העידן החדש בפ.ס.ז' כבר החל. אתמול (שישי) איבדה אלופת צרפת נקודות אצל השלישית בטבלה, מונאקו, כשסיימה עמה ב-0:0 בחוץ, אך הסיפור של המשחק היה החלפתו של קיליאן אמבאפה, בפעם השנייה ברציפות. הפעם, מול קבוצת נעוריו, הכוכב הצרפתי הוחלף בהפסקת המשחק, נטש את הספסל, ואת המחצית השנייה ראה מהיציע, לצד אמו ושאר הפמליה.
אמבאפה כידוע צפוי לחתום בקיץ בריאל מדריד כשחקן חופשי, זאת לאחר שלפני כשבועיים הוא הודיע לקבוצתו כי הוא יעזוב אותה בתום חוזהו. "זו הייתה 100 אחוז החלטה מקצועית", הסביר מאמן פ.ס.ז' לואיס אנריקה, שרשם תיקו שני ברציפות בליגה, "במוקדם או במאוחר, נצטרך להתרגל לשחק בלי קיליאן. זו החלטה שקיבלתי לטובת הקבוצה".
2 צפייה בגלריה
אמבאפה
אמבאפה
פ.ס.ז' כבר מנסה להתרגל לחיים בלעדיו. אמבאפה
(צילום: EPA/SEBASTIEN NOGIER)
כשנשאל האם יש בעיה בינו לאמבפאה, ענה אנריקה: "לא אכנס למשחק הזה. אני מקצוען. אין שום בעיה, אני מנהל את הקבוצה בדרך הכי טובה שאני יכול". לפני כן, הוא לא נהג להוריד את אמבאפה לספסל למעט מקרים של פציעה או מנוחה, ולכן השאלות לאחר המשחק המשיכו להתרכז בכוכב בן ה-25, מה שהרגיז את המאמן הספרדי. "שלוש שאלות, כולן באותו נושא, זה שלושער", אמר אנריקה בעוקצנות.
פ.ס.ז' עדיין מוליכה את הטבלה בצרפת בבטחה - עם פער של 12 נקודות על פני השנייה ברסט, לה משחק חסר. ביום שלישי (22:00) היא תתארח אצל ריאל סוסיאדד למשחק הגומלין של שמינית גמר ליגת האלופות, אליו היא מגיעה עם יתרון 0:2 מהמשחק הראשון.

"אנחנו באיירן ואנחנו שונאים להפסיד"

גם בגרמניה מסתמן שמתחיל עידן חדש, כשבאיירן מינכן נראית כמי שוויתרה על אליפות העונה. אתמול היא איבדה יתרון בדקה ה-87 וסיימה ב-2:2 בלבד מול פרייבורג מהמקום התשיעי - וכעת היא רחוקה מהמוליכה לברקוזן 7 נקודות, אבל עם משחק עודף. לברקוזן עצמה תשחק מחר (16:30) אצל קלן.
אז העונה תצטרך באיירן נס כדי לזכות באליפות ה-12 ברציפות, אבל היא יכולה למצוא נחמה בעתיד שלה - ג'מאל מוסיאלה בן ה-21, שכבש אמש שער שקבע את המהפך שלא החזיק. מאז החזרה שלו לאגף השמאלי, מוסיאלה כבש או בישל בשלושה משחקים רצופים. הרצף החיובי הזה מגיע לאחר שישה משחקים רצופים ללא שער או בישול.
2 צפייה בגלריה
מוסיאלה
מוסיאלה
השער שלו לא הספיק. מוסיאלה
(צילום: EPA/RONALD WITTEK)
"אנחנו באיירן ואנחנו שונאים להפסיד", אמר מוסיאלה בסיום, "מאז שהצטרפתי למועדון, אני יודע שבאיירן תמיד רוצה לנצח. הדרך שבה הדברים מתנהלים אצלנו כרגע היא מאוד מעצבנת. כולנו רוצים לנצח ולהיות אלופים. אנחנו צריכים להישאר חיוביים ולשחק הכי טוב שאנחנו יכולים עד הסוף ואז לראות מה קורה".
הקבוצה של תומאס טוכל ניצחה רק פעם אחת בחמשת המשחקים האחרונים, ועם הנתון העגום הזה היא תארח ביום שלישי (22:00) את לאציו למשחק הגומלין של שמינית גמר ליגת האלופות, אליו היא מגיעה עם פיגור 1:0 מהמשחק הראשון.