אתלטיקו מדריד אמנם הגיעה למשחק הגומלין אמש (רביעי) בשמינית גמר ליגת האלופות נגד אינטר עם פיגור 1:0 מהמשחק הראשון באיטליה, אבל עם תחושה שמדובר בסיכוי האחרון שלה להישג משמעותי בעונה הנוכחית שיהיה קשה לפספס.
ממול ניצבה מוליכת הסרייה א', שהפסידה פעם אחת ב-31 המשחקים האחרונים שלה בכל המסגרות - וכשהיא בדרך הבטוחה להשיב לעצמה את תואר האליפות באיטליה. אבל הקבוצה של דייגו סימאונה לא נבהלה מהמשוכה וחגגה ניצחון 1:2, שקבע 2:2 בסיכום שני המשחקים. לאחר הארכה נטולת שערים, דו-קרב הפנדלים הסתיים ב-2:3 לקולצ'ונרוס בזכות תצוגה מרשימה של השוער הסלובני יאן אובלק שעצר את הבעיטות של אלכסיס סאנצ'ס ודייבי קלאסן. מלך השערים של הנראזורי, לאוטרו מרטינס, אפילו לא בעט למסגרת.
3 צפייה בגלריה
דייגו סימאונה
דייגו סימאונה
שוב עם אתלטיקו בשמונה הגדולות. סימאונה
(צילום: AP Photo/Manu Fernandez)
המאמן הארגנטיני, שזו הפעם השביעית שהוא מוביל את אתלטיקו מדריד למעמד רבע הגמר, התקשה כהרגלו להסתיר את הטירוף בסיום כשיצא לחגוג עם האוהדים עם דמעות בעיניו. "זה היה מרגש", אמר סימאונה, "אני שמח בשביל השחקנים, בשביל האוהדים, אנחנו בין שמונה הקבוצות הגדולות של אירופה, שוב. זה אומר הרבה על המועדון שלנו".
"כולם עשו מאמץ אדיר הערב – מהאוהדים ועד השחקנים, זה הערב של כולם. זה הערב של גריזמן שהוציא מעצמו את המקסימום, של ממפיס דפאי שנכנס והוסיף לנו ברק ושל כל מי שעמד בלחץ בפנדלים. אני שמח בשביל אובלק, הוא שוער יוצא מהכלל, אחד הטובים בעולם. הערב הוא הציל אותנו".
יאן אובלק אמר בסיום: "האווירה הייתה פנטסטית, כמו תמיד בבית. האוהדים אף פעם לא נכשלים. אנחנו יכולים, אבל הם לא מסוגלים. הם היו שם בשבילנו ועזרו מאוד, כולם יכולים ללכת הביתה מאושרים. עשינו משחק גדול ונתנו הכול על המגרש. נקווה שנוכל לגרום אושר לאוהדים שלנו ולזכות בתואר העונה. הפנדלים? תמיד אני אומר שיש בזה גם עניין של מזל, אתה בוחר פינה ומקווה לעצור. אם זו בעיטה מושלמת, אין לי סיכוי. היום התאפשר לי לעצור פעמיים".
3 צפייה בגלריה
שחקני אתלטיקו חוגגים
שחקני אתלטיקו חוגגים
שחקני אתלטיקו חוגגים בסיום
(צילום: EPA/Juanjo Martin)
3 צפייה בגלריה
סימאונה נושא את גריזמן על ידיו
סימאונה נושא את גריזמן על ידיו
"הוציא מעצמו את המקסימום". המאמן נושא את גריזמן על ידיו
(צילום: EPA/Kiko Huesca)
גריזמן, שכבש את השער השוויון עבור אתלטיקו בדקה ה-35 והוחלף בדקה ה-106, "נתפס" עוקץ את אלכסיס סאנצ'ס, ותועד כשהוא אומר לחבריו אחרי שהאחרון החמיץ פנדל: "איזה עלוב, צ'ילאני חלש". בסיום הוא סיפר על ההחלטה לקחת חלק במשחק: "לא הייתי בשיאי בשעות הבוקר ואפילו לא הייתי בטוח שבכלל אעלה לשחק. אבל החלטתי שאני לא מפסיד את ההתמודדות הזאת".
בשולי המשחק, לחלוץ אינטר, מרקוס תוראם, היה מזל שלא סיים את המשחק במהלך הארכה לאחר שאז במבושיו של בלם אתלטיקו, סטפן סאביץ', שהתפתל מכאבים מאחורי קו החוץ. משום מה, האירוע נעלם מעיניהם של שופטי ה-VAR. החלוץ הצרפתי של אינטר התנצל לאחר מכן בפני סאביץ'.
המאמן המאוכזב סימונה אינזאגי סיכם: "בחצי השני היינו יכולים להציג יכולת טובה יותר. בהארכה הייתה לנו אנרגיה גבוהה יותר אבל לצערי עשינו יותר מדי טעויות. השחקנים שלי יכולים להיות גאים בדרך שהם עשו".