בית 3 של הקונפרנס ליג הוא כזה שאפשר להעפיל ממנו ולחשוב על המשך המסע באירופה גם מעבר לשלב הנוכחי. ויאריאל היא הקבוצה החזקה ביותר מבין ה-32, אבל אוסטריה וינה ולך פוזנן הן יריבות סבירות בהחלט שהפועל באר-שבע יכולה להתמודד איתן בצורה רצינית. בואו ניכנס מעט יותר לעומק ונראה במה מדובר.

ויאריאל

הצוללת הצהובה הייתה הסינדרלה של אירופה בעונה שעברה. היא הדיחה בזו אחר זו את יובנטוס ובאיירן מינכן מליגת האלופות בכמה שבועות של שכרון חושים, ורק כאשר נתקלה בליברפול בחצי הגמר נבלמה. הריצה הזו באה על חשבון הליגה, שם ויאריאל סיימה שביעית והגיעה למפעל השלישי בטיבו. זו קבוצה שכזכור זכתה בליגה האירופית לפני שתי עונות, ובנויה כדי ללכת עד הסוף כאן. זה בית נוח מאוד עבורה, והיא יכולה תיאורטית לסיים אותו במאזן מושלם. בליגה הספרדית, אגב, היא ראשונה אחרי שני מחזורים, אחרי שבין השאר ניצחה בחוץ את אתלטיקו מדריד. מפחידה.
7 צפייה בגלריה
ויאריאל
ויאריאל
בנויה ללכת עד הסוף בקונפרנס ליג. ויאריאל
(צילום: רויטרס)
מאמן: אונאי אמרי (50) הוא הלוחש למפעלים האירופים. הספרדי הוביל את סביליה לשלוש זכיות רצופות בליגה האירופית ולקח את האירופית גם עם ויאריאל. זה המגרש שלו. חזר לספרד אחרי ניסיונות לא מוצלחים בפ.ס.ז' ובארסנל, ושוב מרגיש כמו בבית ומחזיר לעצמו את התהילה. התקפי, מבריק, ווינר.
כוכבים: ההישג הגדול של הקיץ עבור ויאריאל היא ששמרה על ההולנדי/ניגרי ארנו דנג'ומה (25), שחקן ההתקפה האדיר שהיה במוקד המסע האירופי. צ'לסי שקלה להציע עבורו 40 מיליון אירו, גם ליברפול ומנצ'סטר יונייטד הוזכרו כמועמדות, אבל בספרד מדווחים שלפחות בחלון ההעברות הזה הוא לא הולך לשום מקום. הבלם פאו טורס והחלוץ ג'רארד מורנו מככבים בנבחרת ספרד, ג'ובאני לו סלסו הארגנטינאי התאקלם אחרי תקופה רעה בטוטנהאם והדבר הגדול הבא הוא ירמי פינו בן ה-19, שמשחק בקביעות בבוגרים זו העונה השלישית ועושה צעדים ענקיים להפיכה לסופרסטאר.
7 צפייה בגלריה
אונאי אמרי
אונאי אמרי
הלוחש למפעלים האירופים. אמרי
(צילום: רויטרס)
אצטדיון: יש כאלו שעדיין קוראים לו מדריגל, אבל השם הרשמי הוא סרמיקה. 23,500 מקומות, חם מאוד, ביתי ולא נעים לביקור.
תארים והישגי שיא: הליגה האירופית ב-2020/21 הייתה הרגע הגדול ביותר עבור קבוצה שדווקא בזירה המקומית לא הניפה מעולם, והגיעה הכי קרוב כשהוכתרה כסגנית האלופה ב-2008.
העברות שיא בקיץ: חלון שקט מאוד במועדון. רק שני שחקנים הצטרפו, שניהם בהעברות חופשיות, בני 35 ו-39 – החלוץ חוסה לואיס מוראלס מלבאנטה והשוער הוותיק פפה ריינה מלאציו.
7 צפייה בגלריה
ויאריאל מניפה את הגביע
ויאריאל מניפה את הגביע
ויאריאל וגביע הליגה האירופית בעונת 2020/21
(צילום: גטי אימג'ס)

