ההשמצות הגזעניות ברשתות החברתיות כבר הפכו למכת מדינה באנגליה ואתמול לטוטנהאם זה נמאס. בהודעה חריגה שפרסמה הקבוצה, לאחר ה-0:2 הביתי על ווסטהאם - שהעלה אותה למקום הרביעי בפרמייר-ליג, היא ביקשה מכל חברות המדיה האחראיות על הרשתות החברתיות "לנקוט בפעולה תקדימית". זאת לאחר שלטענתה אחד מכוכביה, יונג-מין סון "היה נתון להתעללות גזענית נתעבת".
סון נכנס אתמול (שבת) כמחליף וכבש את השער השני של הספרס בדרבי הלונדוני ולדברי הקבוצה, מיד לאחר מכן החלה מסע של השמצות נגדו ברשת על בסיס גזעני: "אנחנו עומדים לצד השחקן וקוראים לחברות המדיה השונות לפעול בנושא. דיווחנו על התעללות גזענית בלתי מתקבלת על הדעת כנגד סון".
2 צפייה בגלריה
התעללות ברשת. סון
התעללות ברשת. סון
התעללות ברשת. סון
(צילום: gettyimages)
ההודעה שפרסמה טוטנהאם
לא מדובר, כאמור, במקרה הראשון בכדורגל האנגלי, בטח לא בתקופה האחרונה. רק בשבוע שעבר ספג חלוץ ברנטפורד, איבן טוני, השמצות גזעניות ברשת אחרי שער השוויון שכבש מול ארסנל (1:1). ברנטפורד הגיבה אז: "מיד לאחר המשחק, איבן טוני קיבל מטח של הודעות פוגעניות וגזעניות לחשבון האינסטגרם שלו. אנחנו נגעלים וכואבים שאיוון נאלץ להתמודד עם זה שוב. לא נסבול את זה ונעשה כל שביכולתנו כדי לרדוף ולתפוס את האנשים המעורבים".
טוני היה גם קורבן להתעללות גזענית באינטרנט ארבעה חודשים לפני כן, לאחר ניצחון ברנטפורד על ברייטון. בברנטפורד, כאמור, רוצים לעשות לזה סוף: "כמה פעמים זה צריך לקרות כדי שמשהו ישתנה? אנחנו קוראים לאוהדי כדורגל בכל מקום להתענג על היריבות הספורטיבית, אבל לכבד ולאמץ את השונות בינינו ולחגוג את הגיוון שקיים בכל הפרמייר-ליג. אין מקום לגזענות".
2 צפייה בגלריה
איבן טוני
איבן טוני
עוד קורבן להתעללות גזענית באינטרנט. טוני
(צילום: רויטרס)
הפרמייר ליג-הגיבה אז דרך חשבון הטוויטר הרשמי שלה ואמרה: "אף אחד לא צריך להתמודד עם התעללות מהסוג שספג איבן טוני. אין לזה מקום בכדורגל או בחברה. אנחנו תומכים באיוון ובמועדון. הפרמייר-ליג מגנה כל צורות של אפליה. הכדורגל הוא לכולם".