ג'יו ריינה הגיע למונדיאל כאחד השמות המוכרים ביותר בסגל נבחרת ארה"ב, שחקן התקפה צעיר (20) ומרשים שכבר הטביע חותם בדורטמונד. האמריקאים הודחו בשמינית הגמר אחרי הופעה סבירה בטורניר, אבל רבים הופתעו מכך שריינה קיבל רק שבע דקות בשלב הבתים ועוד מחצית כמחליף במשחק האחרון מול הולנד. כעת מתברר שמאחורי הקלעים התפתחה שערוריית ענק סביב הנושא, פרשה מלוכלכת שמציבה בספק את המשך דרכו של מאמן הנבחרת גרג ברהאלטר ומאירה בצורה רעה מאוד את משפחת ריינה.
על פי הפרסומים בארה"ב, ברהאלטר החל לקבל הודעות מאיימות לאחר שערך שיחה עם ג'יו במהלך הטורניר והבהיר לשחקן שהתפקיד שלו בגביע העולם יהיה מצומצם יחסית. מתברר כי מי שעמדו מאחוריהן היו דניאל וקלאודיו ריינה, הוריו של ג'יו, ובמקרה של האב – גם חברו לשעבר בנבחרת של ברהאלטר. לפי הדיווחים, קלאודיו שלח מסרים גם לראשי ההתאחדות האמריקאית, ובהם איים לחשוף פרטים אישיים בנוגע לברהאלטר. הדבר חייב את המאמן להיחשף ביום שלישי ולפתוח את תיבת הפנדורה.
3 צפייה בגלריה
גרג ברהאלטר מאמן נבחרת ארה"ב עם ג'יו ריינה
גרג ברהאלטר מאמן נבחרת ארה"ב עם ג'יו ריינה
חתיכת סיפור. ברהאלטר וג'יו ריינה
(צילום: רויטרס)
ברהאלטר הודה בטוויטר כי לפני 31 שנים בעט בבת זוגו רוזלינד, שהפכה בהמשך לאשתו, והוסיף כי החליט לצאת לתקשורת בגלל האיומים. בציוץ של ברהאלטר נכתב: "במהלך המונדיאל, אדם מסוים יצר קשר עם ההתאחדות האמריקאית וטען שיש לו מידע שיגרום לנפילה שלי, כנראה כדי לסחוט משהו ולגרום לסיום ההתקשרות שלי עם הנבחרת. בסתיו 1991 פגשתי את הנפש התאומה שלי. בדיוק חגגתי 18 ולמדתי בקולג' כשפגשתי את רוזלינד. לילה אחד יצאנו לשתות באיזה בר, והתפרץ בינינו ויכוח חריף. הוא גלש לפסים פיזיים ובעטתי לה ברגליים". ברהאלטר טען שהרשויות לא התערבו בעניין ושהוא קיבל טיפול אחרי המקרה. השניים התפייסו אחרי שבעה חודשים, התחתנו והביאו לעולם ארבעה ילדים. "הלקח נלמד מאותו לילה והפך לבסיס של מערכת יחסים אוהבת ותומכת, שחגגנו לה 25 שנות נישואים בסוף השבוע האחרון", טען ברהאלטר.

הכול נשאר במשפחה

ההיכרות בין ברהאלטר למשפחת ריינה אינה מסתכמת בשיתוף הפעולה שלו עם קלאודיו בימיהם על המגרש. הם שמרו על יחסים חמים, והמאמן מכיר את ג'יו מאז שהיה בן 12. בעבר אמר ברהאלטר כי הוא נהנה לראות את הילד משחק ותמיד ידע שיהיה כדורגלן מצוין, והוסיף: "הקשר תמיד יהיה שם, החיבור בינינו תמיד קיים. כשאני רואה את ג'יו זה מזכיר לי דברים. אתה מסתכל על משהו מוכר וזו הרגשה נהדרת. זה כאילו שאתה נותן לבן משפחה לשחק, כיף גדול". מהצד השני, קלאודיו החמיא למאמן בראיון שהעניק בפברואר לעיתונאי המנוח גרנט ווהל. אבל ברגע שהבן שלו נדחק הצידה, כל הקווים האדומים נחצו.
3 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת ארה"ב, גרג ברהאלטר, קלאודיו ריינה
שחקני נבחרת ארה"ב, גרג ברהאלטר, קלאודיו ריינה
ברהאלטר (מספר 3) וריינה (10) במונדיאל 2002
(צילום: גטי אימג'ס)
דניאל וקלאודיו ריינה מסרו את הפרטים להתאחדות כשבוע אחרי ההדחה, ב־11 בדצמבר, בדיוק ביום שבו ברהאלטר אמר בראיון שאחד משחקני הנבחרת כמעט נזרק מהסגל אחרי ש"לא עמד בדרישות במגרש ומחוצה לו". המאמן לא נקב בשמו של ריינה, אבל ג'יו אישר את הדברים באינסטגרם שלו למחרת: "איפשרתי לרגשות שלי להשפיע עליי באימונים. התנצלתי בפני חבריי לנבחרת והמאמן, והם סלחו לי".
ההתאחדות פתחה בחקירה עצמאית אחרי שקיבלה את המידע, ובינתיים ברהאלטר הושעה מתפקידו ומי שיהיה אחראי למחנה האימונים בקליפורניה החודש הוא עוזרו אנתוני הדסון. לאור היחס החריף בספורט האמריקאי כלפי מקרים כאלה, לא יהיה פשוט לברהאלטר לחזור – גם אם התקרית התיישנה ולא הפכה פלילית. אבל לאור ההתפתחויות, לכו תדעו אם גם ג'יו ריינה לא ישלם במקום בנבחרת.
3 צפייה בגלריה
ג'יו ריינה שחקן נבחרת ארה"ב
ג'יו ריינה שחקן נבחרת ארה"ב
ההורים שלו הלכו קצת רחוק מדי. ג'יו ריינה
(צילום: AP)