כבר אחרי שתי דקות, ערן זהבי ניער אבק שהצטבר לו חודש שלם והעלה את פ.ס.וו איינדהובן ל-0:1 מהיר על איאקס במשחק העונה בהולנד. זה היה שער היסטורי שציין את הכיבוש ה-5,000 של הקבוצה בליגה. בדקה ה-22 הוסיף את השני והשלים מיני-קאמבק מושלם, רק חבל שהאלופה השוותה ל-2:2 ודי הרסה לו את הרגע.
בכל מקרה, אפשר להגיד בפה מלא: ערן זהבי חזר ובגדול. גם התקשורת בהולנד, שעשתה לו חיים קשים עד עכשיו, הכירה בזה ובמגזין ההולנדי VI הוא קיבל את הציון 8, הגבוה ביותר, וב-ESPN נבחר לשחקן המצטיין. "אוהדי איאקס הגיעו עם כל כך הרבה ציפיות, אבל התאכזבו כמעט בבעיטת הפתיחה בעקבות השער המדהים של זהבי והבישול האומנותי של מאלן", נכתב בתקשורת ההולנדית. "זהבי כנראה לא קולט את זה עדיין, אבל השער ה-5,000 הכניס אותו לספרי ההיסטוריה".
4 צפייה בגלריה
זהבי חוגג
זהבי חוגג
זהבי חוגג
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
זהבי חוגג
זהבי חוגג
זהבי עם החברים
(צילום: EPA)
4 צפייה בגלריה
זהבי חוגג
זהבי חוגג
פ.ס.וו לא שמרה על היתרון
(צילום: AFP)
ריק אלפרניק, כתב הולנדי המסקר את פ.ס.וו, אמר כי "זהבי הוכיח שהוא יכול להבקיע שערים בליגה הזו", והחמיא לשיתוף הפעולה עם מאלן שבישל את שני השערים: "עבודת הצוות ביניהם היא כמעט מושלמת, והסיומת של הישראלי נהדרת. לפני הפגרה היו לעיתים קשיים וקרבות אגו, אבל כעת הפרגון הוא זה שהוביל ליתרון הכפול".
זהבי, שהבקיע רק שלושה שערים ב-10 ההופעות שלו באיינדהובן וגול בודד בליגה, שילש את המאזן שלו בזירה המקומית. אגב, הצמד שלו (21 דקות) היה המהיר ביותר מול איאקס בליגה מזה 11 שנה.
ומה לזהבי היה לומר? "זו הרגשה טובה להבקיע פעמיים במשחק כזה גדול", אמר הישראלי בסיום המשחק. "זה מרגיש כמו התחלה חדשה. כולם רוצים לשכוח את 2020 כמה שיותר מהר, וזה נכון גם לגביי. לדוניל יש הרבה איכויות, היום הוא שיפר אותי ובפעם הבאה אני אנסה לשפר אותו, זה הסוד".
4 צפייה בגלריה
מאלן
מאלן
מאלן
(צילום: gettyimages)
מאלן החמיא לזהבי בחזרה: "הרבה פעמים אני יודע מה הוא רוצה, אני יודע מתי הוא קרוב אליי ואז אני מוסר לו את הכדור. כמובן שכחלוץ אני רוצה להבקיע, אבל גם לבשל זה כיף".
המאמן רוג'ר שמידט התלהב מהצמד: "הם עבדו יחד כל כך טוב, שכמעט אין צורך במאמן". על המשחק הוסיף: "אני מרוצה מהתיקו, אפילו שהובלנו 0:2. הם לחצו ונאלצנו ללכת אחורה, אבל היו לנו 2-3 הזדמנויות טובות במחצית השנייה. זו תוצאה טובה".