גם בעונה הנוכחית ולמרות פציעה ממושכת, מכונת השערים ושמה ארלינג הולאנד לא עוצרת. עם 28 כיבושים ב-31 משחקים בכל המסגרות, החלוץ הנורבגי של מנצ'סטר סיטי נראה בשל לקראת המאני טיים של 2023/24, שכולל מאבק עיקש על האליפות מול ליברפול וארסנל, ושאיפה לזכייה שנייה ברציפות בליגת האליפות ובגביע האנגלי.
אל מפגש הגומלין בשמינית הצ'מפיונס נגד פ.צ קופנהאגן (הערב, 22:00), מגיע הענק בן ה-23 עם חוב קטן, אחרי שלא הצליח למצוא את הרשת בניצחון 1:3 של התכחולים במשחק הראשון, כשהפנים יהיו לקראת משחק העונה שמצפה לו ולחבריו ביום ראשון (17:00, אנפילד). אז לקראת ההכרעות הגדולות, החלטנו לחזור לרגעים הכי גדולים בקריירה של הולאנד, שכבר עכשיו אפשר לומר שהוא אחד החלוצים הגדולים ששיחקו כדורגל, והברומטר בחזיתות הרבות שעוד נותרו לשחקנים של פפ גווארדיולה.

שלושער בבכורה בדורטמונד

ארלינג הולאנד היה כישרון צעיר ומבטיח במקום בו כישרונות כאלה גדלים - רדבול זלצבורג האוסטרית. בינואר 2020 הוא נחת בדורטמונד כדי לקחת את הקריירה שלו עוד צעד קדימה, והוא נתן חתיכת הופעת בכורה.
4 צפייה בגלריה
הלאנד חוגג
הלאנד חוגג
פתיחה מדהיצה בדורטמונד. הולאנד
(צילום: AFP)
הוא ראה מהספסל את דורטמונד נקלעת לפיגור 3:1 מול אוגסבורג, אז המאמן החליט להמר עליו והכניס אותו בדקה ה-55. וזה בהחלט השתלם. שלוש ההזדמנויות הראשונות שהולאנד הגיע אליהן בדורטמונד - נגמרו בשערים. אחרי 14 דקות על המגרש לוח התוצאות הראה 3:4 לדורטמונד. הוא הפך לשחקן השביעי אי פעם שכובש שלושער בבכורה בבונדסליגה, אבל הראשון בהיסטוריה שעושה זאת כמחליף. וזאת הייתה רק ההתחלה.

רביעייה ב-32 דקות

באותו יום בו נבחר ל"נער הזהב" של אירופה לשנת 2020, ארלינג הולאנד הראה מה הוא שווה, ושהתואר הזה היה רק המנה הראשונה מבחינתו. הולאנד הרשית רביעייה תוך 32 דקות בלבד לרשת של הרטה ברלין - והוביל את דורטמונד ל-2:5 ענק. הוא העלה את מאזנו ל-23 שערים ב-22 משחקי בונדסליגה. כל אירופה רדפה אחריו, והוא בחר לחתום במנצ'סטר סיטי של פפ גווארדיולה.

שני שלושערים ברצף

לא לקח להולאנד הרבה זמן כדי להתרגל לחיים במנצ'סטר סיטי, במדיה חתם בקיץ 2022. בשלושת המשחקים הראשונים בפרמייר-ליג הוא כבש שלושה שערים, ההתפוצצות באה במחזור הרביעי, ואחרי משחק די משוגע. קריסטל פאלאס ירדה למחצית עם יתרון 0:2 על הסיטיזנס, וכבר חשבה שהיא בדרך לסנסציה. אבל הולאנד כמו הולאנד, אוהב לעשות מהפכים מהירים. בדקה ה-53 ברנרדו סילבה צימק, והחלוץ הענק לקח את זה משם עם שלושער תוך 19 דקות בלבד (62, 70, 81) וניצחון דרמטי 2:4 לסיטי.
הולאנד לא עצר שם. ארבעה ימים אחרי שריסק את קריסטל פאלאס הוא פגש את נוטינגהאם פורסט - וב-38 דקות כבש מולה שלושער מושלם (ברגל שמאל, ברגל ימין ובראש) - זה לקח לו טיפה יותר זמן מהשלושער הקודם - אבל סיטי ניצחה 0:6.
4 צפייה בגלריה
ארלינג הולאנד
ארלינג הולאנד
לא לקח לו הרבה זמן להתאקלם באנגליה
(צילום: AFP)

