אלוף העולם אלכסיס מאק אליסטר הרעיף שבחים על החלוץ האירי בן ה-18, אוון פרגוסון, לאחר שהאחרון כבש אתמול (שלישי) את השער הראשון ב-0:2 של ברייטון על בורנמות'. בזכות הניצחון, ברייטון - אחת מהפתעות העונה באירופה שמציגה כדורגל מענג לצפייה - עלתה למקום השישי בפרמייר-ליג.
"הוא שחקן מדהים", אמר הקשר הארגנטינאי על פרגוסון, שכבש כבר שמונה שערים העונה ב-17 הופעות בכל המסגרות, והוסיף גם שלושה בישולים. "הוא הראה את האיכויות שלו", המשיך מק אליסטר. "אנחנו מאוד שמחים בשבילו, אנחנו יודעים כמה הוא חשוב עבורנו".
2 צפייה בגלריה
פרגוסון
פרגוסון
מצא מקום בהרכב. פרגוסון
(צילום: Michael Steele/Getty Images)
פרגוסון, שכבש את השער הראשון שלו במדי נבחרת אירלנד בפגרת הנבחרות האחרונה, חזר להרכב של השחפים על חשבון דני וולבק - שאותו העריץ בילדותו כאוהד מנצ'סטר יונייטד - אחרי שהחמיץ את ה-3:3 מול ברנטפורד בשבת האחרונה בשל פציעה.
העכברים האמיתיים מכירים את שמו של פרגוסון כבר לא מעט זמן. הוא ערך הופעת בכורה בקבוצת הבוגרים של בוהמיאן FC האירית בספטמבר 2019, כשהיה בן 14, ובערך מאז הוא נחשב לדבר הגדול הבא של המדינה מהאי הבריטי. הוא כובש שערים, אך גם בעל יכולות מגוונות מחוץ לרחבה. בעולם הכדורגל יש סביבו התלהבות בלתי מרוסנת, וסביר מאוד להניח שהיא מוצדקת.
2 צפייה בגלריה
פרגוסון
פרגוסון
בקרוב בקבוצה גדולה? פרגוסון
(צילום: Oisin Keniry/Getty Images)
מאמן ברייטון רוברטו דה זרבי הצטרף למק אליסטר עם המחמאות, אבל גם הבהיר שפרגוסון יכול להיות אפילו טוב יותר. "אוון צעיר מאוד", אמר האיטלקי. "האיכות הכי טובה שלו היא לכבוש שערים וזו תכונה מאוד חשובה, אבל אני חושב שיש לו פוטנציאל להשתפר בחלקים אחרים של המגרש, לשחק עם השחקנים האחרים, לשחק יותר עבור הקבוצה".
"בעבודה שלי אני צריך להשיג תוצאות, אבל אני צריך לעזור לשחקנים שלי להשתפר, להתקדם. אבל אני חושב שנוכל להשיג את היעד שלנו עם אוון. אני גאה בו, הוא יכול להפוך לשחקן גדול", סיכם המאמן.
ברייטון - שגם עלתה לחצי גמר הגביע האנגלי, שם תפגוש את מנצ'סטר יונייטד - תתארח בשבת (17:00) אצל טוטנאם לקרב צמרת ותקווה לרשום משחק שמיני ברציפות בכל המסגרות ללא הפסד.