כשביום שלישי מחכה לה המשחק החשוב מול נאפולי בליגת האלופות, ועם לא מעט מחליפים ושחקנים צעירים, ברצלונה ניצחה אתמול (שישי) 0:1 את מאיורקה בבית ועלתה לפחות זמנית למקום השני על חשבון ג'ירונה. מי שסידר לאלופה את 3 הנקודות הוא הכוכב בן ה-16 לאמין ימאל, שבדקה ה-73 הצליח להכניע את פרדראג ראיקוביץ' עם בעיטה אדירה מתוך הרחבה.
זה היה השער הרביעי של ימאל בליגה והשישי בכל המסגרות, זאת למרות שהוא יחגוג 17 רק ביולי. "אני מאוד שמח על הניצחון ועל השער שלי, ראיתי את ההזדמנות לבעוט אז לקחתי אותה", אמר בסיום ימאל, שגם נבחר לאיש המשחק, "זה היה משחק קשה, אני תמיד מנסה לעזור לקבוצה. אנחנו צריכים להתחיל לחשוב על המשחק מול נאפולי עכשיו, הוא חשוב מאוד. להבקיע שער מול האוהדים זה הגשמת חלום עבורי".
2 צפייה בגלריה
ימאל
ימאל
"הגשמת חלום". ימאל
(צילום: AP Photo/Joan Monfort)
בתקשורת הספרדית לא הסתירו את ההתלהבות מילד הפלא. "הקסם של ימאל הרס את מאירוקה", נכתב בכותרת של "מונדו דפורטיבו", בעוד בכותרת של "ספורט" נכתב ש"רגע גאוני של ימאל הציל את ברצלונה". ימאל אף השווה למסי במסיבת העיתונאים לאחר המשחק, וצ'אבי הזהיר מפני הקבלות כאלו. "זה לא מועיל ללאמין ימאל כשאתה משווה אותו למסי. אין להשוות אותו", טען המאמן.
לצד ההופעה הנהדרת של ימאל, תוצר לה מאסיה נוסף שהצטיין אתמול, ולא בפעם הראשונה, הוא פאו קובארסי. הבלם בן ה-17 פתח אתמול בפעם השביעית ברציפות, וסייע לקבוצתו לשמור על שער נקי בפעם השלישית ברציפות בליגה.
2 צפייה בגלריה
למין ימאל ופאו קובארסי ברצלונה
למין ימאל ופאו קובארסי ברצלונה
העתיד של ברצלונה. קובארסי וימאל
(צילום: EPA/Alejandro Garcia)
"קובארסי מאוד חכם", הילל בסיום צ'אבי, "הוא יודע מתי לנסות לחלץ ומתי לא. הוא לא הפסיד ולו דו-קרב אחד הערב מול שחקנים חזקים יותר. גם הוא וגם לאמין היו מרהיבים. לאמין עם השער, וקובארסי עם הרוגע שלו, הוא לא נראה כמו ילד בן 17".
בזכות הניצחון, ברצלונה צימקה לפחות זמנית את הפער מריאל מדריד לחמש נקודות. "אנחנו עדיין במרוץ האליפות", חרץ צ'אבי, "הקבוצה השתפרה מאז שהודעתי שאני עוזב”. הוא גם הרגיע את האוהדים כשסיפר שהחילוף של ראפיניה בדקה ה-36 היה רק ​​אמצעי זהירות ושלא מדובר בפציעה רצינית.
ביום שלישי (22:00) ברצלונה תארח כאמור את נאפולי למשחק הגומלין של שמינית גמר ליגת האלופות, אליו מגיעות הקבוצות אחרי ה-1:1 באיטליה. "אנחנו חייבים לעבור את המפגש הזה, אני תמיד אופטימי", אמר צ'אבי.