פעם נוספת, קיליאן אמבאפה הוכיח לכולם איזה שחקן גדול הוא. הכוכב, שספג לא מעט ביקורות לאחר שהוחלף במשחק הליגה האחרון של פריז סן ז'רמן נגד מונאקו ועלה ליציע במקום לספסל, כבש צמד אתמול (שלישי) במשחק החוץ בספרד מול ריאל סוסיאדד וסידר לקבוצתו ניצחון 1:2 ו-1:4 בסיכום שני המשחקים בדרך לרבע גמר ליגת האלופות.
על אף שאלופת צרפת הגיעה כפייבוריטית ברורה למפגש הכפול עם הבאסקים, היא לא לוקחת את ההישג כמובן מאליו. זו הפעם הראשונה מאז שנת 2021 שהיא מצליחה להשיג את הכרטיס לשמונה הגדולות במפעל והפעם השלישית בלבד שהיא צולחת את שלב שמינית הגמר.
1 צפייה בגלריה
שחקן פריז סן ז'רמן קיליאן אמבאפה עם המאמן לואיס אנריקה
שחקן פריז סן ז'רמן קיליאן אמבאפה עם המאמן לואיס אנריקה
"אנשים יכולים להגיד מה שהם רוצים". קיליאן אמבאפה עם לואיס אנריקה
(REUTERS/Vincent West)
בחזרה לאמבאפה. הצמד שכבש הכוכב אתמול הציב את מאזן השערים שלו העונה על 34 שערים ב-34 הופעות בכל המסגרות. בנוסף, בגיל 25 ו-76 ימים, הוא הפך לשחקן השני הכי צעיר בתולדות ליגת האלופות שמגיע ל-45 שערים (אחרי לאו מסי). בשלבי ההכרעה של המפעל, עומד החלוץ על 18 שערים. רק חמישה כבשו יותר בשלבי הנוקאאוט - כריסטיאנו רונאלדו (67), לאו מסי (49), קארים בנזמה (34), רוברט לבנדובסקי (31) ותומאס מולר (26).
כמו כן, אמבאפה התחבק ממושכות בסיום עם מאמנו, לואיס אנריקה, לאחר שבמשך התקופה האחרונה דובר לא מעט על מערכת יחסים בעייתית שיש לכאורה בין השניים. בסיום, החלוץ התייחס לכך: "היחסים בינינו טובים, אנשים יכולים להגיד מה שהם רוצים. אין לי שום בעיה עם המאמן. יש לי הרבה בעיות, אבל הוא לא אחת מהן".
על ההעפלה לרבע הגמר אמר אמבאפה, שנבחר לאיש המשחק: "אנחנו שמחים מאוד. זו הייתה המטרה - לעלות לרבע הגמר. בנוסף, רצינו גם לנצח, ועשינו את זה. הייתה לנו תוכנית משחק ברורה, והצלחנו להבקיע מוקדם. לא הרגשנו יותר מדי את הלחץ - אולי רק קצת ככל שהמשחק התקרב לסיום".
לואיס אנריקה אמר בסיום: "אנחנו המאמנים תמיד מנסים למצוא פתרון, אבל אלה השחקנים ששיחקו טוב ועשו את העבודה. כולם שיחקו ברמה גבוהה. הם הציגו הגנה טובה והיו יעילים כשיצאו להתקפות. הצגנו יכולת מבטיחה בשני המשחקים של שמינית הגמר".