הליגה הספרדית חזרה אתמול מפגרת החורף, והמחזור ה-19 והראשון לשנת 2024 נמשך גם הערב (רביעי). המוליכה ריאל מדריד ניצחה 0:1 את מאיורקה במשחק המוקדם, אבל ג'ירונה נצמדה אליה בזכות 3:4 דרמטי ומשוגע על אתלטיקו מדריד בקרב הצמרת.
ג'ירונה - אתלטיקו מדריד 3:4 | הפתעת העונה באירופה ניצחה את הקבוצה של צ'ולו סימאונה בפעם הראשונה אי פעם - ועשתה זאת בדרך הכי מטורפת שיש, עם שער ניצחון בדקה ה-91 אחרי שכבר איבדה יתרון 1:3. וולרי פרננדס (2), סאביו (26) ודיילי בלינד (39) העניקו למארחת יתרון מבטיח, אך שלושער של אלברו מוראטה (14, 44, 54) קבע שוויון, וזה עוד אחרי שה-VAR פסל שער נוסף שלו רגע לפני הפסקת המחצית.
אתלטיקו הייתה קרובה להשיג שער ניצחון לקראת הסיום, אך דווקא אז הגיע איבן מרטין שקבע את תוצאת המשחק דקה בתוך תוספת הזמן. ג'ירונה נצמדה לריאל בפסגה, כשלכל אחת מהן 48 נקודות, ופתחה פער שער של 10 נקודות על אתלטיקו השלישית, אותה ברצלונה תעקוף מחר (22:30) אם לא תפסיד ללאס פאלמס.
7 צפייה בגלריה
שחקני ג'ירונה חוגגים
שחקני ג'ירונה חוגגים
לא עוצרים. שחקני ג'ירונה חוגגים
(צילום: EPA/Siu Wu)
7 צפייה בגלריה
מרטין חוגג את שער הניצחון
מרטין חוגג את שער הניצחון
הכי דרמטי שיש. מרטין חוגג את שער הניצחון
(צילום: Alex Caparros/Getty Images)
7 צפייה בגלריה
מוראטה
מוראטה
שלושער שלו לא הספיק. מוראטה
(צילום: EPA/Siu Wu)
ריאל מדריד - מאיורקה 0:1 | זה ממש לא היה ניצחון פשוט עבור הבלאנקוס, שניצלו פעמיים בזכות הקורה והמשקוף, אבל בדקה ה-78 נגח אנטוניו רודיגר את שערו הראשון העונה (כך ששני השערים שלו ב-51 הופעות לה ליגה במדי ריאל היו נגד מאיורקה), שהעניק למארחת את הניצחון ה-15 שלה העונה. עוד לפני כן, בדקה ה-69, רשם ברהים דיאס את אחת מהחמצות העונה כשנגח ממרחק של שני מטרים היישר לקורה. מי שבלט אצל המפסידה הוא אקס מכבי ת"א פרדראג ראיקוביץ', שסיפק ארבע הצלות.
7 צפייה בגלריה
רודיגר
רודיגר
אוהב לשחק נגד מאיורקה. רודיגר חוגג עם החברים
(צילום: REUTERS/Juan Medina)
7 צפייה בגלריה
ראיקוביץ'
ראיקוביץ'
אפילו בלינגהאם מפרגן לראיקוביץ'
(צילום: AP Photo/Bernat Armangue)
7 צפייה בגלריה
בלינגהאם
בלינגהאם
זה הלך קשה. בלינגהאם
(צילום: REUTERS/Juan Medina)

בפעם ה-12: פ.ס.ז' זכתה בסופרקאפ הצרפתי

אחרי שנערך בשנתיים האחרונות בבלומפילד, הסופרקאפ הצרפתי חזר הערב לפריז ונערך בפארק דה פראנס, שם ניצחה האלופה פ.ס.ז' 0:2 את מחזיקת הגביע טולוז, שנמצאת מתחת לקו האדום בליגה.
מדובר בפעם העשירית ב-11 השנים האחרונות שפריז זוכה בסופרקאפ הצרפתי (היא הפסידה 1:0 לליל בבלומפילד בעונת 2021/22) ובפעם ה-12 בכלל, והיא עשתה זאת בזכות שערים של לי קנג ין (3) וקיליאן אמבאפה (24).
7 צפייה בגלריה
אמבאפה
אמבאפה
פ.ס.ז' קטפה עוד תואר. אמבאפה חוגג
(צילום: REUTERS/Stephanie Lecocq)
אגב, זו הפעם השנייה בלבד ב-15 השנים האחרונות שהמשחק נערך על אדמת צרפת. העונה הוא היה אמור להתקיים כרגיל בקיץ, ובבנגקוק, אך מחאה של ארוגני איכות הסביבה הובילה לדחייתו והזזתו.
פורסם לראשונה: 22:52, 03.01.24