הגרלת שמינית גמר ליגת האלופות נערכה היום (שני) בניון, שווייץ, וסיפקה כמה מפגשים מרתקים ושקולים, בראשם זה בין אלופת ספרד ברצלונה לאלופת איטליה נאפולי.
אף אחת מהקבוצות המדורגות לא רצתה לקבל את אלופת פ.ס.ז' וסגנית אלופת אירופה אינטר, שסיימו במקום השני בבתים שלהן, וניתן להגיד שהשתיים די ניצלו עם הגרלות סבירות מול ריאל סוסיאדד ואתלטיקו מדריד בהתאמה.
2 צפייה בגלריה
גביע ליגת האלופות
גביע ליגת האלופות
16 קבוצות רוצות גביע אחד
(צילום: Photo by Fabrice COFFRINI / AFP)
הטרבליסטית מנצ'סטר סיטי זכתה לשיבוץ הנוח ביותר, לפחות על הנייר, בדמות אלופת דנמרק המפתיעה קופנהאגן שעלתה לשמינית על חשבון גלאטסראיי ומנצ'סטר יונייטד. גם באיירן מינכן זכתה להגרלה קלה יחסית, נגד לאציו שמתקשה העונה ונמצאת רק במקום ה-11 בסרייה א'.
ריאל מדריד תתמודד נגד ר.ב. לייפציג, בהחלט לא יריבה שיש להקל בה ראש, אך הבלאנקוס הם פייבוריטים מובהקים. המפגשים השקולים ביותר על הנייר הם בין ברצלונה לאנפולי, איינדהובן (שניצחה בכל 16 המשחקים שלה העונה בהולנד) לדורטמונד ואינטר לאתלטיקו מדריד.
2 צפייה בגלריה
טרי והפתק של פ.ס.ז'
טרי והפתק של פ.ס.ז'
אלופת צרפת יכולה לנשום. ג'ון טרי והפתק של פ.ס.ז'
(צילום: Fabrice COFFRINI / AFP)
המשחקים הראשונים ייערכו ב-13-14 וב-20-21 בפברואר, בעוד משחקי הגומלין ייערכו ב-5-6 וב-12-13 במרץ. במסגרת ההגרלה, קבוצות מאותה מדינה או כאלו ששיחקו באותו בית לא יכלו להיות מוגרלות אחת נגד השנייה, כשהסעיף הראשון היה רלוונטי רק לקבוצות מגרמניה (באיירן ודורטמונד לא יכלו להגריל את לייפציג).
ספרד היא המדינה הדומיננטית בשמינית הגמר, עם ארבע נציגות שסיימו כולן במקום הראשון. לאיטליה שלוש נציגות שעלו כסגניות, גם לגרמניה שלוש נציגות ולאנגליה רק שתיים הפעם. ארבע מדינות שלחו קבוצה אחת לשלב הבא: צרפת, הולנד, פורטוגל ודנמרק.
פורסם לראשונה: 10:00, 18.12.23