המחזורים בליגות הבכירות באירופה נמשכים היום (ראשון). שבוע לאחר שהובסה 7:0 על ידי ליברפול, מנצ'סטר יונייטד שוב לא כבשה וסיימה ב-0:0 מאכזב עם סאות'המפטון. לואיס אופנדה מלאנס הבקיע שלושער תוך ארבע דקות וחצי - המהיר ביותר בהיסטוריה של הליגה הצרפתית הבכירה. מונאס דאבור חזר להרכב הופנהיים וגמל עם בישול, אבל קבוצתו הקורסת ספגה הפסד ליגה שביעי ברציפות. רומא בעטה בדלי עם הפסד 4:3 לססואולו בבית.

אנגליה

מנצ'סטר יונייטד - סאות'המפטון 0:0 | אריק טן האח עלה עם הרכב שכלל חמישה שחקני התקפה כשרק קאסמירו נמצא מאחוריהם, ובדקה ה-34 ראה איך הקשר הברזילאי מורחק באדום ישיר - השני שלו העונה. לאחר מכן שתי הקבוצות היו מסוכנות - ג'יימס וורד פראוס וקייל ווקר-פיטרס פגשו את הקורה וברונו פרננדש עשה זאת מהצד השני - אך לא מצאו את השער. יונייטד רושמת משחק ליגה שני ברציפות ללא ניצחון (אחרי ה-7:0 ההיסטורי לליברפול) בעוד סאות'המפטון האחרונה רושמת משחק שני ברציפות ללא הפסד (אחרי ה-0:1 על לסטר).
9 צפייה בגלריה
מרקוס רשפורד ברונו פרננדש
מרקוס רשפורד ברונו פרננדש
שוב לא כבשו. רשפורד ופרננדש
(צילום: AP)
9 צפייה בגלריה
אנתוני מנחם את קאסמירו
אנתוני מנחם את קאסמירו
אנתוני מנחם את קאסמירו
(צילום: EPA)
במשחקים נוספים: פולהאם - ארסנל 3:0 (הרצף של מנור סולומון נעצר) ווסטהאם - אסטון וילה 1:1 ניוקאסל - וולבס 1:2

צרפת

קלרמון - לאנס 4:0 | היסטוריה בליגה הצרפתית. ארבע דקות ו-30 שניות - זה כל מה שנדרש עבור לואיס אופנדה כדי לכבוש שלושער (31, 34 ו-35). מדובר בשלושער המהיר בהיסטוריה של הליגה הבכירה, בחצי השני החלוץ הבלגי גם הוסיף בישול ללאלכסיס קלוד מוריס שקבע את תוצאת המשחק (76). אגב, מדובר בשלושער השני של אופנדה העונה, כשאת הראשון הוא השלים בטווח של 32 דקות ב-0:3 על טולוז באוקטובר. בסך הכל יש לו 12 שערים ושני בישולים ב-27 הופעות ליגה העונה. בזכות הניצחון פתחה לאנס פער של שלוש נקודות ממונאקו הרביעית בקרב על הכרטיסים לליגת האלופות.
9 צפייה בגלריה
לואיס אופנדה (מימין) חוגג עם  אלכסיס קלוד
לואיס אופנדה (מימין) חוגג עם  אלכסיס קלוד
עשה היסטוריה. אופנדה (מימין) חוגג עם קלוד
(צילום: AFP)
מונאקו - ריימס 1:0 | הקבוצה שמחזיקה ברצף המשחקים ללא הפסד הארוך ביותר בחמש הליגות הבכירות היא לא נאפולי שדוהרת לאליפות קלילה באיטליה, וגם לא באיירן מינכן או פ.ס.ז', אלא ריימס שלא הפסידה ב-21 משחקי הליגה האחרונים שלה. מלך שערי הקבוצה פולארין בלוגון כבש את שער הניצחון (51) - ה-16- שלו העונה - שבעזרתו הקבוצה עלתה למקום השמיני. מונאקו שבמקום הרביעי אחרי שפתחה נפלא את 2023 רשמה משחק רביעי ברציפות ללא ניצחון בכל המסגרות.
9 צפייה בגלריה
פולארין בלוגון
פולארין בלוגון
ריימס לא מפסידה. בלוגון חוגג
(צילום: AFP)
במשחקים נוספים: נאנט - ניס 2:2 אז'קסיו - מונפלייה 1:0 אנז'ה - טולוז 2:0 לוריין - טרואה 0:2 מארסיי - שטרסבורג 2:2

