מרוקו, ספרד ופורטוגל יארחו את גביע העולם 2030, כאשר שלושת משחקי הפתיחה של הטורניר ייערכו באורוגוואי, ארגנטינה ופרגוואי. כן, המשחקים שיציינו את שנת המאה לטורניר הכדורגל היוקרתי ביותר, יתפרסו על פני לא פחות משלוש יבשות שונות. כך הוחלט היום (רביעי) במוסדות פיפ"א, בהצעה שהתקבלה פה אחד.
"מועצת פיפ"א הסכימה שהמועמדות היחידה תהיה ההצעה המשולבת של מרוקו, פורטוגל וספרד", נכתב בהצהרה של ארגון הכדורגל העולמי. "בנוסף, לאחר שהביאה בחשבון את ההקשר ההיסטורי של גביע העולם הראשון אי פעם, המועצה הסכימה לארח שלושה משחקים באורוגוואי, ארגנטינה ופרגוואי".
2 צפייה בגלריה
לאו מסי שחקן נבחרת ארגנטינה מניף את גביע העולם
לאו מסי שחקן נבחרת ארגנטינה מניף את גביע העולם
ארגנטינה והגביע האחרון. ברשימת המארחות המלאה
(צילום: גטי אימג'ס)
2 צפייה בגלריה
גביע העולם
גביע העולם
שש מדינות - שלוש יבשות
(צילום: getty images)
לאחר שלושת המשחקים הראשונים שיתקיימו כאמור בדרום אמריקה, הנבחרות ושלוש היריבות שלהן ייסעו למרוקו, ספרד ופורטוגל למשך שארית הטורניר. אחד השיקולים לצרף את המדינות מאמריקה הלטינית הייתה העובדה שאורוגוואי אירחה וזכתה במונדיאל הראשון ב-1930 וארגנטינה הייתה הפיינליסטית שהפסידה לה בגמר.
נשיא פיפ"א, ג'אני אינפנטינו, אישר שמשחק הפתיחה ייערך באצטדיון סנטנריו באורוגוואי, שאירח את הגמר הראשון. טקס הפתיחה עדיין יתקיים במרוקו, פורטוגל או ספרד. מרוקו, שנמצאת כאמור ברשימות המארחות, קיבלה לראשונה את כרטיס האירוח לאחר שחמש הצעות קודמות שלה נדחו.
מונדיאל 2030 ייערך ארבע שנים אחרי זה ב-2026, שאותו יארחו ארה"ב, קנדה ומקסיקו. המונדיאל הקרוב יהיה הראשון במתכונת החדשה שבמסגרתה ישתתפו 48 נבחרות – מספר שיא בתולדות המונדיאלים. זה שיבוא אחריו ב-2030 יתקיים במתכונת זהה, אך החידוש כאן, כאמור, מספר לא שגרתי של מדינות מארחות, כמו גם הפריסה הגיאוגרפית שלהן על פני שלוש יבשות.
את המונדיאל ב-2034 צפויות לארח אסיה או אוקיאניה (אוסטרליה-ניו זילנד - שאירחו הקיץ את מונדיאל הנשים), כשערב הסעודית שמובילה במירוץ הגישה היום את המועמדות שלה. לאחר המהפכה הגדולה שהתבצעה הקיץ בליגה המקומית, מקווים בהתאחדות הסעודית כי הנבחרת הלאומית תגיע לטורניר כמועמדת ראויה לזכייה בתואר.