אנגליה דרוכה לקראת משחק העונה שייצא לדרך ביום ראשון (17:45, אנפליד) בין המוליכה ליברפול לדולקת אחריה, מנצ'סטר סיטי, כאשר לאחר 27 מחזורים בין השתיים מפרידה נקודה אחת בלבד (63 לעומת 62). המשחק הראשון העונה בין הצדדים, באיתיחאד, הסתיים בתיקו 1:1. תוצאה דומה במפגש הקרוב, תשרת את הצלע השלישית במאבק, ארסנל, שמודרגת שלישית (61 נקודות).
שני מאמני העל של המועדונים, יורגן קלופ ופפ גווארדיולה קיימו היום (שישי) את מסיבות העיתונאים המסורתיות לקראת המשחק, ועל פי המסורת ניצלו את הבמה בעיקר כדי לפרגן אחד לשני, תוך התמקדות בספורטיבית של היריבות הגדולה בשבע העונות האחרונות בפרמייר-ליג.
2 צפייה בגלריה
קלופ פפ
קלופ פפ
יריבות גדולה ופרגון הדדי גדול אף יותר. קלופ ופפ
(Oli SCARFF and Adrian DENNIS / AFP)
עוד לפני מגן ליברפול הפצוע, טרנט אלכסנדר-ארנולד (שלא יטול חלק בהתמודדות) שלח עקיצה אל עבר האלופה והחלוץ שלה, ארלינג הולאנד: "התארים באנגליה הרבה יותר חשובים לאוהדים שלנו, בגלל הפערים הכלכליים בין הקבוצות. האופן שבו אנחנו משיגים אותם, גם כן משמעותי יותר עבורם".
החלוץ הנורבגי שמוליך את טבלת הכובשים בליגה עם 18 שערים, ואף כבש במפגש הראשון בין הקבותות העונה, לא נשאר חייב: "אני זכיתי בטרבל וזו הייתה הרגשה די נחמדה. אני לא חושב שהוא מכיר בדיוק את ההרגשה הזו. שחקני ליברפול יכולים להמשיך לדבר, לא מבין למה הם עושים את זה, וגם לא אכפת לי".
2 צפייה בגלריה
הולאנד ואלכסנדר-ארנולד
הולאנד ואלכסנדר-ארנולד
פחות ידידותיים מהמאמנים. אלכסנדר-ארנולד והולאנד
(צילום: Shaun Botterill/Getty Images)
"אני מאחל לו קודם כל החלמה מהירה", אמר גווארדיולה בפתח דבריו. "וכמה שיותר מהר. הייתי יכול לענות לדברים האלה, אבל למה? אין סיבה. העונה האחרונה של קלופ בליברפול? אני מכבד את ההחלטה שלו לעזוב. יש לו תשוקה לכדורגל אבל זאת כנראה הפעם האחרונה שניפגש בפרמייר-ליג ואולי עוד פעם במסגרת הגביע. עדיין לא ישבנו לארוחה משותפת אבל זה סתם כי עוד לא החלטנו מי ישלם. זה יקרה במוקדם או במאוחר".
לשאלה האם הוא חש אנחת רווחה לקראת עזיבתו של קלופ, שניצח אותו שש פעמים, לעומת ארבע פעמים שהוא ניצח את הגרמני, השיב: "הייתה שמח לדעת איך זה ישפיע על יחסי הכוחות בין המועדונים, אבל אני לא חושב שתהיה השפעה מכרעת. ליברפול תמיד הייתה ליברפול ותמיד הייתה חלק מצמרת הפרמייר-ליג. ארסנל כבר שם. טוטנהאם ומנצ'סטר יונייטד, נראות כמי שיכולות לקחת במאבק חלק בעתיד".
קלופ המשיך בקו הידידותי והמוכר בינו ובין פפ: "הוא השפיע מאוד על הכדורגל, זכה בכמות אדירה של תארים, וכשרואים אותו הוא מתנהג כאילו מעולם לא זכה בכלום...התשוקה שלו אדירה, הוא מצוין ומאמן יוצא מן הכלל. הוא הפך גם אותי למאמן טוב יותר".
הגרמני המשיך: “אני יודע שאני די טוב במה שאני עושה. אני יודע שאני לא רע, אבל הוא הטוב ביותר. אנחנו מכבדים את מנצ’סטר סיטי, פפ המאמן הטוב בעולם ויש לו את החלוץ הטוב בעולם, הולאנד, ואת פיל פודן, שהוא האנגלי הטוב ביותר ודה בריינה ייזכר בספרי ההיסטוריה עם סטיבן ג’רארד".
המאמן נשאל גם הוא על הצהרותיו של טרנט אלכסנדר ארנולד ואמר: "הוא נולד בליברפול, הוא עמד על הפחים מחוץ למלווד כדי לראות שחקנים מתאמנים כילד. הוא בסך הכל ציין את אחת הסיסמאות שלנו, שאני אוהב, והיא 'זה אומר יותר'. ואין לי שום בעיה עם זה. אני די בטוח שזה בא ממקום של כבוד לסיטי. מדובר בקבוצה המצליחה ביותר בכדורגל האנגלי ואולי באירופה. ואני בטוח שזה אומר הרבה לאנשים שם".
על המשחק עצמו, אמר מאמן ליברפול: "זה לא משחק שיכריע את המירוץ, נשארו עוד הרבה משחקים. זה אפילו ממש מוקדם. אף אחד לא יפתח את השמפניה בסיום. עומדת מולנו יריבה חזקה מאוד ואנחנו לא מסתירים את הרצון לנצח, אבל לדעתי זה יהיה קשה. אני נרגש שאנחנו חלק מהמעמד הזה".