יום שני נפלא של כדורגל אירופי הגיע לסיומו. נאפולי חגגה, גם יובנטוס (למרות שלא הבריקה), ז'ואאו פליקס ואלברו מוראטה כיכבו בהצגה של אתלטיקו מדריד, ופרדראג ראיקוביץ' רשם בכורה מצוינת במאיורקה והציל אותה מהפסד עם שורה של הצלות מרשימות.

איטליה: פתיחה מצוינת לנאפולי, יובנטוס הביסה

יובנטוס – ססואולו 0:3 | זה אמור היה להיות "המשחק של המחזור". ססואולו ידועה כאחת שעושה צרות לקבוצות הגדולות, אבל היום, למרות שלפרקים ארוכים נראתה טוב מיריבתה, היא נחלה תבוסה. דושאן ולאחוביץ' פתח את עונתו המלאה הראשונה בלבן-שחור עם צמד (43 פנדל, 51), ואנחל די מריה כבש ראשון בבכורה (26). יובנטוס יכולה להיות מרוצה מהתוצאה, פחות מהדרך.
3 צפייה בגלריה
פתח חזק. ולאחוביץ'
פתח חזק. ולאחוביץ'
פתח חזק. ולאחוביץ'
(צילום: gettyimages)
ורונה - נאפולי 5:2 | עידן חדש נפתח בנאפולי. לורנזו אינסינייה עזב אחרי עשר עונות כשחתם בטורונטו מה-MLS, חוזהו של דריס מרטנס - ששיחק בדרום איטליה במשך תשע עונות - לא חודש והוא עבר לגלאטסראיי, וקאלידו קוליבאלי, לו ותק של שמונה עונות "בלבד", נמכר לצ'לסי תמורת 40 מיליון אירו. בנוסף, גם פביאן רואיז צפוי לעבור לפריז סןז'רמן ולא נכלל בסגל.
נאפולי המוכרת איננה, וקבוצה שמחפשת זהות חדשה פתחה את העונה. למרות שהיא קצת התקשתה בדרך, היא נראתה טוב מאוד. בניגוד למהלך המשחק, דווקא ורונה עלתה ליתרון משער קווין לזאניה (29), אך חביצ'ה קברצחליה, הפלא הגאורגי שהגיע לנאפולי הקיץ אחרי שעזב את קאזאן בגלל המלחמה באוקראינה, איזן בנגיחה (37) ו-ויקטור אוסימן קבע מהפך ממש לפני הירידה להפסקה. תומאס הנרי עוד השווה (48), אבל משם רק נאפולי חגגה עם שערים של פיוטר זילינסקי (55), סטניסלב לובוטקה (65), ומתאו פוליטאנו (79) שהגיע ל-40 שערים בסרייה א'.
על אף שלא כבש, מי שבלט בנאפולי הוא אירווינג "צ'וקו" לוזאנו, כוכב נבחרת מקסיקו, שבישל את השער הראשון ואיים ארבעה פעמים על השער. בעקבות עזיבתם של הכוכבים הגדולים, לוזאנו - שלא בדיוק הבריק מאז הגיע לקבוצה לפני שתי עונות - אמור למלא את עמדת השחקן היוצר העונה, שתהיה קריטית עבורו במטרה להוכיח שהוא מסוגל להגיע לרמות הגבוהות ביותר.
3 צפייה בגלריה
היה מצוין היום. אירווינג "צ'וקו" לוזאנו
היה מצוין היום. אירווינג "צ'וקו" לוזאנו
עונה קריטית עבורו. לוזאנו
(צילום: gettyimages)

ספרד: שלושה בישולים לפליקס, בכורה מדהימה לראיקוביץ'

חטאפה – אתלטיקו מדריד 3:0 | לצד ריאל מדריד האלופה וההתחזקות המרשימה של ברצלונה, ניתן בקלות להניח כי אתלטיקו מדריד – שההחתמות "המרכזיות" היחידות שעשתה הקיץ הן של אקסל ויטסל ונהואל מולינה – לא תשפר את הישגיה מהעונה שעברה, שאותה סיימה שלישית. עם זאת, לפי משחק הפתיחה האוהדים בהחלט יכולים להיות אופטימיים. צמד של אלברו מוראטה (15, 59) ושער של אנטואן גריזמן (75) ניצחו את המשחק עבור החבורה של דייגו סימאונה. ז'ואאו פליקס, שאמור לעשות העונה קפיצת מדרגה ולהפוך לשחקן המוביל של הקבוצה, היה נפלא, בישל את כל שלושת השערים ונבחר לשחקן המצטיין. לדיווח המלא לחצו כאן
3 צפייה בגלריה
ז'ואאו פליקס
ז'ואאו פליקס
בדרך לעונת פריצה? פליקס
(צילום: gettyimages)
אתלטיק בילבאו – מאיורקה 0:0 | הבאסקים, שסיימו את העונה שעברה במקום השמיני, היו טובים בהרבה (63% החזקת כדור, 23 איומים על השער) אך נעצרו שוב ושוב על ידי פרדראג ראיקוביץ'. אקס מכבי ת"א, שהגיע למאיורקה הקיץ אחרי עונות שלוש עונות בריימס, סיפק שש הצלות ומשחק נהדר. איקר מוניאין, קשרה של בילבאו, רשם את ההופעה ה-500 שלו בקבוצה וטיפס למקום השישי בתולדות המועדון. לדיווח המלא לחצו כאן
במשחק נוסף: בטיס - אלצ'ה 0:3