יכול להיות שאת העונה הנוכחית הארי קיין שוב יסיים ללא תואר אחד לרפואה, אבל מבחינת שיאים - יש לו לא מעט כאלה, גם בבאיירן מינכן. הסקורר האנגלי שבר שניים נוספים כאלה אתמול (שבת), ב-2:5 הקליל של הבווארים בחוץ על דרמשטאדט.
קיין, שהגיע הקיץ לאליאנץ ארנה מטוטנהאם תמורת 90 מיליון אירו, הפך לשחקן שכבש הכי הרבה שערים בעונת בכורה אחת בליגה הגרמנית. לקיין יש כבר 31, שער אחד יותר מהשיא הקודם שהיה שייך לאובה זילר האגדי מהמבורג בעונת 1963/64.
3 צפייה בגלריה
קיין
קיין
לא מפסיק לכבוש. קיין
(צילום: Alex Grimm/Getty Images)
ואם זה לא מספיק, קיין הוא הכדורגלן הראשון אי פעם שהבקיע מעל 30 שערים בעונה אחת גם בליגה האנגלית (במדי טוטנהאם, כמובן) וגם בליגה הגרמנית.
שמונה מחזורים לסיום העונה, באיירן צמצמה את הפער לשבע נקודות מהמוליכה לברקוזן, וקיין עצמו רחוק רק עשרה שערים מהשוואת שיא הכיבושים בבונדסליגה של רוברט לבנדובסקי. הפולני כבש 41 בעונת 2020/21 והיה נראה אז שאין מישהו שיוכל אי פעם לעקוף את ההישג הזה. עד שהגיע קיין מסתבר.
3 צפייה בגלריה
קיין
קיין
פציעה מדאיגה? קיין
(צילום: REUTERS/Kai Pfaffenbach)
אל 31 השערים שכבש קיין, הוא הוסיף גם 7 בישולים. משמע: מעורבות ב-38 שערים בבונדסליגה ב-26 משחקים בלבד. ועדיין, את המשחק אתמול סיים בטעם חמוץ. הוא נפגע לקראת סיום המשחק ברגלו מקורת השער והוחלף בדקה ה-81. לא ברור אם יהיה כשיר לצמד משחקי הידידות של נבחרת אנגליה בשבוע הקרוב - מול ברזיל ובלגיה.
"הוא מעד, נפל וסובב את הקרסול שלו", אמר בסיום מאמן באיירן, תומאס טוכל. "הוא ישב על הספסל עם קרח על הרגל. עדיין אין אבחנה רשמית לגבי הפציעה. אנחנו צריכים לחכות ולקוות שזה רק נראה מפחיד. בסך הכל אנחנו שמחים עם ניצחון ראוי. המשכנו ליצור הזדמנויות והגיעו לנו השערים שכבשנו".

טורף-על

בגיל 30, קיין אוכל את הדשא כמו שלא ראינו מעולם. זה מאוד מוזר לדבר במונחים כאלה על שחקן שכובש בקביעות כל כך הרבה שערים – מאז עונת 2014/15 המינימום שלו היה 24 לעונה, וממוצע של 30.5 בכל שנה – אבל אחרי תקופה ארוכה שבה ייחל לעזוב את טוטנהאם ולהילחם יותר ברצינות על תארים, הוא הגיע לבאיירן מינכן, קבוצה שעבור חלוץ כמוהו היא לונה פארק מלא אפשרויות, ועכשיו האנגלי לא סתם מפחיד, אלא טורף-על.
3 צפייה בגלריה
קיין
קיין
לא רק כובש, גם מוסר. קיין
(צילום: EPA/RONALD WITTEK)
אפילו רוברט לבנדובסקי לא פתח כך את הקריירה שלו בבאיירן, אבל זו לא רק הכמות, אלא גם האיכות: השער מול דארמשטאדט היה נהדר. הייתה לו תקופה נפלאה בטוטנהאם, השנים ששיאן היה בהגעה לגמר ליגת האלופות ב-2019, שבה שיתוף הפעולה עם סון יונג-מין הבליט את היכולת של קיין כמוסר מבריק. את עונת 2020/21, למשל, הוא סיים עם 33 שערים ו-17 בישולים, והעונה הוא מוביל את באיירן עם עשרה כאלה בכל המסגרות. זה נחמד בתור היבט בשיחה על מגוון היכולות שלו - אבל בסופו של דבר, יש מעט מאוד אנשים שיודעים להבקיע כמו הארי קיין.