יש מאמן חדש לנבחרת איטליה. לוצ'יאנו ספאלטי, שהוביל בעונה שעברה את נאפולי לעונה מופלאה, בה זכתה באליפות בפעם השלישית בתולדותיה, והראשונה שלה מאז עונת 1989/90, חתם לשלוש שנים במדי האזורי. ספאלטי ייכנס לנעליו של רוברט מאנצ'יני, שאימן את איטליה בחמש השנים האחרונות והתפטר לאחרונה. ספאלטי צפוי להרוויח 3 מיליון אירו בשנה מההתאחדות האיטלקית.
ספאלטי, בן 64, אימן את נאפולי החל משנת 2021, והאליפות שזכה עמה הייתה היחידה בקריירה שלו. הוא בין השאר את אינטר ולפני כן את רומא בשתי קדנציות. עם הג'אלורוסי הוא זכה עמיים בגביע האיטלקי (2007 ו-2008) ופעם אחת נוספת בסופר קאפ האיטלקי. בנוסף, הוא אימן חמש שנים במדי זניט סנט פטרסבורג הרוסית, עמה זכה ב-2010 בדאבל, וגם בסופר קאפ הרוסי.
1 צפייה בגלריה
מאמן נאפולי לוצ'יאנו ספאלטי
מאמן נאפולי לוצ'יאנו ספאלטי
מאמנה החדש של נבחרת איטליה. לוצ'יאנו ספאלטי
(AFP)
איטליה היא אלופת אירופה, והחזיקה ברצף נפלא של 37 משחקים ללא הפסד, אך גם כשלה כישלון חרוץ כשהפסידה בפלייאוף העלייה למונדיאל לצפון מקדוניה, ונעדרה מהטורניר בקטאר. משחקו הראשון של ספאלטי יהיה נגד אותה צפון מקדוניה במסגרת שלב הבתים של מוקדמות היורו. נכון לעכשיו איטליה נמצאת במקום השלישי בבית שלה, כשנבחרת אנגליה ואוקראינה מקדימות אותה.
"הנבחרת צריכה מאמן גדול ואני שמח שהוא קיבל על עצמו את התפקיד", אמר נשיא ההתאחדות האיטלקית גבריאלה גראבינה לאחר המינוי של ספאלטי. "התשוקה והמומחיות שלו תהיה חשובה, ותעזור לנבחרת איטליה מאוד לקראת האתגרים שמצפים לנו בחודשים הקרובים".