מנצ'סטר סיטי בדרך לסיים עונה גדולה בצורה חלומית. הקבוצה של פפ גווארדיולה, שכבר זכתה העונה בגביע הליגה ועומדת להבטיח את זכייתה באליפות הפרמייר ליג, העפילה אמש (שלישי) לראשונה בתולדותיה לגמר ליגת האלופות כשניצחה 0:2 את פריז סן ז'רמן והשלימה 1:4 בסיכום שני משחקי חצי הגמר.
סיטי תשחק בגמר נגד המנצחת בין צ'לסי לריאל מדריד, אשר יתמודדו ביניהן הערב (22:00) בחצי הגמר השני (1:1 במפגש הראשון בספרד). גיבור המשחק היה ריאד מחרז, שהבקיע את שני השערים.
4 צפייה בגלריה
ריאד מחרז
ריאד מחרז
ריאד מחרז
(צילום: EPA)
האלג'יראי הגיב בסיום: "זה היה משחק טוב מאוד. לא התחלנו היטב והמחצית הראשונה שלנו לא הייתה טובה, אבל כבשנו. במחצית השנייה שיחקנו טוב מאוד ויכולנו להבקיע יותר". ב"גרדיאן" החמיאו לכוכב סיטי ונתנו את הכותרת: "מחרז ירה את סיטי לגמר ליגת האלופות".
מחרז התייחס לתקרית בה הורחק די מריה בדקה ה-69: "הם לא שלטו בעצבים והתחילו לבעוט בנו. אנחנו היינו טובים בהתקפות המתפרצות וכך נכבשו שני השערים. אנחנו עובדים על זה באימונים והפעם זה עבד לנו. כולם היו חייבים לתרום מהבחינה ההגנתית וכך זה היה. לא ספגנו הרבה שערים וכך הגענו לגמר. יש לנו משחק בשבת, אנחנו צריכים להבטיח את הזכייה באליפות ואז נוכל סוף סוף להתרכז בגמר".
גם פפ גווארדיולה חגג: "אני גאה בצורה שלא תיאמן וחושב על השחקנים שלא שיחקו הפעם, כולם ראויים לזה. פ.ס.ז' שיחקה עם המון שחקנים במרכז והיינו צריכים להיאבק וללחוץ. לנצח 1:4 בשני משחקים קבוצה שניצחה את ברצלונה ובאיירן מינכן - זה אומר הרבה בשבילנו. הם קבוצה גדולה שנלחמה עד הסוף, אבל היינו רגועים. אנחנו בגמר וזה הגיוני בהתחשב במה שעשינו בארבע או חמש השנים האחרונות".
4 צפייה בגלריה
קייל ווקר
קייל ווקר
קייל ווקר וחבריו שיחררו המון לחץ
(צילום: רויטרס)
קשר פריז סן ז'רמן, מרקו וראטי: "נלחמנו עד הסוף ועכשיו אנחנו יכולים להסתכל זה לזה בעיניים ולומר שעשינו את הכל, אבל כשאתה משחק נגד קבוצות גדולות זה בלתי אפשר לתקוף 90 דקות בלי לסבול. חייבים לקבל את ההפסד, הראנו המון אופי. מנצ'סטר סיטי ראויה לזה כי היא עובדת עם אותו המאמן כבר שש או שבע שנים וזה יהיה הגמר הראשון שלה. אנחנו ראויים לשבחים על מה שעשינו כי בעונה שעברה עלינו לגמר והעונה הגענו לחצי הגמר. המאמן שלנו נמצא אצלנו רק חמישה חודשים וצריך להמשיך. אני לא חושב שסיטי בעטה לשער במחצית הראשונה חוץ מאשר בשער שכבשה".
לפ.ס.ז' היו טענות קשות נגד השיפוט. אנדר הררה טען בסיום כי השופט ביורן קופרס קילל את שחקני האלופה הצרפתית: "אם אנחנו אומרים את זה מרחיקים אותנו לעשרה משחקים".
כמו בכל הפסד של פ.ס.ז' בו הוא לא משחק טוב, ניימאר שוב ספג ביקורת, הפעם משחקן העבר, ז'רום רוטן, שמשמש היום כפרשן בטלוויזיה הצרפתית: "אם פריז מתכוונת להאריך לו חוזה, היא צריכה ליישר אותו. הוא לא מספיק מנהיג. אם פ.ס.ז' בונה עליו, היא צריכה לדאוג שהוא ישתפר".
4 צפייה בגלריה
פפ גווארדיולה
פפ גווארדיולה
"היינו רגועים". פפ גווארדיולה
(צילום: רויטרס)
בסיטי ציינו את העובדה שסרחיו אגוארו אמר בראיון לפני שבע שנים כי לא יעזוב את המועדון עד שיזכה איתו בליגת האלופות. משחקו האחרון בקבוצה יהיה בגמר באיסטנבול לפני שיעבור לתחנה הבאה בקריירה שלו.
גווארדיולה אוהב את המשחקים מול מאוריציו פוצ'טינו. הוא ניצח אותו במפגשים הפנימיים ביניהם לא פחות מ-12 פעמים. עבור מאמן פ.ס.ז', הספרדי הוא היריב הקשה ביותר, מהסיבה הפשוטה שהוא היריב לו הפסיד הכי הרבה פעמים בקריירה.
סיטי היא האנגלית הראשונה בהיסטוריה שמנצחת 11 משחקים בקמפיין אירופי. כמו כן, היא נמצאת ברצף של שמונה ניצחונות בצ'מפיונס, הארוך ביותר למועדון אנגלי באירופה.
4 צפייה בגלריה
אנחל די מריה
אנחל די מריה
אנחל די מריה מאוכזב
(צילום: :getty images)
ועוד נתון: תשע אנגליות שונות הגיעו לאורך ההיסטוריה לגמרים של מפעלים אירופיים, הכי הרבה ביבשת. גרמניה ואיטליה מדורגות במקום השני יחד עם שש קבוצות שונות שהגיעו לגמרים.
פורסם לראשונה: 00:16, 05.05.21