיצו פנדל, ידענו שהמשחק שלנו", הוסיף דאלוט, שחגג כאמור בכורה מוצלחת בנבחרת. "נשארנו מרוכזים והיינו רגועים. כמובן שכיף גדול לפתוח ככה את ההופעות שלי במדים הלאומיים. לא חלמתי על בכורה שכזו".
2 צפייה בגלריה
כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו
לא נעים. רונאלדו
(צילום: AP)
לפורטוגלים כעת 10 נקודות, שתיים יותר מספרד והמשחק ביום שלישי בבראגה בין השתיים יכריע את זהות העולה מהמקום הראשון. "הטקטיקה שלנו לא תשתנה, שתי הקבוצות רוצות לנצח. זה לא משנה אם הם הפסידו לשווייץ או היו מנצחים אותם", סיכם סנטוס.

"60 יום להתעורר"

בספרד, מנגד, אווירת נכאים אחרי ההפסד. "60 יום להתעורר", נכתב בכותרת ב"מארקה", שם הוסיפו ביקורת קשה על המאמן לואיס אנריקה: "נכשל במבחן הלפני האחרון שלו לפני המונדיאל. איחר מאוד בחילופים ולמרות שיפור בקבוצה, ספרד לא הצליחה להפוך אתה המשחק". ב"אס" נכתב: "המונדיאל מתחיל בבראגה".
שער ה"מארקה": "60 יום להתעורר"
"ההפסד הזה לא מעורר בי שום ספקות לראות המונדיאל", סיפר המאמן בסיום. "עכשיו אנחנו נצטרך לנתח את המשחק ולהשתפר. בתקופה שלי בנבחרת לא זוכר שחקנים כל כך לא מדויקים כמו במחצית הראשונה".