בפעם השלישית ברציפות, ה-12 בתולדותיה, והעשירית בעידן הקטארים: פריז סן ז'רמן היא אלופת צרפת. אומנם החבורה של לואיס אנריקה מעדו מול לה האבר, מולה סיימו ב-3:3 ביתי, אך הערב (ראשון) היא הבטיחה את הזכייה לאור ההפסדה של מונאקו השנייה 3:2 לליון. כעת, עם יתרון 12 נקודות בפסגה כשנותרו שלושה מחזורים לסיום העונה ו-9 נקודות בקופה - צלחת האליפות הובטחה לפריזאים.
טקס ההכתרה הרשמי ימתין למשחק הבית האחרון של העונה, ב-11 במאי מול טולוז. פ.ס.ז', שצברה 70 נקודות העונה לאחר 31 משחקים (20 ניצחונות, 10 תוצאות תיקו והפסד אחד, אי שם בספטמבר), היא הקבוצה השלישית שמבטיחה לעצמה את תואר האליפות בקרב הליגות הבכירות ביבשת, אחרי באייר לברקוזן בגרמניה ואינטר באיטליה.
1 צפייה בגלריה
אמבאפה
אמבאפה
אליפות שלישית ברציפות לפ.ס.ז'. אמבאפה
(צילום: David Ramos/Getty Images)
מונאקו ידעה שהיא חייבת לנצח כדי לשמור על סיכוי תאורטי לזכות באליפות, ועלתה ליתרון כבר בדקה הראשונה משער של וויסאם בן יידר. המארחת הגיבה היטב והפכה בזכות שני שערים תוך ארבע דקות: אלכסנדר לקאזט השווה בדקה ה-22 ובדקה ה-26 סעיד בנראחמה העניק את היתרון לליון. בן יידר השלים צמד בדקה ה-60, אך מונאקו לא הצליחה להשלים מהפך משלה ואף ספגה את השלישי בדקה ה-84 מרגלי מאליק פופאנה.
עכשיו, לאחר שרשמית סימנו 'וי' על המטרה המקומית, שחקני פ.ס.ז' יוכלו לרכז את מלוא הכוחות והמשאבים במטרה הגדולה הבאה - חצי גמר הצ'מפיונס-ליג נגד דורטמונד, שייצא לדרך ביום רביעי (22:00) בזיגנל אידונה פארק.
פ.ס.ז' עברה עונה מורכבת בכל הקשור ליחסיה עם כוכבה הבלתי מעורער - קיליאן אמבאפה. החלוץ הודיע במהלך חודש פברואר לנשיא המועדון, נאסר אל חלאיפי, כי לא יחדש את חוזהו ויעזוב בסיום העונה, כאשר היעד המסתמן הוא ריאל מדריד. בנוסף, היחסים בין אמבאפה ללואיס אנריקה ידעו עליות ומורדות לאורך כל העונה. על אף זאת, אמבאפה הוא איש העונה של פריז עם 26 שערי ליגה ב-28 הופעות, זאת בנוסף לשבעה בישולים.
השחקן היחיד מלבד אמבאפה שרשם העונה ספרות כפולות בכל הנוגע להבקעת שערים בליגה הצרפתית הוא גונסאלו ראמוס הפורטוגלי, שכבש 11 פעמים. מלך הבישולים של הקבוצה בליגה הוא עוסמאן דמבלה, שבישל 8 פעמים.
בנוגע למונאקו, היא אולי איבדה את הסיכוי לזכות באליפות, אך עדיין נלחמת על מקומה בשלב הבתים של ליגת האלופות בעונה הבאה. בצרפת שלוש הראשונות עולות אוטומטית לשלב הבתים, בעוד הרביעית מתמודדת במוקדמות. מונאקו רחוקה שלוש נקודות מליל הרביעית ושבע מניס שבמקום החמישי - המוליך לשלב הבתים של הליגה האירופית.
פורסם לראשונה: 21:57, 28.04.24