רגשות מעורבים בברצלונה לאחר ההפסד 2:1 אתמול (רביעי) לראיו וייקאנו. הקבוצה של צ'אבי אמנם בדרכה הבטוחה לאליפות, אך ממשיכה לקרטע בתקופה האחרונה, ונראה שהיכולת החלשה של יריבותיה לצמרת היא זו שתסדר לקטלאנים את הזכייה הראשונה שלה בתואר לאחר ארבע שנים עקרות.
לאחר ההפסד של ריאל לג'ירונה מחבל קטלוניה, הגיע תורה של ראיו - הקבוצה השלישית ממדריד - לעקוץ את בארסה. זו הפעם הרביעית ברציפות שברצלונה לא מצליחה לגבור על היריבה מבירת ספרד, שהולכת ומבססת את מעמדה ככבשה השחורה של הבלאוגרנה, לפחות בשנתיים האחרונות.
2 צפייה בגלריה
שחקן ברצלונה רוברט לבנדובסקי
שחקן ברצלונה רוברט לבנדובסקי
ברצלונה ממשיכה לאכזב. רוברט לבנדובסקי
(AP Photo/Pablo Garcia)
לאחר הניצחון על אתלטיקו מדריד במחזור הקודם, חשבו בברצלונה כי התקופה הרעה מאחוריהם, אך השחקנים של צ'אבי הציגו משחק חלש ואנמי, כזה שמאפיין אותם לא מעט בתקופה האחרונה. אלברו גרסיה (19) ופראן גרסיה (53) העניקו יתרון 0:2 למארחת, וגם שער מצמק של רוברט לבנדובסקי (83) לא המתיק את הגלולה עבור מוליכת הליגה הספרדית, שסופרת ניצחון בודד בארבעת המחזורים האחרונים.
"הדבר החיובי היחיד שאני יכול להגיד, זה שאנחנו קרובים לזכייה באליפות", אמר צ'אבי בסיום. "עם זאת, לא שיחקנו טוב ולא הרגשנו בנוח בשום שלב במשחק. ראיו שיחקה מצוין. השחקנים שלה היו קשוחים ואגרסיביים ופשוט לא איפשרו לנו לשחק. הם ניצחו בצדק".
2 צפייה בגלריה
מאמן ברצלונה צ'אבי
מאמן ברצלונה צ'אבי
"לא הרגשנו בנוח בשום שלב במשחק". צ'אבי
(Florencia Tan Jun/Getty Images)
מאמן ברצלונה ניסה לנתח ולהסביר מה לא עבד לשחקניו: "שיחקנו יותר מידי על מסירות ארוכות. לא הצלחנו לנצל את היכולות של פדרי ואת התנועה מאחור של באלדה. בשורה התחתונה - פשוט לא שיחקנו טוב".
רונאלד אראוחו התנחם גם הוא בפער הגדול של קבוצתו בפסגה: "יש לנו יתרון של 11 נקודות על פני המקום השני, אנחנו עדיין בעמדה מצוינת וצריכים רק שני ניצחונות במחזורים שנותרו". על המשחק עצמו הבלם לא הרחיב, ואמר בקצרה: "לראיו הגיע לנצח".
בשבת הקרובה תארח ברצלונה את בטיס, ותקווה לחזור למסלול הניצחונות. שלושה ימים לאחר מכן מצפה לקטלאנים משחק בית נוסף, מול אוסאסונה. למרות היכולת המאכזבת בתקופה האחרונה. לאחר צמד משחקי הבית הללו, תתארח הקבוצה של צ'אבי אצל אספניול, כאשר במפגש הקודם בין השתיים שנערך בקאמפ נואו הצליחה בארסה לחלץ רק תיקו מיריבתה העירונית.