ה-3:3 הסופר דרמטי של ארסנל נגד סאות'המפטון אמש (שישי), אומנם הציל אותה מהפסד שני העונה באמירויות, אבל עם כל הכבוד לסטטיסטיקות הקטנות, הוא בעיקר היווה מהולמה קשה לחלום האליפות של מיקל ארטטה והתותחנים, שסופרים תיקו שלישי ברציפות בליגה. ביום רביעי הם ייצאו למשחק העונה נגד מנצ'סטר סיטי, שנכון להיום מרוחקת מפסגת הליגה כדי 5 נקודות ומחזיקה באמתחתא שני משחקים חסרים. כלומר, האלופה הקטלנית מה"איתיחד" תלויה אך ורק בעצמה והלחץ על הצעירים של ארסנל גובר והולך.
אם יש נתון שהאדומים-לבנים לא ישמחו להיזכר בו הוא שההפסד הבודד שלהם באמירויות היה נגד אותה סיטי, ולזה תצטרפו נתון נוסף – ארסנל לא ניצחה את התכחולים בחוץ מאז עונת 2014/15. מבחינת התקשורת הבריטית והצייצנים בטוויטר, הנותנים האלה, בנוסף לאירועי אמש ומצב העניינים הנוכחי בטבלת הפרמייליג, הפכו להספד ארוך ועוקצני של חלום האליפות של ארסנל, לראשונה מאז עונת 2003/4.
4 צפייה בגלריה
סאקה ארסנל
סאקה ארסנל
בוקאיו סאקה בסיום המשחק נגד סאות'המפטון
(צילום: AP Photo/Kirsty Wigglesworth)
4 צפייה בגלריה
ארטטה ארסנל
ארטטה ארסנל
מחפש משמעויות בשמיים. ארטטה
(צילום: Julian Finney/Getty Images)
"עדיין חושב שארסנל תסיים בטופ-4", צייץ בסרקאזם אופייני פרשן BBC גארי לינקר, כשתוצאה במשחק עוד הייתה 1:3 לסאות'המפטון.
שחקן העבר ג'ימי קרגר ופרשן סקיי ספורט הבריטית, מיהר לקבע ש"ארסנל תצטרך נס אם היא עדיין מעוניינת לזכות בתואר האליפות אבל המירוץ עדיין בידיים שלהם. זה משחק שלישי ברציפות שארסנל נראית חסרת אונים".
הקולגה, גארי נוויל, שלא חסך ביקורת מההופעה של השוער אהרון רמסדייל שספג אחרי 27 שניות בלבד ("פלאשבק להופעה של דיויד דה חאה נגד סיבילה", יום קודם), הוסיף: "הם יצטרכו להרים את עצמם למשחק של החיים שלהם".
4 צפייה בגלריה
רמסדייל ארסנל
רמסדייל ארסנל
פלאשבק לדה חאה. רמסדייל
(צילום: Shaun Botterill/Getty Images)
ב"סאן" השתעשעו עם משחק המילים "גאנד דאון" (נורו). "כוכבי ארסנל נשברו על המגרש והאוהדים כבר חוששים שהם ויתרו על התואר – אבל ארטטה מסרב לזרוק את המגבת".
ואכן, ארטטה מסרב להרים ידיים, גם כשהוא יודע שארסנל לא הצליחה לנצח באמירויות מאז עונת 2014/15. כל זה בעיקר בזכות הקאמבק של שחקניו אחרי הפיגור 3:1. "אני לא יכול לחכות יותר למשחק נגד סיטי", הוא אמר אתמול. "אלה המשחקים שאתה רוצה לשחק, כשהכל מונח על המאזניים, וכל מה שנותר לך זה ללכת לשם ולנצח.
4 צפייה בגלריה
התעוררות מאוחרת ארסנל
התעוררות מאוחרת ארסנל
התעוררות מאוחרת. שער השוויון של ארסנל
(צילום: Julian Finney/Getty Images)
"השחקנים שלי הגיבו בצורה מדהימה לסיטואציה שנוצרה נגד סאות'המפטון, כשהם נגד כל הסיכויים. אבל הסיכויים שהם יצרו, הרוח שהייתה להם, זה היה דבר שהיה תענוג לראות. המסר ברור, אני אוהב אותם. אפשר לראות הרוח הזאת אבל ברור שהגנתית נצטרך לעשות דברים באופן טוב יותר".
הרשת מספידה
סיימון גלייב, ראשון מחלקת ניתוח נתוני ספורט "נילסנ'ס", תירגם את המפלה של ארסנל מול סאות'הפטון למספרים: "הקאמבק המדהים לא הביא לארסנל את הניצחון שהם היו צריכים כדי לשמור על סיכויי הזכייה שלהם, שירדו מ-32 אחוז ל-21 אחוז". אגב, הסיכוי לניצחון של ארסנל ביום רביעי, על פי אותם מדדים, מוערך אפילו נמוך יותר – 16 אחוזים בלבד.
החלוץ גבריאל ז'סוס, אקס סיטי, סיכם בשיחה עם 'סקיי ספורטס': "זה נכון למנצ'סטר סיטי יש שני משחקים ביד אבל אם אנחנו רוצים להיות אלופית אנחנו חייבים להגיע לשם במטרה לנצח. הרבה דברים קורים עכשיו, ואני לא רוצה לבוא לכאן ולדבר באופן שלילי כי אנחנו בסך הכל בעמדה טובה. מה שאנחנו עושים העונה זה דבר מדהים – והפרמייליג היא ליגה קשה.
"עכשיו אנחנו נמצאים בתקופה קשה וזה בדיוק הזמן שלנו להישאר יחד עד הסוף. יש עוד הרבה דברים לעשות העונה, זה לא נגמר מבחינתנו. אנחנו אומנם הקבוצה הכי צעירה בליגה, אבל זה לא מהווה תירוץ. לפעמים אנחנו עושים דברים נכון ולפעמים לא. כולם יכולים לטעות, אבל הכי חשוב ברגעים כאלה זה להישאר ביחד".