אחרי 236 משחקי לה ליגה רצופים בהם שותף, איניאקי וויליאמס נפצע אתמול (שני) במשחק של קבוצתו אתלטיק בילבאו נגד קאדיס – בו הוא גם הספיק לכבוש ולהחמיץ פנדל ב-54 דקות – והיום הודיעה קבוצתו שייעדר ממשחק הליגה הקרוב מול אספניול ביום ראשון הבא. שחקן ההתקפה הגנאי-ספרדי מחזיק במעמד של אגדה בבילבאו, ושותף בכל משחק ליגה של הקבוצה מאז ה-20 באפריל 2016.
אחרי ששבר את השיא בתחילת העונה הקודמת (השיא הקודם היה שייך לחואן לראניאגה ששיחק ב-202 משחקים רצופים של ריאל סוסיאדד בין 1986 ל-1992), סיפר וויליאמס בראיון ל"מארקה" הספרדי: "זה חלום וזה הישג היסטורי. היה לי מזל שלא נפצעתי ואפילו לא חליתי, המאמנים שהיו לי סמכו עליי. לראניאגה בירך אותי כי עברו הרבה שנים בלי שהתקרבו אליו. אני לא אעצור עד המשחק ה-300".
2 צפייה בגלריה
אינאקי וויליאמס
אינאקי וויליאמס
השיא ייקטע. וויליאמס
(צילום: AFP)
לצערו ולצער האוהדים, ל-300 משחקים הוא כבר לא יגיע, אך העובדה כי דווקא וויליאמס הגיע להישג כזה - המבטא בצורה הטובה ביותר את היותו "סמל" בקבוצתו - היא מעניינת במיוחד. מאז ומתמיד, בבילבאו משחקים רק באסקים או כאלה שנולדו בחבל הארץ. המדיניות הזו, בצירוף העובדה שההגירה לחבל הבאסקים נמוכה יחסית, הובילה לכך שבילבאו הייתה המועדון האחרון בספרד שבמדיו הופיע שחקן כהה עור. וויליאמס - שנולד בבילבאו להורים מגאנה - עמד בקריטריון הדרוש על מנת לשחק בקבוצה, גדל במחלקות הנוער של הקבוצה, וגם הפך לשחקן השחור הראשון שכבש עבורה. האגדה הכי לא צפויה שיש. בקיץ 2019 חתם וויליאמס על חוזה ללא פחות מתשע שנים בבילבאו, עד שיהיה בן 34. מדובר בחוזה השני הכי ארוך שנחתם בלה ליגה, ומקדימה אותו העסקה לעשור שלם בין דנליסון לבטיס בשנות התשעים.
2 צפייה בגלריה
איניאקי וויליאמס
איניאקי וויליאמס
האגדה הכי לא צפויה שיש. וויליאמס
(צילום: גטי אימג'ס )
וויליאמס רשם 17 הופעות וכבש שלושה שערים במדי הנבחרת הצעירה של ספרד, ואף הופיע בשנת 2016 במדי הנבחרת הבוגרת, במשחק ידידות מול בוסניה הרצגובינה. ביורו 2016 הוא היה אחד מהשחקנים שהיו ברשימת הכוננות של ויסנטה דל בוסקה, אך לבסוף לא זומן לטורניר. הקיץ, הודיע וויליאמס כי החליט לייצג מעתה את נבחרת גאנה. הבחירה של השחקן הגיעה כחלק ממבצע גיוס רחב היקף של הכוכבים השחורים - כזה שלא נראה כמוהו בכדורגל הנבחרות - לקראת המונדיאל. בנוסף לכוכבה של בילבאו, גם טאריק למפטיי מברייטון, מוחמד סאליסו מסאות'המפטון, פטריק פפר מדארמשטאט, וסטפן אמברוסיוס ורנספורד יבואה מהמבורג - הודיעו הקיץ כי ייצגו את נבחרת גאנה.