המחזורים בליגות הבכירות באירופה נמשכים גם היום (שבת). במוקד: נאפולי המשיכה לגרוף ניצחונות עם 0:2 על סלרניטנה; חגיגות שערים בגרמניה; ווסטהאם ניצחה 0:2 את אברטון בקרב תחתית חשוב; ושון וייסמן - אולי במשחקו האחרון בריאל ויאדוליד - השלים 90 דקות בהפסד 3:0 של קבוצתו לאתלטיקו מדריד.

איטליה

סלרניטנה - נאפולי 2:0 | ביחס לזה שהאורחת הגיעה אחרי שהביסה 1:5 את יובנטוס והמארחת הגיעה אחרי שהובסה 8:2 על ידי אטאלנטה, המשחק בין ההתקפה הטובה באיטליה (46 שערים) להגנה הגרועה באיטליה (37 ספיגות) לא היה חד צדדי כמו שניתן היה לחשוב. ג'ובאני די לורנצו כבש לפני הירידה להפסקה (45+3) ו-ויקטור אוסימן הכפיל (48) עם שערו ה-13 העונה בליגה ב-15 משחקים (מלך השערים של הסרייה A). נאפולי הגדילה זמנית את הפער בפסגה ל-12 נקודות.
7 צפייה בגלריה
ויקטור אוסימן
ויקטור אוסימן
לא מפסיק לכבוש. אוסימן
(צילום: EPA)
במשחקים נוספים: ורונה - לצ'ה 0:2 פיורנטינה - טורינו 1:0

אנגליה

ווסטהאם - אברטון 0:2 | ג'ארד בואן פשוט אוהב לשחק באצטדיון לונדון. היום הוא כיכב עם צמד (34, 41) וסיבך מאוד את האורחת ואת המשרה של פרנק למפארד. לשחקן האנגלי בן ה-26 יש 25 שערים במדי ווסטהאם בפרמייר-ליג, כש-21 מהם (84%) הובקעו באצטדיון הביתי.
7 צפייה בגלריה
פרנק למפארד וקונור קודי מאוכזבים
פרנק למפארד וקונור קודי מאוכזבים
למפארד וקודי מאוכזבים
(צילוםף רויטרס )
לסטר - ברייטון 2:2 | האורחת אמנם נעצרה אחרי שלושה ניצחונות מרשימים בליגה שחיברה אחרי החזרה מהפגרה, אך הייתה טובה בהרבה ויכולה להתנחם בכך שקאורו מיטומה (שער נפלא, 27) ואוון פרגוסון (88) המשיכו בשלהם. מיטומה עם שלושה שערים ושני בישולים בחמשת המשחקים האחרונים, ופרגוסון בן ה-18 עם שלושה שערים ובישול בתקופת זמן זהה. את שני השערים של ברייטון בישל פרוויס אסטופיניאן. מארק אלברייטון (38) והארווי בארנס היו אחראים על המהפך הזמני של השועלים (63).
7 צפייה בגלריה
קאורו מיטומה
קאורו מיטומה
שער נפלא שלו. מיטומה
(צילום: רויטרס )
קריסטל פאלאס - ניוקאסל 0:0 | האורחת לא ניצחה אך יכולה להתנחם בכך שהיא שמרה על שער נקי במשחק פרמייר-ליג שמיני ברציפות. המארחת לא מצאה את הרשת מול ניוקאסל בארבעת המשחקים האחרונים בין השתיים, אך יכולה להתנחם בכך שהיא לקחה נקודות ממנה וממנצ'סטר יונייטד בתוך ארבעה ימים.
7 צפייה בגלריה
אדי האו
אדי האו
בנה מפלצת הגנתית. האו
(צילום: AFP)
במשחקים נוספים: סאות'המפטון - אסטון וילה 1:0 בורנמות' - נוטינגהאם 1:1 ליברפול - צ'לסי 0:0

