באנגליה ובספרד, ובכלל ברחבי העולם, עוד מתאוששים לאחר אחד ממשחקי הכדורגל הגדולים ביותר שנראו השנה - אם לא הגדול מכולם. ריאל מדריד ומנצ'סטר סיטי נפרדו אתמול (שלישי) ב-3:3 מרתק במשחק הראשון ברבע גמר ליגת האלופות, וכתבו פרק מפואר ביריבות ההולכת ומתפתחת בין שתי הקבוצות בשנים האחרונות בבמה המרכזית של הכדורגל האירופי.
שישה שערים - מתוכם שלושה ברבע השעה הראשונה, שני מהפכים ובסיום שתי הקבוצות יצאו ברגשות מעורבים. סיטי הובילה פעמיים אך לא הצליחה לנצח ורצף עשרת הניצחונות שלה בצ'מפיונס נקטע, אך מצד שני יכולה להתעודד מכך שבמרבית הפעמים שסיימה בתיקו בחוץ במשחק נוקאאוט - היא עלתה שלב. מנגד, ריאל מדריד אומנים הודחה בתשע מתוך 11 הפעמים שסיימה בתיקו ביתי במשחק הראשון, אך בשני המקרים שעלתה - זה קרה מול הסיטיזנס.
3 צפייה בגלריה
ארלינג הולאנד ג'וד בלינגהאם
ארלינג הולאנד ג'וד בלינגהאם
עוד פרק מפואר ביריבות בין שתי הקבוצות. ארלינג הולאנד עם ג'וד בלינגהאם
(צילום: REUTERS/Juan Medina)
זו הייתה הפעם השנייה אי פעם בליגת האלופות שנכבשים שלושה שערים ב-14 הדקות הראשונות בשלב הנוקאאוט. זה קרה לפני חמש שנים וגם אז סיטי הייתה מעורבת, כשבתום 11 דקות היא וטוטנהאם כבשו ארבעה שערים (2:2).
בתקשורת האנגלית התייחסו למשחק כ"קסום" ו"בלתי נשכח", אך גם היו כאלה שטענו שמנצ'סטר סיטי יצאה בשן ועין מהברנבאו. ב'דיילי מייל' נכתב כי "זו לא הייתה סיטי שאנחנו מכירים. היא הייתה רחוקה משיאה אתמול, והתיקו הזה מרגיש קצת כמו גניבה".
מי שזכה למירב המחמאות אצל אלופת אירופה היה פיל פודן. "הוא הוכיח שרגעים של הברקה מצד שחקנים אינדיבידואלים יכולים להוציא אותה מהבורות העמוקים ביותר. הוא היה שם בשביל קבוצתו וסחף אותה לחוף מבטחים, והופעה נוספת בחצי הגמר בהחלט נראית באופק".
3 צפייה בגלריה
ריאל מדריד מנצ'סטר סיטי רבע גמר ליגת האלופת
ריאל מדריד מנצ'סטר סיטי רבע גמר ליגת האלופת
"סחף את סיטי לחוף מבטחים". פודן חוגג
(צילום: EPA/JuanJo Martin)
למרות מה שנכתב, פפ גוואדיולה היה מרוצה בסיום: "אני חושב שהיה משחק מצוין ומבדר שעושה הרבה כבוד לליגת האלופות. שתי הקבוצות תקפו, כל אחת בדרכה. אהבתי את הצורה בה שיחקנו כשהיינו בפיגור 2:1. שלטנו במשחק ובקצב בצורה טובה".
מאמן סיטי הוסיף גם עקיצה לכיוון ריאל: "הברנבאו היה מדהים. זה נחמד שסגרו את הגג באצטדיון, אבל אני דווקא אוהב לראות את השמיים. עכשיו רק נשאר להם לדאוג לטפל בכר הדשא. הוא היה גבוה מדי וצריך לטפל בזה כדי שהמשטח יהיה טוב - כמו שתמיד היה במדריד".

תחושת הפספוס של ריאל

בריאל מדריד אומנם הצליחו להיחלץ מהפסד בזכות שער השוויון של פדריקו ואלוורדה, אך התחושה הרווחת בקרב הבלאנקוס היא שהם היו צריכים לצאת עם ניצחון לקראת הגומלין באנגליה. ריאל מרגישה שיש לה חשבון פתוח עם סיטי - שהיא היריבה היחידה לה היא הפסידה ב-15 משחקיה האחרונים בליגת האלופות. בנוסף, הקבוצה של קרלו אנצ'לוטי קבעה שיא חדש שהפכה לקבוצה שמסיימת הכי הרבה פעמים בתיקו במשחק רבע גמר במפעל (39).
3 צפייה בגלריה
מאמן ריאל מדריד קרלו אנצ'לוטי עם מאמן מנצ'סטר סיטי פפ גווארדיולה
מאמן ריאל מדריד קרלו אנצ'לוטי עם מאמן מנצ'סטר סיטי פפ גווארדיולה
קרלו אנצ'לוטי עם פפ גווארדיולה
(JAVIER SORIANO / AFP)
אנצ'לוטי אמר בסיום: "המשחק היה מאוזן מאוד. שתי הקבוצות לקחו את היכולת שלהן אל הקצה ונלחמו עד הסוף. כל עוד הפעלנו עליהם לחץ, המצב שלנו היה טוב. ניסינו לנצל בכל שלב את היתרון שלנו - ההתקפות המתפרצות. מן הסתם רצינו לנצח ולצאת עם יתרון לקראת הגומלין, אבל יש לנו הרבה ממה להיות מרוצים. שיחקנו טוב מאוד ואם נשחק כך גם בשבוע הבא יש לנו סיכוי טוב מאוד לעלות".
האיטלקי ענה גם לאמירה של גווארדיולה על כר הדשא: "האורך של הדשא באצטדיון של מנצ'סטר סיטי הוא בדיוק כמו בברנבאו. יהיו לנו הרבה קשיים, אבל זה לא ממש מדאיג אותי".
ואלוורדה ביטא את תחושת ההחמצה של ריאל: "נתנו להם לצאת בזול מהמשחק הזה. לא לחצנו אותם מספיק טוב. יש להם שחקנים מעולים והם עובדים קשה מאוד. אנחנו צריכים להגיע עם הרבה דלק ורעב למנצ'סטר ולהרגיש רצון לנקום (על ההדחה והתבוסה בעונה שעברה) כדי להשלים את העבודה ולעלות לחצי הגמר".