האם ערן זהבי בדרך לליגת ה־MLS בארה"ב? כוכב נבחרת ישראל וגוואנגז'ו R&F הסינית מנהל מגעים מתקדמים עם FC לוס־אנג'לס, שאחד מבעליה הוא אגדת הכדורסל מג'יק ג'ונסון. בעונה שעברה סיימה הקבוצה, אותה מאמן בוב ברדלי, במקום הראשון במערב וזכתה בתואר מגן האוהדים הניתן לקבוצה בעלת המאזן הטוב ביותר בעונה הסדירה, אך הודחה בחצי גמר הפלייאוף. היא גם קבעה שיאי נקודות (72) ושערי זכות (85).
זהבי (32) חתום בגוואנגז'ו עד דצמבר, אבל סימני השאלה סביב הליגה הסינית, שפתיחתה נדחית פעם אחר פעם, הביאו את השחקן לבחון ברצינות את האפשרות לעזוב ליעד אחר בתום ארבע שנים מוצלחות, במהלכן הספיק להפוך לשיאן הכיבושים לעונה וכן לזכות בתואר שחקן העונה.
3 צפייה בגלריה
ערן זהבי משחק בסין
ערן זהבי משחק בסין
יעבור לארה"ב? ערן זהבי
(צילום: AFP)
זהבי, שנמצא במעמד של שחקן חופשי, יכול לנהל מו"מ עם קבוצות עתידיות החל מתחילת החודש, וכרגע מתעניינים בו מועדונים נוספים מארה"ב, כמו גם מאירופה. גם במכבי ת"א היו שמחים לראות את הסקורר חוזר, אבל נכון לעכשיו הוא מעדיף לבחון את האופציות המדוברות. ההערכה היא כי התפשטות מחודשת של נגיף הקורונה תשפיע על בחירת היעד הבא.
העונה הספיקה הקבוצה של ברדלי לשחק שני משחקים בלבד והעפילה לרבע גמר ליגת האלופות של צפון ומרכז אמריקה (הייתה אמורה לפגוש את קרוס אסול ממקסיקו), עד שהמפעל, כמו גם הליגה בארה"ב, הופסקו בגלל התפרצות הקורונה. כוכב הקבוצה הוא חלוץ נבחרת מקסיקו קרלוס ולה, ובין השאר משחק בשורותיה המגן השמאלי של נבחרת לוב, מוחמד אל־מוניר.
3 צפייה בגלריה
ערן זהבי בסין
ערן זהבי בסין
יצטרך להתפשר על שכרו. זהבי
(צילום: GettyImages)
3 צפייה בגלריה
(שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", היום)
כאמור, לוס־אנג'לס אינה הקבוצה היחידה מהליגה שמעוניינת בזהבי, אבל מבחינת חוקי ה־MLS יש לה כרגע עדיפות ראשונה בניסיון לצרף את הכדורגלן. זהבי, שמשתכר בסין כ־12 מיליון דולר, ייאלץ במקרה של מעבר לארה"ב להתפשר משמעותית בנוגע לשכרו, אך הוא עדיין יזכה לחוזה של כוכב בליגה.
ההצעות מאירופה שקיבל בשבועות האחרונים סוכנו של זהבי, רונן קצב, כללו פניות מליגות בכירות, אבל חוסר הבהירות בנוגע למועד חידוש הליגה הסינית מקשה על קבלת ההחלטה, וייתכן שהמעבר של זהבי לקבוצה חדשה יתרחש רק בינואר.