ההתאחדות האנגלית נענשה היום (ראשון) על-ידי אופ"א במשחק ללא קהל בפועל ובקנס של 100 אלף אירו בעקבות האירועים האלימים של אוהדי אנגליה בגמר היורו שנערך בוומבלי. אנגליה גם קיבלה עונש של משחק אחד ללא קהל על תנאי למשך שנתיים, זאת במקרה שתהיה שוב התפרעות אוהדים.
העונש יחול על נבחרת שלושת האריות בחודש יוני הבא במשחק הבית בליגת האומות, היריבה עדיין לא ידועה. כזכור, אוהדי אנגליה פרצו לפני הגמר לאזור שמסביב לאצטדיון וגם לתוכו, זרקו חפצים, שרקו בוז בזמן ההמנון האיטלקי והדליקו אבוקות.
2 צפייה בגלריה
אוהדי אנגלים פצועים
אוהדי אנגלים פצועים
הבלגן בגמר היורו
(צילום: getty images)
2 צפייה בגלריה
השוטרים ברחובות לונדון
השוטרים ברחובות לונדון
השוטרים ברחובות לונדון
(צילום: AP)
"אנחנו מאוכזבים מההחלטה ומהמשמעויות שלה", נמסר מההתאחדות האנגלית. "אנחנו מגנים את ההתנהגות הנוראית של האוהדים במהלך הגמר בוומבלי ומתחרטים עמוקות שחלקם הצליחו להיכנס אל תוך האצטדיון. אנחנו נחושים שאירוע זה לעולם לא יחזור על עצמו, וממשיכים לעבוד עם הרשויות הרלוונטיות כדי לפעול נגד האחראים".
שבוע לאחר הגמר, משטרת לונדון פירסמה תמונות של עשרה גברים שחשודים כמעורבים בהתפרעויות וביקשה מהציבור עזרה לזהות אותם. "מיד לאחר המשחק קציני משטרה ניתחו מאות שעות של סרטונים מתוך מצלמות האבטחה מאיזור אצטדיון וומבלי ומקומות נוספים של הפורעים. החקירה בנושא תימשך. אנו ממשיכים בזיהוי של מתפרעים נוספים", נכתב אז בהודעת המשטרה.