ריאל מדריד תהיה בחצי גמר ליגת האלופות, והיא עשתה זאת הפעם בזכות גיבור מפתיע: אנדריי לונין. אחרי ה-3:3 הנהדר בברנבאו, הבלאנקוס סיימו ב-1:1 באיתיחאד נגד מנצ'סטר סיטי והדיחו את אלופת אירופה עם 3:4 בדו-קרב מהנקודה הלבנה, כשהשוער האוקראיני עוצר שתי בעיטות - של ברנרדו סילבה ומתיאו קובאצ'ביץ'.
ואלה לא רק הפנדלים. ריאל כבשה ראשונה (מרגלי רודריגו בדקה ה-13) וירדה לבונקר מפואר, שהספיק כדי לחלץ תיקו, כששוב לונין מציג יכולת נהדרת בין הקורות. "הוא הגיבור של ריאל", זעקו ב"מארקה", שם העניקו לו את הציון 10. "נגע בתהילה, לקח את המשחק הקסום שלו לדו-קרב פנדלים, וגם שם עצר שתי בעיטות".
5 צפייה בגלריה
לונין
לונין
לונין עוצר את הבעיטה של קובאצ'ביץ'
(צילום: EPA/ADAM VAUGHAN)
5 צפייה בגלריה
לונין
לונין
הגיבור הגדול של ריאל. לונין
(צילום: Reuters/Jason Cairnduff)
הסיפור המדהים הוא שלונין, שתופקד כשוער השלישי של הקבוצה, כבר היה בדרך החוצה בקיץ האחרון. ריאל רצתה למכור אותו, בטח אחרי ששותף ב-17 משחקים בהם ספג 19 שערים מאז נחת בברנבאו ב-2018 מזוריה והיה בהשאלה בלגאנס, ויאדוליד ואוביידו לאורך התקופה.
הפציעה הקשה של תיבו קורטואה (קרע ברצועות) ב-12 באוגוסט טרפה את הקלפים גם עבורו. ריאל אמנם צירפה את קפה מצ'לסי, אבל החליטה לא לחפש שוער נוסף ולהשאיר את לונין. בעוד הספרדי עומד בין הקורות בליגה, אנצ'לוטי החליט לתת ללונין את ההזדמנות בליגת האלופות - וזה השתלם.
5 צפייה בגלריה
שחקני ריאל בטירוף
שחקני ריאל בטירוף
שחקני ריאל בטירוף
(צילום: EPA/PETER POWELL)
בשש הופעות בצ'מפיונס, לונין שמר פעמיים על רשת נקייה, הציג יכולת נהדרת גם מול לייפציג בשמינית הגמר וכמובן אתמול בדו-קרב הפנדלים נגד סיטי. השבוע, כמה סמלי, האריך את חוזהו במועדון בשנה נוספת לאחר שתפס באופן קבוע את אפודת השוער הראשון. "לקחתי סיכונים בפנדלים, אבל לשמחתי זה הסתדר לטובתנו", אמר בסיום. "אני מותש, אבל לי יש את העבודה הקלה. אני לא יכול לדמיין את עצמי רץ כמו חבריי לקבוצה, בטח לא ב-120 דקות".
האמת, סיטי הייתה טובה יותר אתמול מול ריאל. האנגלים החזיקו בכדור 67 אחוז מהזמן ובעטו 33 פעמים לעבר השער, לעומת 8 בלבד של היריבה. אבל האופי ניצח. "חושבים תתמיד שניפול, אבל ריאל לעולם לא מתה", הסביר בסיום אנצ'לוטי. "הייתה רק דרך אחת לצאת מכאן בחיים, והיא לקחת סיכונים מוקדם ולהתגונן. אין דרך אחרת מול סיטי".
5 צפייה בגלריה
ויניסיוס וקרוס באקסטזה אחרי השער המכריע של רודיגר
ויניסיוס וקרוס באקסטזה אחרי השער המכריע של רודיגר
ויניסיוס וקרוס באקסטזה אחרי השער המכריע של רודיגר
(צילום: AP Photo/Dave Thompson)
"ראיתי את ריאל מדריד עושה את זה הרבה. זה היה מתבקש, מוציא ממך משהו שלא ידעת שיש לך", הוסיף אנצ'לוטי. "בדו-קרב הפדלים, היינו משוכנעים שנוכל לעבור. לאנדריי לונין היה משחק פנטסטי".

"בכדורגל צריך לנצח, זה לא קרה"

מהעבר השני, איך לא, בסיטי התסכול היה גדול. "אני לא שופט אותם", אמר מאמן סיטי, פפ גווארדיולה כשנשאל האם הופתע מהגישה ההגנתית של ריאל מדריד. "פגשנו סוג כזה של יריבות בעבר. הן יודעות שזו מגרש שקשה, אבל היינו טובים יותר, במיוחד במחצית השנייה".
5 צפייה בגלריה
פפ
פפ
כבר לא יזכה בטרבל. פפ
(צילום: Stu Forster/Getty Images)
"היינו ממש על קצה הרחבה, אבל לא הצלחנו להשיג את השער השני. עשינו כל מה שיכולנו, אבל בסופו של דבר ריאל עלתה ואנחנו לא", הוסיף פפ.
"שיחקנו יוצא מן הכלל, אבל למרבה הצער לא יכולנו לנצח אז זה מה שיש", המשיך מאמן סיטי. "אני חייב להגיד תודה לשחקנים האלה מעומק הלב בגלל הדרך שבה הם שיחקו. אבל בכדורגל צריך לנצח וזה לא קרה".
רודרי, שרשם הפסד ראשון שלו במדי סיטי מאז פברואר 2023, סיכם: "אני ראיתי קבוצה אחת בלבד על הדשא, כולם יודעים מי היא".