עדיין מאמינים: אחרי התבוסה במשחק העונה ואיבוד פסגת הפרמייר-ליג, ארסנל התפוצצה בדרבי הלונדוני עם 1:3 נגד צ'לסי, שמה סוף לבצורת הניצחונות לאחר ארבעה משחקים וחזרה לראשות הטבלה (לפחות זמנית). הכחולים, שעדיין מחפשים ניצחון ראשון בעידן פרנק למפארד, שקועים ברצף בלהות של תשעה משחקים ללא ניצחון.
מסכת השערים של התותחנים החלה בדקה ה-18 כאשר מרטין אודגור דחק פנימה מבישול של גרניט ג'אקה. לאחר 13 דקות הנורווגי השלים צמד ושוב מבישול של ג'אקה. הבליץ הושלם שלוש דקות אחרי (34) כשגבריאל ז'סוס הרעיד את הרשת מריקושט שקיבל מבלמי צ'לסי, בעקבות בעיטה של מחולל השערים הגדול של הערב באמירויות - ג'אקה.
3 צפייה בגלריה
ארסנל צ'לסי
ארסנל צ'לסי
אודגור מרחף על חשבון צ'לסי
(צילום: REUTERS/Dylan Martinez)
3 צפייה בגלריה
ארסנל צ'לסי
ארסנל צ'לסי
לדרבי אותם חוקים. למפארד בעוד ערב מאכזב
(צילום: AP Photo/Kin Cheung)
במחצית השנייה מיקל ארטטה נתקף חרדה קלה כשצ'לסי צימקה בדקה ה-65 מרגליו של נוני מדואקה אבל בשונה מרצף הנפילות מול ליברפול ו-ווסטהאם הצליחו התותחנים לשמור על היתרון עד שריקת הסיום. צ'לסי שמדורגת במקום ה-10, תתארח בשבת אצל בורנמות' בתקווה לעצור את ההתרסקות המביכה.
בעקבות הניצחון חזרה ארסנל לפסגת הליגה (78 נקודות) כשבמאזנה שני משחקים יותר ממנצ'סטר סיטי (76 נקודות), וכשנותרו לה ארבעה משחקים נוספים עד תום העונה.
סולומון מגיע לאנפליד
ברביעי (22:00) מנצ'סטר סיטי (32 משחקים, 76 נקודות) תוכל לחזור לפסגה אם תנצח ב'איתיחד' את ווסטהאם שמסובכת בתחתית (מקום 15, 32 נקודות) וסופרת שני מחזורים רצופים ללא ניצחון במהלכם ספגה שישה שערים. הקבוצה של פפ גווארדיולה נמצאת בכושר נהדר עם תשעה ניצחונות רצופים בפרמייר-ליג, ונראה שהיא נמצאת בדרכה הבטוחה לתואר אליפות נוסף. הפטישים, שייחסרו את הבלם קורט זומה, יכולים להתנחם בכך שקווין דה בריינה נמצא בספק למשחק בשל פציעה כמו גם נתן אקה.
3 צפייה בגלריה
מנור סולומון נגד סיטי ו ווקר
מנור סולומון נגד סיטי ו ווקר
סולומון נגד סיטי ו-ווקר. יזכה לדקות מול ליברפול?
(צילום: Richard Heathcote/Getty Images)
ליברפול עוד מסוחררת מאדי הניצחון הענק על טוטנהאם (3:4) שהשלים רצף של ארבעה ניצחונות לשחקנים של יורגן קלופ. את המקום הרביעי שמוביל לליגת האלופות הם ככל הנראה כבר לא ישיגו אבל אם הם רוצה לשמור על המקום החמישי (56 נקודות), שמוביל לליגה האירופית, אסור לליברפול לאבד נקודות נגד פולהאם של מנור סולומון, שתתארח ברביעי (22:00) במסגרת המחזור ה-34 באנפילד. דייגו ג'וטה שכבש את שער הניצחון השבוע נמצא בספק למפגש בעקבות מתיחת שריר בסיום המשחק נגד טוטנהאם ובובי פירמינו ייחסר בשל פציעה.
הקבוצה מלונדון מודרגת במקום העשירי (45 נקודות) ומחפשת ניצחון ראשון אחרי שני הפסדים בליגה. סולומון שעלה מהספסל בדקה ה-76 בהפסד 2:1 למנצ'סטר סיטי, רוצה לרשום את ההופעה ה-15 שלו בפרמייר-ליג. הקשר אנדראס פריירה, החלוץ וויליאן והבלם טים רים ייעדרו בשל פציעות.