ספרד

ראיו וייקאנו - ריאל סוסיאדד 2:0 | זה אמנם בזכות העובדה שהיא שיחקה פעמיים יותר (18 לעומת 16), אך בזכות הניצחון היום השוותה האורחת את מספר הנקודות שלה לזה של ריאל מדריד (38). הבאסקים המשיכו את המומנטום המצוין שלהם עם ניצחון שביעי בשבעה משחקים בכל המסגרות מאז החזרה מהפגרה ונראה שהם בדרך הבטוחה לחזרה לליגת האלופות לראשונה מאז 2013. אלכסנדר סורלות' כבש במשחק רביעי ברציפות אחרי חטיפה ובישול יפה של דויד סילבה הבלתי נגמר (15), ואנדר בארנצ'אה שקיבל הזדמנות נדירה בהרכב גמל עם השער השני (36). ראיו, שגם היא בעונה נפלאה, עם ניצחון בודד בליגה בארבעה משחקים מאז החזרה מהפגרה.
אתלטיקו מדריד - ריאל ויאדוליד 0:3 | שון וייסמן פתח בהרכב במה שעשוי להיות המשחק האחרון שלו בקבוצה - לפי הדיווחים הוא צפוי לרדת לליגת המשנה בספרד ולהצטרף לגראנדה - וראה איך קבוצתו מפורקת במחצית הראשונה על ידי הקבוצה של צ'ולו סימאונה. אלברו מוראטה (18), אנטואן גריזמן (23) ומאריו הרימסו (28) היו אחראים על הבליץ.
במשחק נוסף: אספניול - בטיס 0:1 סביליה - קאדיס 0:1

גרמניה

וולפסבורג - פרייבורג 0:6 | האורחת הייתה יכולה לצמצם את הפער מבאיירן מינכן לשתי נקודות בלבד, אבל הובסה על ידי הזאבים שפשוט נמצאים בכושר נפלא והשלימו משחק תשיעי ברציפות ללא הפסד. ג'ונאס ווינד עם צמד (28, 37), פטריק ווימר עם שער (1) ובישול ויאניק גרהארדט עם שער (55) ובישול - כיכבו אצל הירוקים. רידל באקו (80) וג'ינלוקה וואלדשמידט (90+4, בפנדל) חתמו את התוצאה.
פ.צ קלן - ורדר ברמן 1:7 | בכל מחזור יש הרבה שערים בבונדסליגה, אבל וואלה היום הם הגזימו. המארחת הובילה 0:5 כבר אחרי 36 דקות וצימקה את הפער מהאורחת שבמקום התשיעי לנקודה בלבד. לינטון מאינה (9) שטפן טיגס (15, 21 עם בעיטה מחצי מגרש), אליאס סחירי (30, 54 בחצי מספרת), דניס חוסיינאביץ' (36) ומרקו פרידל (76, עצמי) כבשו לקלן . ניקולס פולקרוג כבש את השער היחיד של האורחת.
7 צפייה בגלריה
שחקני וולפסבורג חוגגים נגד פרייבורג
שחקני וולפסבורג חוגגים נגד פרייבורג
הביסו את סגנית המוליכה ערב המחזור. שחקני וולפסבורג חוגגים
(צילום: גטי אימג'ס )
7 צפייה בגלריה
שחקני קלן חוגגים
שחקני קלן חוגגים
שחקני קלן חוגגים
(צילום: גטי אימג'ס )
פרנקפורט - שאלקה 0:3 | המארחת השלימה ניצחון ליגה חמישי בשבעה משחקים ועלתה למקום השני על חשבון פרייבורג. ג'ספר לינדסטרום הנפלא כבש ראשון (22) את שערו השביעי העונה בליגה (מלך השערים של הקבוצה יחד דאיצ'י קאמדה) ובישל את השני לרפאל סנטוס בורה (84). החלוץ הקולמביאני בישל בעצמו לאורילו בוטה את האחרון (90+1).
7 צפייה בגלריה
ג'ספר לינדסטרום
ג'ספר לינדסטרום
מלך השערים של פרנקפורט. לינדסטרום
(צילום: AFP)
במשחקים נוספים: אוניון ברלין - הופנהיים 1:3 (מונאס דאבור לא שותף) בוכום - הרטה ברלין 1:3 שטוטגרט - מיינץ 1:1
פורסם לראשונה: 16:55, 21.01.23