שלושער ושני בישולים בדרבי

מנצ'סטר יונייטד הגיעה ב-2 באוקטובר 2022 לדרבי מול סיטי עם ארבעה ניצחונות רצופים, וחשבה שיש לה סיכוי מול הענק הנורבגי. הולאנד השיב לה עם שלושער ושני בישולים לפיל פודן (שגם הוא כבש שלושער). זה היה השלושער השלישי ברציפות של ארלינג הולאנד באצטדיון הביתי, הראשון אי פעם שמגיע לציון דרך כזה. סיטי הובילה 1:6, אבל יונייטד המתיקה מעט את הגלולה המרה עם שני שערים לקראת הסיום וזה נגמר "רק" ב-3:6, כשכריסטיאנו רונאלדו צופה במתרחש מספסל השדים האדומים.
4 צפייה בגלריה
הולאנד חוגג עם החברים
הולאנד חוגג עם החברים
משחק שיא בדרבי. חוגג עם החברים
(צילום: גטי אימג'ס)

שובר את שיא השערים בפרמייר-ליג

11 חודשים, זה טווח הזמן שהולאנד היה צריך כדי לשבור את שיא השערים בפרמייר-ליג בעונה. בחודש מאי 2023 הולאנד כבש בדקה ה-70, בניצחון 0:3 מול ווסטהאם - והעלה את מאזן השערים שלו ל-35 ליגה. אף שחקן לא כבש כמות כזו בעונה אחת בפרמייר-ליג לפניו. הוא עקף חלוצים אגדיים כמו אלן שירר, אנדי קול וכריסטיאנו רונאלדו - וקבע את השיא על 36 שערים בסופו של דבר. המטרה שהציב לעצמו היא 40 שערים בעונה, אם ממש יתאמץ אולי זה יקרה העונה (כשנכון לעכשיו הוא כבש 17 שערי ליגה ו-27 בכל המסגרות) - למרות שהייתה לו פציעה ארוכה.

חמישייה מול לייפציג

78 שניות בלבד לקח להולאנד להשלים צמד בשמינית גמר ליגת האלופות מול לייפציג, במשחק שהתקיים ב-14 במרץ 2023. זה נגמר בחמישייה היסטורית - 0:7 מהדהד למנצ'סטר סיטי. השחקן השני אי פעם בשלב הנוקאאוט שכובש חמישייה, אחרי לאו מסי. הולאנד היה השחקן הכי צעיר שמגיע ל-10 שערים בליגת האלופות, לאחר מכן ל-20 שערים במפעל ובזכות החמישייה הוא עבר את ה-30 בגיל 22 ו-236 ימים, הצעיר ביותר אי פעם.
גילו הצעיר גרם לכך שהמנג'ר פפ גווארדיולה החליף אותו בדקה ה-63, וכך נמנע מהולאנד לקבוע את שיא כל הזמנים למשחק בודד בליגת האלופות. בעוד חצי שעה הוא בהחלט היה יכול לכבוש עוד שער אחד או אפילו שניים, אבל המנג'ר שלו החליט להוציא אותו כי "אם הוא היה שובר שיאים בגיל מוקדם, לא היה לו על מה לשחק בהמשך. הוא צריך להישאר רעב". כעת אנחנו רואים שהולאנד נשאר רעב מאוד לשערים, אחרי עוד חמישייה בגביע האנגלי.
4 צפייה בגלריה
הולאנד חוגג
הולאנד חוגג
מסמן חמש אחרי החמישייה מול לייפציג
(צילום: רויטרס)

חמישייה בגביע האנגלי

הולאנד פתח את העונה הזו בצורה "חלשה" יחסית אליו. הוא סבל מפציעה שהפריעה לו ושמע לראשונה בקריירה שלו את המילה "בצורת", משהו שקורה לחלוצים רגילים. ביום שלישי השבוע הוא הזכיר לנו שהוא חלוץ מכוכב אחר עם חמישייה שנייה בקריירה - ב-2:6 המדהים של מנצ'סטר סיטי על לוטון. המאזן המפחיד שלו עומד על 80 שערים ב-84 הופעות במנצ'סטר סיטי. הולאנד רק בן 23, וכאמור - רק התחלנו לראות כמה טוב הוא יכול להיות.