נבחרת ספרד וברזיל נפגשו אמש (שלישי) למשחק ידידות צבעוני בברנבאו, שהסתיים בתוצאה צבעונית לא פחות – 3:3, בעקבות פנדל דרמטי שנשרק לטובת הסלסאו עמוק בתוספת הזמן (90+7).
עוד לפני השריקה שהתסיסה את שני ספסלי הנבחרות, קשה לומר שהמשחק התאפיין בידידות יתר, כאשר כוכב ברזיל, ויניסיוס, נקלע מספר פעמים לעימותים עם שחקני המארחת.
2 צפייה בגלריה
ויניסיוס נגד מוראטה
ויניסיוס נגד מוראטה
ויניסיוס נגד מוראטה
(צילום: REUTERS/Juan Medina)
2 צפייה בגלריה
הרוחות מתלהטות גם על הספסלים
הרוחות מתלהטות גם על הספסלים
הרוחות מתלהטות גם על הספסלים
(צילום: AP Photo/Jose Breton)
לאחר השריקה האחרונה, היה זה כוכב אל נאסר ואקס מנצ'סטר סיטי, אמריק לאפורט, שעקץ את כוכב ריאל מדריד בחשבון הטוויטר שלו: "אולי הוא בכלל רצה לרקוד", כשהוא משתף סרטון ובו ויניסיוס דוחף אותו באמצעות המרפקים. עימות נוסף נרשם בין שחקן הכנף לשחקני ספרד, גם לאחר שהוחלף בדקה ה-71.
דוריבל ג’וניור, מאמן ברזיל, מיהר לגבות את הכוכב שלו: "אני חושב שזה היה טבעי, זה לא היה אגרסיבי וטבעי ששחקנים יתרגשו. אני לא חושב שהיה שם חוסר כבוד. היו רגעים ששחקנים יותר דיברו מאשר שיחקו אבל אני לא חושב שהיה שם משהו לא תקין".
יש לציין כי יממה לפני כן, השתתף ויניסיוס במסיבת העיתונאים הרשמית לקראת המשחק, שהוקדשה בין היתר לקריאות הגזעניות שהוא חווה במגרשי הלה הליגה. "לשחק כדורגל זה דבר מאוד חשוב, אבל המאבק בגזענות חשוב יותר", אמר תוך שהוא פרץ בבכי, "קשה מאוד לשמור על ריכוז במהלך משחקים כשאתה שומע קריאות כאלו. אני מצפה לשוויון בעתיד הקרוב, כדי שכל השחקנים (השחורים) יוכלו לשחק באופן שווה ולחיות חיים נורמליים".
בעודו נאבק בדמעות שהמשיכו לזרום, אמר ויניסיוס: "אני מצטער, אבל אני רק רוצה לשחק כדורגל. אני רוצה לעשות הכל למען המועדון שלי, המשפחה שלי. אני חווה את הדברים האלה כבר יותר מדי זמן, וככל שעובר הזמן אני מודה שהקושי לשחק כדורגל גדל".
"ספרד היא לא מדינה גזענית" ביקש השחקן להבהיר, "אבל המאבק בגזענות כאן הוא מורכב מאחר שגזענות לא נחשבת כפשע. מעולם לא חשבתי לעזוב את לה ליגה כי אחרת הגזענים היו מנצחים. אני שואב כוח מהמשפחה, ומהמקום שבאתי. המאבק בגזענות מאוד חשוב והוא צריך להימשך".