אוסטריה וינה

מועדון פאר לכל דבר ועניין, רק שימיו הגדולים מאחוריו. רד בול זלצבורג השתלטה על הליגה האוסטרית, שם וינה לקחה אליפות אחרונה לפני עשר עונות, ומה שנשאר בליגה כמעט נטולת הפתעות הוא הרבה קבוצות בינוניות מהסוג הזה. המקום השלישי שלח אותה לפלייאוף הליגה האירופית, שם פנרבחצ'ה הדיחה אותה, ועם שני הפסדים בחמשת מחזורי הפתיחה היא לא נראית מאיימת. בעונה שעברה סיימה את המפעל אחרי שני משחקים עם הדחה מול בריידבליק מאיסלנד. היריבה הנוחה ביותר בבית.
מאמן: מנפרד שמידט (51) הוא עוזר נצחי, שחלף בין מועדונים לאורך הקריירה והגיע לטופ כמספר 2 בדורטמונד. בשנה שעברה הוא קיבל את ההזדמנות הגדולה הראשונה כמאמן ראשי באוסטריה וינה, ולומד איך להיות הבוס של עצמו.
7 צפייה בגלריה
פישר
פישר
כבר כבש העונה חמש פעמים בכל המסגרות. פישר
(צילום: AFP)
כוכבים: שמות עוצרי נשימה לא תמצאו כאן. מי שפתח את העונה חזק מאוד הוא הקשר ההתקפי מנפרד פישר שכבר כבש חמש פעמים בכל המסגרות, ובקישור שווה לשים עין גם על אלכסנדר יוקיץ, בן ה-22, שחקן עם פוטנציאל לפרוץ.
אצטדיון: כבר כמעט 50 שנה שאוסטריה וינה משחקת באצטדיון פרנץ הור, 15 אלף מקומות בלבד, שקרוי על שם נשיא התאחדות הכדורגל הווינאית בעבר. עבר שיקום אחרי שנהרס במלחמת העולם השנייה.
תארים והישגי שיא: כאמור, יש כבוד בעבר. עם 51 תארים (24 אליפויות ו-27 גביעים) מדובר בקבוצה המצליחה בתולדות אוסטריה, אבל היא כבר הפסיקה להוסיף לארון הגדוש. ניסיון אירופי בלי סוף, עם המון הופעות בגביע האלופות, וגמר אחד כואב בפארק דה פראנס ב-1978, אז הגיעה במטרה לזכות בגביע המחזיקות וחטפה 4:0 מאנדרלכט.
7 צפייה בגלריה
שגיב יחזקאל מול מתן בלטקסה
שגיב יחזקאל מול מתן בלטקסה
בלטקסה מול יחזקאל, בימים שהבלם שיחק עוד במכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם)
העברות בולטות הקיץ: הגענו לזווית הישראלית, אבל רק בערך. מתן בלטקסה השתדרג לאירופה בהעברה חופשית בזכות דקות קבועות במכבי ת"א, רק שהבלם עוד לא ערך אפילו הופעה אחת בגלל פציעה בקרסול. החלוץ מרקו רגוז מלאסק עלה למועדון 1.5 מיליון אירו, עוד חצי מיליון הלכו לבאיירן מינכן, המועדון בו גדל השוער כריסטיאן פרוכטל שלא הצליח להשתלב ועכשיו מנסה להתבסס.

לך פוזנן

התחילה את העונה עם חלומות צ'מפיונס בתור אלופת פולין, אבל זה נגמר מיידית עם השפלה של 5:1 באזרבייג'ן מול קרבאך. נאלצה לעבור את באטומי מגיאורגיה, ויקינגור האיסלנדית ודודלאנז' מלוקסמבורג במסלול האלופות של הליגה האזורית כדי להגיע לשלב הבתים. מזכירה מאוד קבוצות סקוטיות - בבית קשה מאוד לנצח אותה, אבל ביציאה למשחקי חוץ היא נוטה להתפרק. מצד אחד, אי אפשר לזלזל באלופה. מצד שני, הליגה הפולנית נמצאת במגמת היחלשות משמעותית כבר זמן רב. תהיה היריבה העיקרית של באר-שבע על עלייה לשלב הבא.
7 צפייה בגלריה
אישאק חוגג
אישאק חוגג
הכוכב הגדול (וגם הקפטן). איסהק
(צילום: EPA)
מאמן: ג'ון ואן דן ברום ההולנדי (55) היה נווד בקבוצות בארצו ובבלגיה, עשה קפיצה לחודשיים וחצי לסעודיה בעונה שעברה – ואז מאצ'יי סקורזה, שהוביל את פוזנן לאליפות, עזב את המועדון ופינה את מקומו למחליף שהוזעק מהמפרץ. בשיאו לקח את אנדרלכט לאליפות לפני עשור, יש לו גם גביע עם גנק.
כוכבים: הקפטן מיקאל איסהק יחזור לביקור שורשים במזרח התיכון אם יגיע - הוא נולד בשבדיה להורים שהיגרו מסוריה. היה כוכב האליפות עם 20 שערים, חלוץ מסוכן ומצוין. עמוד השדרה של הקבוצה מורכב מארבעה פורטוגלים, הטוב שבהם הוא הקשר ההתקפי ז'ואו אמראל.
7 צפייה בגלריה
אוהדי לך פוזנן
אוהדי לך פוזנן
45 אלף אוהדים יחכו לבאר-שבע בפוזנן
(צילום: AP)
אצטדיון: קרוב ל-45 אלף מקומות באצטדיון העירוני בפוזנן שהוקם ב-1980 ועבר לפני כעשור שיפוץ שהפך אותו למודרני ונעים יותר.
תארים והישגי שיא: תור הזהב בשנות השמונים הפך את לך פוזנן לאחת הקבוצות הגדולות והפופולריות בפולין. מחזיקה בשמונה אליפויות וחמישה גביעים, אבל מעולם לא הפכה את זה לריצה טובה במפעל אירופי.
העברות בולטות הקיץ: הקשר ההתקפי אפונסו סוסה הצטרף למושבה הפורטוגלית כשעבר תמורת 1.2 מיליון אירו מבלננשש. הקיצוני הימני גאורגי ציטאישוילי הוא שם מבטיח מאוד מדינמו קייב, כישרון ענק, שפוזנן הצליחה להביא בהשאלה בזכות המצב באוקראינה, וזה נכון גם לגבי השוער ארתור רודקו ממטאליסט חארקוב.