המשחק פוטבול מנג'ר נחשב לסימולציית הניהול הטובה והמפורטת ביותר שיש בכדורגל. מאגרי נתונים של מאות אלפי שחקנים, שידרוגים ושיפורים בכל שנה שהופכים את הכותר לקרוב ככל האפשר למציאות, וקהילה ענקית של שחקנים שכל אחד מהם רוצה להיות המנג'ר הגדול בעולם.
המשחק שפרץ את הדרך היה צ'מפיונשיפ מנג'ר, שיצא ב-1992 לראשונה. בתחילת שנות האלפיים (עונת 01/02) שוחררה הגרסה שעד לימים אלו נחשבת למיתולוגית, ויש לה עדת מעריצים שממשיכים, גם 19 שנה אחרי, לשחק בה באדיקות.
1 צפייה בגלריה
מקסים ציגלקו
מקסים ציגלקו
מקסים ציגלקו
המטרה היא, כמו כל מאמן, להוביל את הקבוצה שלך הכי רחוק שאפשר – וכדי לעשות זאת צריך את השחקנים הטובים ביותר. אחד הכוכבים הגדולים ביותר, ויש שיגידו הגדול מכולם בכל הגרסאות, הופיע לראשונה בעונת 01/02 – קראו לו מקסים ציגלקו.
הוא היה חלוץ בלארוסי בן 18, שהחל את הקריירה בדינמו מינסק. היום (שישי) במדינתו דיווחו שהוא מת, כשהוא בסך הכל בן 37. סיבת המוות לא פורסמה, אך אחד הדיווחים טען שמדובר בהתקף לב.
עד כמה ציגלקו, או ציחלקה, שמו האמיתי ולא העיוות שמופיע במנג'ר והפך אותו לשם מוכר אצל כל חובב כדורגל, היה כוכב במונחי המשחק אפשר להבין מהמספרים הבלתי נתפסים שלו, כשעונה של 100 שערים בהחלט הייתה הישג מתקבל על הדעת. למעשה, לחובבי המנג'ר יש אתגר שנקרא ציגלקו-1,000, בו הם אמורים לפרסם את מספרי הקריירה שלו ולהגיע ל-1,000 שערים.
במציאות הקריירה של ציחלקה לא התרוממה במיוחד. הוא אמנם נחשב לכישרון גדול, אך הפוטנציאל שלו הסתכם בשתי הופעות בנבחרת בלארוס ושער בודד. את הקבוצה בה גדל הוביל לזכייה בגביע ב-2003 ולאליפות המקומית ב-2004. וזהו בערך. ב-2010 נאלץ לתלות את הנעליים, כשהיה בן 26 בלבד, בעקבות שרשרת פציעות מהן לא הצליח להתאושש.
בדינמו מינסק נפרדו ממנו בעמוד הטוויטר שלהם וכתבו: "בגיל 37, לבו של מקסים ציחלקה הפסיק לפעום. נזכור אותך לעד".