אתלטיקו מדריד (ובעצם ספרד כולה) סוערת אחרי ההפסד הכפול לאתלטיק בילבאו בחצי גמר גביע המלך, ולא בשל דברים שקשורים לכדורגל. לדברי נשיא הקבוצה, אנריקה סרזו, כמה מאוהדי הקולצ'ונרוס הותקפו על-ידי אלו של בילבאו לפני תחילת המשחק, כשאחד מהם אף הובהל לבית החולים עם פציעות קשות בכל חלקי גופו.
בסיום ה-3:0 בסן ממס (0:4 לבילבאו בסיכום), סרזו היה נסער: "האוהדים שלנו הותקפו על-ידי אנשים מבילבאו. אנחנו באים לכדורגל כדי לפגוש חברים ולא כדי שיהיו בעיות. צריך לאפשר לכל אזרח שמגיע למגרש כדורגל לצפות במשחק ללא בעיה. זה חמור מאוד".
3 צפייה בגלריה
הבלגן בסן ממס
הבלגן בסן ממס
הבלגן בסן ממס
(צילום: EPA/LUIS TEJIDO)
3 צפייה בגלריה
הבלגן בסן ממס
הבלגן בסן ממס
אוטובוס אתלטיקו מתקבל ברימוני עשן
(צילום: REUTERS/Vincent West)
נשיא אתלטיקו דיבר על האוהדים שהותקפו, ככל הנראה בפאב בסמוך לאצטדיון. "הם בבית חולים ואנחנו מחכים לחדשות", הוסיף. "אני שואל את כל אוהדי הכדורגל בספרד: ככה זה צריך להיראות? אף אחד לא בא לכאן כדי להתאבד או למות. הם באים בשביל להעביר את הזמן הפנוי בשלווה". אגב, עוד לפני ההתמודדות האוטובוס של אתלטיקו, שהסיע את השחקנים, התקבל בפצצות תאורה ורימוני עשן בכניסה לאצטדיון.
בבילבאו, מהעבר השני, התרכזו בניצחון. אחת מהפתעות העונה בליגה הספרדית, נהנתה משערים נהדרים של האחים איניאקי (13) וניקו וויליאמס (42), שגם בישלו אחד לשני. גורקה גורוזטה קבע את תוצאת המשחק (61), והמארחת תפגוש בגמר שייערך ב-6 באפריל את מאיורקה המפתיעה שעברה את ריאל סוסיאדד בפנדלים בחצי הגמר השני.
3 צפייה בגלריה
אוהדי בילבאו
אוהדי בילבאו
מחפשים תואר ראשון אחרי 40 שנה. אוהדי בילבאו
(צילום: PA/LUIS TEJIDO)
"החיבור שלנו אמיתי וזה עובד טוב מאוד", הסביר ניקו וויליאמס בסיום. "אנחנו מבינים אחד את השני. אני מאושר, זה חלום להגיע לגמר ולעשות את זה מול האוהדים שלנו שהיו פנטסטיים כמו תמיד. בילבאו יכולה לעשות הכל ובתקווה תניף את הגביע".
בילבאו הגיעה לשני גמרים ברציפות בעונות 2019/20 ו-2020/21, אך הפסידה בדרבי הבאסקי לסוסיאדד ולברצלונה בשנה שלאחר מכן. לגמר הקרוב היא תגיע בתור פייבוריטית מובהקת, אולי בדרך לזכייה ראשונה בגביע מאז עונת 1983/84.