ססאר לואיס מנוטי הלך לעולמו בגיל 85 לאחר שלא הצליח להתגבר על מחלה ממושכת, כך הודיעה הערב (ראשון) התאחדות הכדורגל הארגנטינאית. המאמן האגדי, שהוביל את ארגנטינה לזכייה הראשונה שלה במונדיאל (1978) והדריך בין היתר את ברצלונה ואתלטיקו מדריד, שימש במהלך שנותיו האחרונות כמנהל הנבחרות בארץ הולדתו.
"בכאב עמוק, התאחדות הכדורגל הארגנטינאית מצטערת לדווח בעצב רב על מותו של ססאר לואיס מנוטי, מנהל הנבחרות הנוכחי ומאמנה לשעבר של אלופת העולם ארגנטינה. להתראות אל פלאקו היקר!", נכתב בפוסט של ההתאחדות הארגנטינאית ב-X.
3 צפייה בגלריה
סזאר לואיס מנוטי
סזאר לואיס מנוטי
שימש במהלך שנותיו האחרונות כמנהל הנבחרות. מנוטי
(צילום: RONALDO SCHEMIDT / AFP)
3 צפייה בגלריה
סזאר לואיס מנוטי במונדיאל 1978
סזאר לואיס מנוטי במונדיאל 1978
כונה "אל פלאקו" (הרזה). מנוטי במונדיאל 1978
(צילום: STRINGER / AFP)
מעבר להישגיו הרבים, "אל פלאקו" (הרזה) נערץ עקב פילוסופיית המשחק הנועזת וההתקפית שלו אשר קידשה אסתטיקה והתבססה על החזקה בכדור, שלא רק הובילה את קבוצתויו לתארים, אלא גם השפיעה על דורות של מאמנים בארגנטינה בפרט ובעולם בכלל.
מנוטי למאמנה של נבחרת ארגנטינה לאחר הכישולון שלה במונדיאל 1974. משימתו העיקרית הייתה הובלת הנבחרת לזכייה במונדיאל 1978 אשר נערך בארגנטינה. באותן שנים שלטה במדינה החונטה הצבאית, מה שהגביר את הלחץ על מנוטי והנבחרת. למרות זאת, ההכנות למשחקים לא התנהלו כהלכה, בעיקר בשל התנגדותן של קבוצות מבואנוס איירס, ובראשן בוקה ג'וניורס וריבר פלייט, לשלוח שחקנים לנבחרת. לפני תחילת המשחקים עורר מנוטי סערה גדולה כשהחליט לא לזמן את דייגו מראדונה למשחקי המונדיאל בטענה שהוא "צעיר מדי".
3 צפייה בגלריה
סזאר לואיס מנוטי ודייגו מראדונה על הספסל של ברצלונה
סזאר לואיס מנוטי ודייגו מראדונה על הספסל של ברצלונה
מנוטי ןמראדונה על הספסל של ברצלונה
(צילום: RONALDO SCHEMIDT / AFP)
במונדיאל עצמו , ארגנטינה הייתה צריכה לנצח את פרו בהפרש של ארבעה שערים לפחות כדי להעפיל למשחק הגמר. היא ניצחה לבסוף 0:6 אך הניצחון עורר השערות על כך שתוצאת המשחק הוטתה. בכל מקרה, בגמר עצמו ניצחה ארגנטינה את הולנד 1:3 אחרי הארכה וזכתה בתואר - הרבה בזכות כוכבה מריו קמפס. מנוטי המשיך המשיך לאמן את הנבחרת עד 1983 בטרם עזב אותה לטובת ברצלונה שגם צירפה את מראדונה לשורותיה באותה שנה. הוא עמד על הקווים של ברצלונה במשך עונה אחת וזכה בשלושה תארים, בראשם גביע המלך.