בעולם יציינו מחר (רביעי) חצי שנה לפלישתה של רוסיה לאוקראינה. עשרות אלפי הרוגים, 15 מיליון פליטים, ובאופק אין שום סימן להפסקת אש. בצל הזוועות, היום יצאה לדרך עונה חדשה בליגת הכדורגל האוקראינית (משחקים ראשונים מאז תחילת המלחמה) שיכולה להעניק לאזרחים שעוד נשארו במדינה קצת מהתחושה של חיים רגילים.
כמובן שחזרתה של הליגה נעשית בהתאמה לתנאים החדשים. כל המשחקים נערכים בבירה קייב או במגרשים אחרים במערב המדינה, רחוק כמה שאפשר מהמקומות בהן המלחמה עדיין מרסקת כל אפשרות של קיום חיים שגרתיים. בנוסף, המשחקים נערכים ללא קהל, בכל המגרשים התקינו אזעקות, ולפני כל משחק השחקנים יקבלו תדריך על דרכי מילוט מהאצטדיון במידה ויהיו התקפות. "יש חוקים במקרה של אזעקה ואנחנו נמצא את הדרך במהירות להגיע למקלטים", אמר טאראס סטפננקו, קפטן שחטאר דונייצק, "אני חושב שהקבוצות והשחקנים גאים באירוע הזה. אנחנו מוכנים, אנחנו חזקים ואני חושב שאנחנו הולכים להראות לכל העולם שהחיים באוקראינה הולכים לנצח".
2 צפייה בגלריה
סוף-סוף משחקים. שחקני שחטאר דונייצק
סוף-סוף משחקים. שחקני שחטאר דונייצק
סוף-סוף משחקים. שחקני שחטאר דונייצק ומטאליסט חרקוב
(צילום: רויטרס)
לא סתם נקבע כי תחילתו של המחזור הראשון של הליגה המחודשת יערך היום. באופן אירוני למדי, ב-23 באוגוסט מציינים באוקראינה מדי שנה את יום הדגל הלאומי, וב-24 באוגוסט חוגגים במדינה את ההיפרדות מברית המועצות.
הליגה יצאה לדרך עם 16 קבוצות, וללא דסנה צ'רניהיב ומריופול, קבוצות מערים שספגו הרס נוראי. במשחק הפתיחה, שחטאר, אחת משתי הקבוצות הגדולות של אוקראינה, שרוב הסגל שלה מבוסס בדרך כלל על שחקנים זרים (היום פתחה עם שחקנים אוקראינים בלבד כמובן), סיימה ב-0:0 מול מטאליסט חארקוב.
דינמו קייב, קבוצת הפאר השנייה של אוקראינה, תצא היום למשחק חוץ בפורטוגל שם תפגוש את בנפיקה ליסבון (22:00) במסגרת שלב הפלייאוף של מוקדמות ליגת האלופות. האוקראינים מגיעים למשחק בפיגור 2:0 מהמשחק הראשון שנערך בפולין, אך רק עצם הגעת הקבוצה לשלב כה מתקדם היא השיג אדיר, שכן היא לא שיחקה בליגה מאז פברואר ומשחקת ללא זרים בסגל.
2 צפייה בגלריה
דינמו קייב
דינמו קייב
שחקני דינמו קייב לפני המשחק הראשון מול בנפיקה
(צילום: רויטרס)