ארלינג הולאנד היה בלתי ניתן לעצירה בנורבגיה, אוסטריה וגרמניה - וכעת גם בפרמייר-ליג הסופרסטאר בן ה-22 לא מפסיק לכבוש. אתמול (רביעי) הוא כבש שלושער משחק שני ברצף ב-0:6 של מנצ'סטר על נוטינגהאם פורסט, ומסתבר שהוא ממשיך לנפץ שיאים.
תשעה שערי הפרמייר-ליג יש להולאנד - מספר הכיבושים הכי גבוה אי פעם לשחקן בליגה אחרי חמישה משחקים (ואם תרצו גם הכמות הגבוהה לכדורגלן בליגה האנגלית בחודש אוגוסט).
4 צפייה בגלריה
הולאנד
הולאנד
מי יעצור אותו? הולאנד
(צילום: רויטרס)
4 צפייה בגלריה
הולאנד
הולאנד
הולאנד עם כדור המשחק
(צילום: AP)
רק כדי לסבר את האוזן: סרחיו אגוארו, למשל, נזקק לכמעט 100 משחקים במשך שלוש שנים כדי לכבוש שני שלושערים. הולאנד עשה זאת בפחות מחודש, כשרק במשחק אחד רושם 90 דקות מלאות.
"מה שעשה בנורבגיה, אוסטריה וגרמניה הוא מבצע כאן", הסביר מאמנו בסיטי, פפ גווארדיולה. "בנגיעה הראשונה שלו בכדור, הוא מבקיע שער. ידענו את זה. ניתן לעצור אותו כשאנחנו משחקים לא טוב, אבל המטרה היא ליצור הזדמנויות רבות לשחקנים המוכשרים ביותר שלנו".
4 צפייה בגלריה
שער ה"דיילי אקספרס"
שער ה"דיילי אקספרס"
גם באנגליה נפעמו מהיכולת של הנורבגי. שער ה"דיילי אקספרס"
4 צפייה בגלריה
שער ה"סטאר"
שער ה"סטאר"
שער ה"סטאר"
גם מנג'ר נוטינגהאם פורסט, סטיב קופר, החמיא לחלוץ סיטי: "הוא מבריק. יש לו הרבה מה להראות". כוכב העבר של קובנטרי וכיום פרשן ב-BBC, דיון דאבלין, אמר: "למנצ'סטר סיטי יש את החלוץ הכי טוב בעולם כרגע. אם הוא יישאר בפרמייר-ליג, כל שיא יישבר".
הולאנד הפך לשחקן השביעי בתולדות הפרמייר-ליג שכובש שני שלושערים במשחקים רצופים, והוא עשה זאת בזמן הקצר ביותר: חמישה משחקים בלבד. לדמבה בה, השחקן שאחריו, לקח 21 מחזורים לרשום את ההישג. הנורבגי הוא השחקן הרביעי בתולדות מנצ'סטר סיטי שכובש שני שלושערים בעונה אחת אחרי סרחיו אגוארו (ארבע פעמים), ראחים סטרלינג וקרלוס טבס.
החלק המדהים הוא שהולאנד נזקק ל-101 נגיעות בכדור בלבד כדי לכבוש תשעה שערים בפרמייר-ליג. לשלושער שכבש מול פורסט הוא הגיע תוך 38 דקות למרות שנגע בכדור רק 12 פעמים במחצית הראשונה. "עד כה הכל טוב," חייך בסיום הולאנד. "אני לא מתלונן. הולכים להיות הרבה משחקים, אז חשוב להמשיך וליהנות כמה שאפשר. מדהים מה שעשיתי, אין לי יותר מה להגיד".
גם חברו לשעבר בדורטמונד, מאטס הומלס, היה במצב רוח מחוייך אחרי ה-0:6 של סיטי. "אוי, ארלינג הולאנד ממשיך לכבוש, גם באנגליה. איזו הפתעה", צייץ הומלס. "לא אמרתם שהוא יתקשה בפרמייר-ליג?". גם גארי ליניקר הודה כי "בקצב הזה, ארלינג הולאנד ינפץ את שיא השערים של הפרמייר-ליג בכל הזמנים מהר מאוד".