ה-0:1 אתמול (ראשון) של ברצלונה על אתלטיקו מדריד עזר לה לא רק לפתוח פער של 11 נקודות בפסגה על פני ריאל מדריד, אלא גם להתקדם בצעדי ענק לעבר שיא היסטורי. בארסה מודל 2022/23 ספגה העונה 9 שערים בלבד וכשנותרו שמונה מחזורים בלבד לסיום העונה היא קרובה לרשום הישג נדיר.
צ'לסי של ז'וזה מוריניו ב-2004/5 ספגה את כמות השערים הנמוכה ביותר בהיסטוריה לעונה באחת מחמש הליגות הבכירות - 15 בלבד. אם ברצלונה תספוג חמישה שערים ומטה במחזורים שנותרו - היא תנפץ שיא שנראה עד לא מזמן בלתי שביר.
3 צפייה בגלריה
ברצלונה
ברצלונה
ישברו את שיא כל הזמנים? שחקני ברצלונה
(צילום: JOSEP LAGO / AFP)
את ההצלחה הזו של הקטלאנים אפשר לייחס בעיקר לאיש בין הקורות שלהם, מארק אנדרה טר שטגן, שהשווה אתמול שיא מועדון: 23 פעמים הוא שמר על שער נקי העונה ב-30 משחקים. "הוא אחד משלושת השוערים הטובים ביותר בעולם כיום", החמיא לו צ'אבי בסיום. "בגלל איך שהוא משחק, לטעמי הוא גם הטוב ביותר".
אגב, ברצלונה הגיעה למשחק אחרי שני משחקי ליגה ללא ניצחון ולא שער זכות. פראן טורס שבר את הבצורת עם השער היקר (44), שגם קטע לאתלטיקו 13 משחקים ללא הפסד. "עשינו צעד גדול לעבר התואר", הודה טורס. "היינו טובים מאוד והאוהדים היו איתנו. אנחנו לא יכולים לחכות כבר לזכייה באליפות".
3 צפייה בגלריה
פראן טורס
פראן טורס
"עשינו צעד גדול לעבר התואר". פראן טורס
(צילום: Joan Mateu / AP)
זו הייתה הפעם העשירית העונה שברצלונה רושמת ניצחון 0:1 בליגה, ועוד ניצחון אחד באותה תוצאה ישווה את שיא כל הזמנים ששייך לסביליה (2020/21), אתלטיקו מדריד (2017/18) ו-ולנסיה (1988/89). "זה נראה טוב, אבל אנחנו עדיין לא אלופים", הדגיש צ'אבי. "שום דבר לא חקוק באבן. יש לנו עוד משחק קשה ביום רביעי בראיו. השחקנים לא מרגישים כמו אלופים. אם הם כן - נגיד להם שהם עדיין לא".
מי שדווקא ספג ביקורות הוא רוברט לבנדובסקי, שלא הבקיע בארבעת משחקיו האחרונים. "הוא היה מצוין בחלק גדול העונה, עכשיו לא כל כך, אבל השערים שלו יגיעו", אמר צ'אבי. "אין סיבה לדאגה, כל החלוצים שלנו רוצים להבקיע".
3 צפייה בגלריה
תחת ביקורת. לבנדובסקי
תחת ביקורת. לבנדובסקי
תחת ביקורת. לבנדובסקי
(צילום: Joan Mateu / AP)
"פראן טורס היה האדם המאושר בעולם אתמול. מי שלא הבקיע יהיה עצוב. אלו חייו של חלוץ", המשיך צ'אבי. "אבל רוברט הוא מלך השערים בליגה עם 17 כיבושים, אז תארו לעצמכם איך החלוצים האחרים מרגישים".
מהעבר השני, מאמן אתלטיקו, דייגו סימאונה, כבר החל לברך את בארסה לתואר המתקרב. "הם בדרך לאליפות ומגיע להם", אמר צ'ולו. "הייתה להם עונה נהדרת בליגה". על היכולת של קבוצתו, הוסיף: "זה היה משחק טוב. היו לנו הזדמנויות גדולות לכבוש, אבל סבלנו מחוסר מזל כמו הנגיחה למשקוף של גריזמן".