גרמניה נמצאת מרחק ניצחון אחד מהבטחת הכרטיס למונדיאל. הערב (שישי) השחקנים של האנזי פליק גברו 1:2 לא פשוט על רומניה, וניצחון נוסף ביום שני על צפון מקדוניה עשוי להספיק כדי לסגור את הסיפור.
קל זה לא היה. יאניס האג'י, הבן של, העלה את האורחת ליתרון כבר בדקה ה-9. השוויון התעכב והגיע רק במחצית השנייה – בעיטה חדה של סרג' גנאברי (52) מצאה את הרשת ונתנה למנשאפט אנרגיות מחודשות.
4 צפייה בגלריה
ג'ושוע קימיך ולאון גורצקה
ג'ושוע קימיך ולאון גורצקה
ג'ושוע קימיך ולאון גורצקה
(צילום: רויטרס)
בדקה ה-67 נכנס לשחק תומאס מולר ו-14 דקות לאחר מכן הוא דחק מקרוב את מה שהתברר אחר כך כשער הניצחון. זה היה ניצחון רביעי ברציפות של גרמניה במוקדמות והיא מוליכה על המקום השני והשלישי בשש נקודות, כשנותרו רק תשע בקופה.
עוד באותו הבית, צפון מקדוניה הביסה 0:4 את ליכטנשטיין החלשה, ארמניה סיימה ב-1:1 מול איסלנד החלשה.
בבית 5, בלגיה קיבלה מנוחה (בגלל חצי גמר ליגת האומות שהתקיים אתמול) וראתה את וויילס וצ'כיה מסיימות ב-2:2 שהבטיח לה כמעט סופית את ראשות הבית. ארון ראמזי (36) העלה את הנבחרת שלו ליתרון בדקה ה-36, אך יקוב פסק השווה תוך שתי דקות. שער עצמי מביך של השוער דני וורד (49) קבע מהפך זמני ודניאל ג'יימס (69) השווה שנית. במשחק הנוסף בבית אסטוניה גברה 0:2 על בלארוס.
4 צפייה בגלריה
 ארון ראמזי
 ארון ראמזי
וויילס שלו תהיה ככל הנראה בפלייאוף. ארון ראמזי
(צילום: AP)
בבית 7, הולנד ניצחה 0:1 בחוץ את לטביה (דייבי קלאסן, 19) וניצלה את התיקו 1:1 בין נורבגיה וטורקיה כדי לחזק את מקומה בפסגת הבית. בשני ההולנדים מארחים את גיברלטר (שהובסה הערב 3:0 על ידי מונטנגרו), הנבחרת החלשה ביותר בבית, ואמורה לנצל זאת כדי לעשות צעד נוסף לעבר קטאר.
בבית 8, סגנית אלופת העולם קרואטיה רשמה ניצחון שלישי ברציפות, הפעם 0:3 בחוץ על קפריסין ונראה שהמאבק בינה ובין רוסיה (0:1 על סלובקיה) יהיה צמוד עד המחזור האחרון. איבן פרישיץ' (45+2) הבקיע את הראשון רגע לפני היריבה להספקה, לוקה מודריץ' (54) החטיא מהנקודה הלבנה, אך יושקו גבארדיול (80) ומרקו ליבאיה (90+2) השכיחו זאת. סלובניה עוד מפנטזת על מעידה של אחת מהן ובינתיים הביסה 0:4 את מלטה.
4 צפייה בגלריה
דייבי קלאסן
דייבי קלאסן
שער ניצחון. דייבי קלאסן
(צילום: AP)
4 צפייה בגלריה
לוקה מודריץ' ואיבן פרישיץ'
לוקה מודריץ' ואיבן פרישיץ'
לוקה מודריץ' ואיבן פרישיץ'
(צילום: AFP)