פריז סן ז'רמן הביסה אתמול (שלישי) 2:7 את מכבי חיפה במחזור החמישי בבית 8 של ליגת האלופות. האלופה הצרפתית הבטיחה את המקום בשמינית הגמר וצריכה לנצח את יובנטוס המאכזבת בחוץ במחזור הסיום כדי להבטיח את ראשות הבית. קיליאן אמבאפה ולאו מסי חגגו עם צמדים וגם ניימאר כבש והפריזאים רקדו כל הדרך לניצחון גדול.
המשחק הזה הוא השישי בהיסטוריה של ליגת האלופות בו נכבשים תשעה שערים. המשחק עם כמות השערים הגדולה ביותר היה ב-22 בנובמבר 2016 כשבורוסיה דורטמונד הביסה 4:8 את לגיה ורשה עם 12 שערים. מונאקו הביסה 3:8 את דפורטיבו לה קורוניה ב-5 בנובמבר 2003 וזה במקום השני עם 11 שערים. המשחק הזכור ביותר הוא גם כזה בו מסי נטל חלק וזה נגמר עם 8:2 מדהים של באיירן מינכן מולו ומול ברצלונה שלו ברבע הגמר ב-14 באוגוסט 2020. שיא השערים במשחק גביע האלופות עומד על 14 עם ה-2:12 של פיינורד מול רייקייאוויק ב-1969/70. המשחק עם הכי הרבה שערים במפעל אירופי הוא זה בו ספורטינג דרסה 1:16 את אפואל ניקוסיה בסיבוב השני של גביע המחזיקות בינואר 1963.
3 צפייה בגלריה
ניימאר שחקן פריז סן ז'רמן עם כריסטוף גאלטייה
ניימאר שחקן פריז סן ז'רמן עם כריסטוף גאלטייה
"גן עדן". גאלטייה עם ניימאר
(צילום: AFP)
"משוחררים": שער ה"ל'אקיפ" אחרי ההצגה של פ.ס.ז'
הכותרת ב"רדיו מונטה קרלו" שאלה: "האם ראינו את התצוגה הטובה ביותר של שלישיית MNM (מסי-ניימאר-אמבאפה)?". בל'אקיפ העניקו למסי ואמבאפה את הציון 9 מתוך 10 וכתבו שהם "סיפקו הצגה". הכותרת הייתה אחת ויחידה: "משוחררים".
קשר נבחרת צרפת לשעבר סמיר נאסרי אמר בטלוויזיה: "השיטה הזו הייתה מושלמת עבור פריז. אפשר לראות את התוצרת שאמבאפה מספק בכנפיים".
3 צפייה בגלריה
קיליאן אמבאפה שחקן פריז סן ז'רמן עם לאו מסי
קיליאן אמבאפה שחקן פריז סן ז'רמן עם לאו מסי
שניים מהשלישייה. מסי ואמבאפה
(צילום: AFP)
3 צפייה בגלריה
שחקני פ.ס.ז' חוגגים
שחקני פ.ס.ז' חוגגים
שרי בהלם, שחקני פ.ס.ז' חוגגים
(צילום: AFP)
קשר פריז סן ז'רמן ויטיניה נשאל על שלושת הכוכבים של הקבוצה שלו ואמר: "היה לי כיסא שורה ראשונה כדי לצפות בהם. כולנו התרשמנו כי הם עושים דברים שאחרים לא יכולים לעשות. זו פריבילגיה לשחק איתם". ויטיניה הוסיף: "ברור שאנחנו רוצים לזכות בליגת האלופות, אבל אנחנו לא מסתכלים רחוק מדי. אנחנו רק רוצים להתמקד במשחק הבא שלנו שיהיה נגד יובנטוס. אחר כך נראה נגד מי נשחק בשלב הבא".
מאמן פריז כריסטוף גאלטייה אמר: "מערך ה-4-3-3 אפשר לנו להשאיר את שלושת שחקני ההתקפה קצת יותר גבוה והם מקבלים חופש לבצע את התנועות שלהם בזכות העבודה של שחקני הקישור. זו פריבילגיה גדולה שיש לנו את השחקנים האלה והנאה גדולה לראות אותם משחקים ככה אחד בשביל השני. ראיתי שחקנים שנהנים מאוד וזה חשוב. חשבתי איך השלישייה הנהדרת שלנו מקדימה יכולה לבטא את עצמה הכי טוב ואני חושב שזה המערך בו זה קורה. זה נחמד מאוד לאמן אותם, לראות איך הם משחקים ומתאמנים בכל יום. בשביל מאמן זה גן עדן".
בצרפת מדווחים כי המשטרה הצרפתית נקטה ביד קשה נגד ההתפרעויות ביציעים ועצרה 14 אוהדים במהלך המשחק, חלקם אוהדי מכבי חיפה. על פי הפרסומים, בין 14 העצורים נמנים חמישה אוהדים שנעצרו בגין הדלקת אבוקות ביציע שאוכלס על ידי אוהדי מכבי חיפה.