שלושה מחזורים חלפו מפתיחת העונה וליברפול עדיין ללא ניצחון בפרמייר-ליג. אתמול היא חזרה מאולד טראפורד עם הפסד 2:1 למנצ'סטר יונייטד ועימות אחד שהסעיר את בריטניה.
מיד לאחר שליברפול ספגה את השער הראשון מרגלי ג'יידון סאנצ'ו, ג'יימס מילנר גער בבלם הקבוצה וירג'יל ואן דייק, שנותר קפוא אחרי שסאנצ'ו היתל בכל ההגנה (ובמילנר עצמו) ובעט בקלילות לרשת. צילומי הטלוויזיה הראו את מילנר מתקרב באופן עצבני לעבר ההולנדי וצועק עליו "אתה פאקינג צריך לצאת אליו!".
4 צפייה בגלריה
מילנר גוער בוואן דייק
מילנר גוער בוואן דייק
מילנר גוער בוואן דייק, מיד לאחר השער של סאנצ'ו
(צילום: gettyimages)
4 צפייה בגלריה
מילנר גוער בוואן דייק
מילנר גוער בוואן דייק
"יום מדאיג עבור ליברפול". העימות שהסעיר את הכדורגל בממלכה
(צילום: gettyimages)
"זה היה יום מדאיג מאוד עבור ליברפול", אמר כוכב העבר של הקבוצה, ג'יימי קראגר. "בשנים האחרונות הם הציבו סטנדרטים כל כך גבוהים, והם מיליוני קילומטרים מהם כרגע. ליברפול חייבת לתקן את זה במהירות. עם האיכות של מנצ'סטר סיטי, פער הנקודות הנוכחי מרגיש גדול". גם אגדת עבר אחרת, רוי קין, המשיך באותו הקו וטען כי "ואן דייק נראה שהוא לגמרי איבד את זה".
מאמן המייטירדס, יורגן קלופ, התבקש גם הוא להתייחס לעימות וענה: ""לא ראיתי את זה, אבל הייתי כדורגלן בעצמי וזה טבעי. אין בעיות בחדר ההלבשה, אף אחד לא שמח אחרי שאנחנו מפסידים. זה לא תירוץ, אבל הכל בסדר בין ואן דייק ומילנר". למרות דבריו של קלופ, קראגר הוסיף ואמר כי "משהו רע קרה שם. הם צרחו אחד על השני למשך 15 שניות. היה הרבה תסכול על המגרש".
הממים על ואן דייק כמובן שברו את הרשת
"למרות מה שקרה, אני חושב שהיינו צריכים לנצח", הפתיע קלופ. "יונייטד היו מאוד אגרסיביים בהתחלה. הם כבשו שער מהיר, אבל אז השתלטנו על המשחק ושיחקנו איך שרצינו. היה לנו חוסר מזל עם המצבים, בטח מול קבוצה כמו יונייטד, היה עוזר לנו אם היינו משווים לפני ההפסקה".
"אנחנו במצב בעייתי מבחינת פציעות", תירץ קלופ. "היו לנו השבוע 15-14 שחקנים כשירים, ועכשיו עלינו לוודא שגם הם לא ייפצעו. הגיע לנו לנצח את המשחק הזה. אני יודע שזה נשמע מגוחך, אבל ככה ראיתי את זה. בשבת ננסה לעשות כל מה שאוהד ליברפול מצפה מאיתנו: להילחם על החיים שלנו".

טן האח: "אנחנו יכולים לשחק כדורגל טוב, לעזאזל"

מהעבר השני, יונייטד חגגה - ובצדק. בטח אחרי פתיחת עונה איומה ולא מעט אש וביקורות שספגה בתקשורת. "מה יש לי להגיד על השחקנים? הם יכולים לשחק פאקינג כדורגל טוב", אמר מנג'ר יונייטד, אריק טן האח, בשידור ישיר באולפן של "סקיי" - והתבקש להתנצל על השפה. ההולנדי הוסיף: "איך אפשר לדבר על טקטיקה עכשיו? הכל זה עניין של גישה. ראיתם שהבאנו את הגישה הנכונה לדשא, הייתה תקשורת בין השחקנים, הם נלחמו ומעל הכל ראיתם קבוצה שיכולה לשחק כדורגל מדהים".
4 צפייה בגלריה
טן האח
טן האח
יכול סוף-סוף לחגוג. טן האח
(צילום: EPA)
4 צפייה בגלריה
שחקני יונייטד חוגגים
שחקני יונייטד חוגגים
שחקני יונייטד מבינים שזה היום שלהם
(צילום: gettyimages)
ג'יידון סאנצ'ו הוסיף: "יש לזה משמעות גדולה, תראו איך האוהדים שמחים. היה משחק גדול, והיינו צריכים את זה, ההפסד בשבוע שעבר כאב מאוד. ידענו שאנחנו חייבים להתאושש, וחשוב שעשינו את זה. האמונה חזרה? "אין ספק". אנחנו חייבים לספק את הסחורה, ויהיה בסדר".
מרקוס רשפורד, שכבש את השער השני, סיכם: "זה משחק עצום עבור המועדון, והוא תמיד חשוב, לא משנה מה הנסיבות, ולכן זה ניצחון גדול. התחלנו את המשחק בקצב גבוה, כבשנו שער מהיר, והפעם לא ספגנו".