באייר לברקוזן לא רק עלתה אתמול (חמישי) לגמר הליגה האירופית, אלא עשתה את זה תוך כדי שבירת שיא היבשת עם משחק 49 ברציפות ללא הפסד. אחרי שניצחה 0:2 במשחק הראשון בחוץ, אלופת גרמניה הטרייה כבר פיגרה אתמול 2:0, אבל לאחר שצימקה בדקה ה-82, לא הסתפקה בעלייה אלא המשיכה לתקוף כדי לא להפסיד, ובאה על שכרה כשהשוותה ל-2:2 בדקה ה-97.
לשחקנים של צ'אבי אלונסו הייתה סיבה טובה לא לרצפות להפסיד הפעם. כאמור, הם שברו את שיא המשחקים הרצופים ללא הפסד באירופה, שהיה שייך לבנפיקה ליסבון שלא הפסידה ב-48 משחקים ברציפות בין דצמבר 1963 לפברואר 1965. בנוסף, השיגה לברקוזן נקמה ברומא, שבעונה שעברה הדיחה אותה בחצי גמר הליגה האירופית, והחגיגות בבאי ארנה כללו עקיצה ליריבה האיטלקית, כאשר ברמקולים הושמע השיר "בלה צ'או".
3 צפייה בגלריה
שחקני לברקוזן חוגגים
שחקני לברקוזן חוגגים
נקמו ברומא. שחקני לברקוזן חוגגים
(צילום: INA FASSBENDER / AFP)
3 צפייה בגלריה
אלונסו
אלונסו
49 משחקים העונה ללא הפסד. אלונסו
(צילום: AP Photo/Matthias Schrader)
הדרמות המאוחרות הן כבר עניין שבשגרה בלברקוזן. השער שכבש יוסיפ סטנישיץ' רגע לפני הסיום היה ה-17 של הקבוצה העונה שהובקע אחרי הדקה ה-90, וזה היה המשחק ה-12 העונה בו הצילה נקודות בתוספת הזמן. סטנישיץ', שעלה אתמול מהספסל רק בדקה ה-90, כבש העונה שלושה שערים - אחד ב-0:3 על באיירן מינכן, ממנה הוא מושאל, ושני שערי שווין בדקה האחרונה של תוספת הזמן.
"מה שצ'אבי אלונסו עשה עם הקבוצה הזו מדהים", שיבח שחקן העבר ג'ו קול, "כל בעיה שמגיעה אליהם במגרש הכדורגל, הם מוצאים את הפתרון. אם משחק נהיה מכוער, הם יכולים לעשות את זה גם. מה שאנחנו רואים זה הישג מדהים. אם הם היו משחקים בגמר ליגת האלופות, אני חושב שהייתי מהמר עליהם נגד כל אחת מהקבוצות האלו (ריאל מדריד ובורוסיה דורטמונד)".
3 צפייה בגלריה
סטנישיץ'
סטנישיץ'
יודע לכבוש שערים חשובים. סטנישיץ'
(צילום: EPA/CHRISTOPHER NEUNDORF)
קשר הקבוצה גרניט ג'אקה, שבישל את שער השוויון, אמר בסיום: "אנחנו לא יודעים בעצמנו איך היינו בפיגור 2:0. הגענו למצבים טובים, במיוחד במחצית הראשונה, לפני שספגנו. לחזור נגד קבוצה כל כך מנוסה, ובעיקר לא להפסיד - זה לא ייאמן".
כעת, על מנת לסיים עונה מלאה ללא הפסד בכל המסגרות, לברקוזן צריכה לא להפסיד בארבעת משחקיה האחרונים. בליגה נותרו לה משחקים מול בוכום (חוץ), אוגסבורג (בית), בגמר הגביע הגרמני היא תפגוש את קייזרסלאוטרן מליגת המשנה, ובגמר הליגה האירופית תתמודד מול אטאלנטה. אם תעמוד במשימה, היא גם כמובן תשלים טרבל מדהים.