היסטוריה בגרמניה: לראשונה מאז החלה לפעול הבונדסליגה עמדה מאמנת על הקווים. לאשה שחתומה על הרגע ההיסטורי קוראים מארי-לואיז אטה והיא הובילה את אוניון ברלין לניצחון 0:1 על דרמשטאט, במסגרת קרב תחתית במחזור ה-19.
אטה, שכשחקנית לבשה בין השאר את מדי ורדר ברמן, המבורג וטורבן פוטסדאם, הגיעה לעמדה היוקרתית בעקבות סערה לא קטנה. מאמן הקבוצה, ננאד בייליצה, הושעה לאחר שסטר ללירוי סאנה בהפסד אוניון לבאיירן מינכן. בתגובה, שחקנית הנבחרת הצעירה לשעבר של גרמניה, בת ה-32, הוזעקה להדריך את הקבוצה.
2 צפייה בגלריה
מאמנת יוניון ברלין
מאמנת יוניון ברלין
אטה לא מסתירה את ההתרגשות
(צילום: Maja Hitij/Getty Images )
2 צפייה בגלריה
שחקני אוניון ברלין חוגגים ניצחון
שחקני אוניון ברלין חוגגים ניצחון
שחקני אוניון ברלין חוגגים ניצחון
(צילום: Maja Hitij/Getty Images)
היא אמנם פחות מוכרת לאוהדי הכדורגל ברחבי העולם אבל בכדורגל הנשים כבר נחשבת לשם דבר. אטה זכתה בליגת האלופות לנשים ב-2010 עם טורבן פוטסדאם הגרמנית, לפני שפרשה ב-2018 ממשחק פעיל. בהמשך שימשה מאמנת במחלקות נוער שונות בגרמניה ובקיץ 2023 הגיעה למחלקה הצעירה של אוניון ברלין ואף נטלה חלק בסגל המאמנים של הקבוצה הבוגרת.
בהתאחדות הגרמנית, כאמור, השעו את ביילצה בעקבות "התנהגות בלתי הולמת", בזמן שהקבוצה שסיימה את העונה שעברה במקום הרביעי מסובכת בקרבות תחתית קשים. הניצחון הערב הרחיק את אטה ושחקניה חמש נקודות מהקו האדום - המקום ה-16 בו נמצאת קלן.