עדיין בלי רומלו לוקאקו, שצפוי לחתום בקרוב, צ'לסי ממשיכה במומנטום המצוין שלה מהעונה הקודמת בה זכתה בליגת האלופות כנגד כל הסיכויים. הבלוז ניצחו אמש (רביעי) את ויאריאל 5:6 בדו קרב פנדלים (1:1 בתום הזמן החוקי) - וזכו בפעם השנייה בתולדות המועדון בסופרקאפ האירופי.
גיבור המשחק היה בכלל המאמן תומאס טוכל, שביצע מהלך גאוני רגע לפני הפנדלים, כשבחר להוציא את השוער הראשון, אדוארד מנדי, ולהכניס את קפה. הספרדי עצר את הפנדל הראשון של עיסא מנדי ואת האחרון של ראול אלביול, והעניק לצ'לסי את התואר.
4 צפייה בגלריה
קפה
קפה
אחת העצירות של קפה בפנדלים
(צילום: AP)
4 צפייה בגלריה
קפה
קפה
שחקני צ'לסי חוגגים עם הספרדי
(צילום: AP)
"זה לא היה ספונטני", אמר טוכל בסיום, וחשף את הסיבה למהלך. "דיברנו על זה עם השוערים לפני. היה לנו מידע סטטיסטי שקפה הוא הטוב מביניהם בנוגע להצלת פנדלים. האנליסטים הראו לי את המידע, אז דיברנו עם השוערים על זה שזה עשוי לקרות. הצורה בה אדוארד מנדי קיבל את זה היא מדהימה".
עוד אמר טוכל בנושא: "היינו צריכים לעשות את מה שהכי טוב עבור הקבוצה. שמח שהכנסתו של קפה עבדה. יש הוכחות שהוא טוב יותר בפנדלים. אני שמח בשביל קפה ובשביל מנדי, כיף שיש שוער ששמח לעשות את מה שטוב עבור הקבוצה".
4 צפייה בגלריה
קפה, תומאס טוכל
קפה, תומאס טוכל
טוכל מתדרך את קפה לפני הכניסה שלו
(צילום: gettyimages)
4 צפייה בגלריה
קפה מחליף את מנדי
קפה מחליף את מנדי
קפה מחליף את מנדי
(צילום: רויטרס)
טוכל הוא לא המנג'ר הראשון בהיסטוריה שמבצע מהלך כזה. הזכור מכולם הוא ככל הנראה לואי ואן חאל, שאימן את נבחרת הולנד (חזר לאחרונה לקדנציה שלישית), וברבע גמר מונדיאל 2014 מול קוסטה ריקה בחר להוציא את השוער יספר סילסן בדקה ה-120 ולהכניס במקומו את טים קרול.
שוערה של ניוקאסל באותו הזמן גמל לוואן חאל עם שתי עצירות, ובזכותו האוראנג' עלו לחצי הגמר, שם הפסידו 4:2 לארגנטינה ב...פנדלים. באותו משחק ואן חאל ביזבז את שלושת החילופים שלו בתחילת הארכה, והפעם לא הכניס את קרול. "אם הייתה לי הזדמנות להחליף את סילסן, הייתי עושה את זה, אבל השתמשתי בכל שלושת החילופים שלי", הכה ואן חאל על חטא.