גרמניה

פרייבורג - הופנהיים 1:2 | מונס דאבור עלה בהרכב לראשונה בעידן המאמן אנדרה ברייטנרייטר וגמל עם בישול לאנג'לו סטילר (48), אך זה לא עזר לקבוצתו שרשמה הפסד ליגה שביעי ברציפות. בדקה החמישית מקסימיליאן אגשטיין העלה את המארחת ליתרון זמני, וריטסו דואן כבש את שער הניצחון בדקה ה-89 - שתי דקות לאחר שדאבור הוחלף וחמש דקות לאחר שחברו לקבוצה אוזן קאבק הורחק בכרטיס צהוב שני. הופנהיים במקום האחרון עם 19 נקודות בלבד אחרי 24 מחזורים, בעוד פרייבורג נותרה חמישית.
9 צפייה בגלריה
ריטסו דואן
ריטסו דואן
דואן חוגג את שער הניצחון
(צילום: Alex Grimm/Getty Images)
במשחקים נוספים: ורדר ברמן - באייר לברקוזן 3:2 וולפסבורג - אוניון ברלין 1:1

איטליה

רומא - ססואולו 4:3 | דווקא אחרי שרשמה חמישה משחקי בית רצופים ללא ספיגה, הקבוצה של ז'וזה מוריניו חטפה רביעייה מססואולו, שכבשה שבעה שערים בצמד המשחקים האחרונים (2:3 על קרמונזה במחזור הקודם). ארמד לאוריינטה כיכב עם צמד מהיר (13 ו-18) ובישול לאנדראה פינאמוני (75). כוכב הקבוצה דומיניקו ברארדי כבש בין לבין בפנדל (45), וגם בישל את השני. שערים מצמקים של ניקולה זאלווסקי (26), פאולו דיבאלה (50) וג'ורג'יניו ווינאלדום (90+4) לא עזרו למארחת, שגם הייתה בעשרה שחקנים מתוספת הזמן של המחצית הראשונה אחרי שמראש קומבלה ראה כרטיס אדום ישיר. רומא הייתה יכולה להיצמד למקום השני אם הייתה מנצחת, אך נותרה במקום החמישי. רק נאפולי צברה יותר נקודות בשבעת המחזורים האחרונים מאשר ססואולו, שממשיכה בבריחה מהתחתית.
9 צפייה בגלריה
ארמד לאוריינטה
ארמד לאוריינטה
פרץ את המבצר של רומא. לאוריינטה
(צילום: EPA)
יובנטוס - סמפדוריה 2:4 | המארחת התאוששה מההפסד לרומא במחזור הקודם וחזרה למקום השביעי - שמוביל לקונפרנס-ליג. גלייסון ברמר (11) ואדריאן ראביו (26) העלו אותה ליתרון כפול, אבל טומאסו אוגלו ופיליפ דז'וריצ'יץ' השווו עם שני שערים בתוך דקה (30 ו-31). ראביו השלים צמד (64) עם שערו השביעי העונה. דושאן ולאחוביץ' היה יכול לגמור את הסיפור בדקה ה-69 אך המחמיץ פנדל - שלוש דקות בלבד לאחר שגם מצא את המשקוף. מתיאס שולה בן ה-19 שנכנס כמחליף עשה זאת במקומו בדקה ה-94.
9 צפייה בגלריה
ראביו
ראביו
השתפר מאוד העונה. ראביו
(צילום: EPA)
במשחקים נוספים: לצ'ה - טורינו 2:0 קרמונזה - פיורנטינה 2:0 ורונה - מונזה 1:1

ספרד

מאיורקה - ריאל סוסיאדד 1:1 | פתיחת העונה המדהימה של סוסיאדד נעצרה בסוף חודש ינואר, כשמאז היא נמצאת במאזן של ניצחון בודד בתשעת המשחקים האחרונים בכל המסגרות. קרלוס פרננדס העלה אותה ליתרון כבר בדקה השלישית, אך לי קנג-ין השווה (50). בדקה ה-90 מיקל מרינו השאיר את האורחת בעשרה שחקנים אחרי שראה אדום ישיר.
9 צפייה בגלריה
דייגו ריקו (מימין) מול לי קנג-ין
דייגו ריקו (מימין) מול לי קנג-ין
סוסיאדד ממשיכה לאכזב. ריקו (מימין) מול קנג-ין
(צילום: Alex Caparros/Getty Images)
ויאריאל - בטיס 1:1 | ריאל סוסיאדד מהמקום הרביעי דועכת ורשמה עוד משחק ללא ניצחון, אבל שתי הקבוצות שנמצאות מאחוריה (בטיס רביעית ו-ויאריאל חמישית) לא ניצלו זאת. בורחה איגלסיאס העלה את האורחת ליתרון (38), אך ירמי פינה השווה (55) וקבוצתו הייתה טובה ברבה מהיריבה במחצית השנייה, אך לא מצאה את שער הניצחון.
9 צפייה בגלריה
ירמי פינה
ירמי פינה
ויאריאל הייתה טובה יותר. פינה
(צילום: EPA)
במשחק נוסף: סביליה - אלמריה 1:2
פורסם לראשונה: 16:52, 12.03.23